וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למחאות נגד המשטר: מצרים אוסרת מכירת אפודים צהובים

12.12.2018 / 12:19

לקראת יום השנה למהפכה, הרשויות מונעות את מכירת סמל המחאה בצרפת ואף עצרו עורך דין שהצטלם בלבוש זה. תחת שלטונו של סיסי, אלפי מבקרי שלטון ופעילי אופוזיציה נכלאו

עריכה: ניר חן

מצרים הגבילה את מכירתם של אפודים צהובים מחשש לחיקוי המחאה בצרפת, ועורך דין שפרסם תמונה שלו לובש אפוד צהוב נעצר אתמול (שלישי) ל-15 יום בעיר אלכסנדריה. הרשויות חוששות מפני הפגנות גדולות ביום השנה השמיני למהפכת 25 בינואר, שבה הודח השליט חוסני מובארק.

עורך הדין שנעצר, מוחמד רמדאן, נאשם בהסתה להפגנות. פעילת זכויות האדם מהינור אל-מסרי אמרה כי הוא גם מואשם בהפצת "חדשות כוזבות" והפצת "אידיאולוגיה של ארגון טרור". שני גורמים ביטחוניים אמרו כי נמצאו שמונה אפודים אצל עורך הדין. התביעה בעיר לא הגיבה לשאלות בנושא. בנוסף לכך, סוחרים בקהיר סיפרו כי הם הפסיקו למכור את האפודים.

הפגנות האפודים בצהובים בפריז, צרפת, 1 דצמבר, 2018. רויטרס
הפגנות כאלו לא אפשריות במצרים. אנשי "האפודים הצהובים" בפריז, החודש/רויטרס

אחרי מובארק, נבחר בבחירות הדמוקרטיות הראשונות אי-פעם במצרים מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים", אולם הוא הודח בעצמו בהפיכה צבאית בהובלת עבד אל-פתאח א-סיסי. מאז שהאחרון נבחר לנשיא מצרים ב-2014, אלפים ממתנגדיו, יחד עם פעילי זכויות אדם וכן תומכי "האחים המוסלמים", נעצרו. תומכיו טוענים שיד הברזל שהוא משליט הכרחית כדי לשמור על יציבות המדינה, שחוותה טלטלות רבות בשנים האחרונות ונאבקת בטרור אסלאמי בחצי האי סיני ובפנים מצרים.

פעיל זכויות אדם, שהזדהה רק בשם מוסטפא מחשש לביטחוני, אמר לרויטרס כי מחאות ספונטניות כמו בצרפת אינן אפשריות במצרים. "לתנועות האופוזיציה אין נוכחות בשטח והמפלגות הנוכחיות הן חלק מהמשטר", אמר. הוא הוסיף: "יתרה מכך, מיקומם של כל הפעילים ידוע. הם או בכלא או בבתיהם תחת פיקוח המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully