וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקוביץ בחוץ, מרצ בפנים: רוב חרדי בקואליציה של עיריית ירושלים

ראש העירייה הנבחר משה ליאון הצליח לפצל את הגוש הפלורליסטי ומסתמן כי התנועה החילונית הגדולה בחוץ. ב"התעוררות" טוענים כי המשא ומתן התפוצץ בגלל ויכוח על השכונות בהן רוב חילוני, עם זאת, הדיונים טרם הסתיימו, ועדיין נותרו תיקים משמעותיים ותקן לסגן

צילום: ניב אהרונוסון, רוני כנפו. עריכה: תום זואילי

מועצת עיריית ירושלים צפויה לאשר מחר (חמישי) את הקואליציה החדשה בראשות משה ליאון. לפני הבחירות נדמה היה כי לראש העירייה הנבחר כבר יש קואליציה, אולם רק היום, יותר מחודש אחרי הבחירות, נראה כי הוא לקראת סיום גיבושה. הקואליציה בראשותו כוללת רוב חרדי מובהק, לאחר שהתפוצץ המשא ומתן עם סיעת "התעוררות" של עופר ברקוביץ המונה שבעה חברים, ולמעשה, היא היחידה שנותרה בחוץ.

המשא ומתן עם הסיעות השונות היה מורכב, וכך גם החתימה עם התומכות המרכזיות של ליאון - ש"ס ודגל התורה, המונות יחד 11 חברי מועצה. כל אחת מהשתיים תקבל שני סגנים ובעוד שדגל התורה תקבל את תיק התכנון והבנייה, ש"ס תחזיק בתיק הכספים, לצד תיקים הנוגעים לחינוך החרדי ותיקי תרבות חרדית. ליאון נדרש לפצל תיקים וסגנויות על מנת להרכיב קואליציה, ובינתיים לצד ש"ס ודגל התורה, הצטרפו גם הבית היהודי, הליכוד, "מאוחדים" ואגודת ישראל.

לקריאה נוספת:
מתח בין מגזרים והזנחה במזרח העיר: האתגרים של ליאון בירושלים
דילים במחשכים והקרב על החרדים: ירושלים נערכת לדרמה בסיבוב השני

משה ליאון בנאום ניצחון 14 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
עדיין מתנהל משא ומתן. ליאון בנאום הניצחון/ראובן קסטרו

ליאון הצליח לפצל את הגוש הפלורליסטי, ולצרף אליו השבוע את היועץ המשפטי של העירייה לשעבר יוסי חביליו, שיכהן כסגן במשך חצי קדנציה, ואת יהודה בן יוסף שרץ בסיעתו של השר זאב אלקין ויחזיק בתיק קידום עסקים. השניים מבהירים כי לא הצליחו להגיע להסכמות עם התעוררות והחליטו לתת לראש העיר הנבחר סיכוי. לצד זה, נחתם הסכם קואליציוני גם בין סיעת מרצ לליאון, ונציגת הסיעה, לורה ורטון, תחזיק בתיק קידום מעמד האישה ובתיק איכות השירות.

עם זאת, עדיין נותרו תיקים משמעותיים וכן משרת סגן וחצי שליאון יכול למנות, אך בעוד שהמשא ומתן עם אגודת ישראל נמשך, עם סיעתו של ברקוביץ לא מתנהלים מגעים בשלב זה. בהתעוררות אומרים כי במהלך המשא ומתן סוכם שברקוביץ יכהן כממלא מקום ועדת תכנון בנייה וינהל את הדיונים הנוגעים לתב"עות (תוכניות בניין עיר), כך שיהיה אחראי לתוכניות העוסקות בשכונות בהן רוב חילוני. אולם לדבריהם, רשימת השכונות שהם הגדירו ככאלה צומצמה משמעותית, והוסרו ממנה שכונות כמו הר חומה, הגבעה הצרפתית ופסגת זאב. לצד זה הייתה אמורה הסיעה לקבל אפשרות למנות סגן וחצי, כלומר גם סגן במחצית הראשונה של הקדנציה, אך אמש נודע להם כי יקבלו מינוי סגן רק במחצית השנייה של הקדנציה.

עוד באותו נושא

משה ליאון ניצח את עופר ברקוביץ': "ירושלים בחרה את הביחד"

לכתבה המלאה
"אפס תמיכה, אפס מנדטים"-  המועמד לראשות י-ם, עופר ברקוביץ תקף את הדיל בין "הבית היהודי" ללאון: "מועמד עם אפס מנדטים". רוני כנפו
נשאר מחוץ לקואליציה. ברקוביץ/רוני כנפו

"בחודש האחרון ניסינו להגיע להבנות עם ראש העירייה, מי שנבחר בקומבינה על הראש של הציבור הירושלמי", נכתב בהודעה שפרסמה התנועה בפייסבוק. "ליאון, שבילה את רוב הזמן בחו"ל, ראשית נכנע לשותפים מדגל וש"ס בהסכמים אותם סירב לחשוף לציבור הירושלמי. שנית, בידיו חסם כל השפעה שהתעוררות דרשה בקשר לשמירה על השכונות הציוניות בעיר במסגרת ההבנות שהוגשו בתכנון בנייה. ולבסוף, חזר בו מסיכומים שכבר סוכמו".

בסביבתו של ליאון הופתעו מהפוסט שפורסם ןדוחים את טענות התעוררות. לדבריהם, ברקוביץ הודיע ממהתחלה כי אם לא יצטרף לקואליציה, הוא יגיד שזה בעקבות נושא השכונות. עוד הוסיפו כי אחרי שחביליו ובן יוסף, שהיו חלק מהגוש עם התעוררות, פנו לליאון והחליטו להצטרף, פנתה סיעתו של ברקוביץ לקבוע עמו.

"נקבעה פגישה אנחנו הבנו שהתעוררות באים לחתום. ואז, אחרי שעה בלילה, ראינו את הפוסט בפייסבוק נגד ליאון. זו לא התנהלות של נציגי ציבור". עוד הוסיפו בסביבתו כי הסיכומים לגבי חלוקת הסמכויות על השכונות היו אמורים להתקבל בפגישה משותפת של ברקוביץ עם יו"ר דגל התורה בירושלים, אליעזר ראוכברגר, ליאון ורשימת השכונות עוד היתה משתנה. "הם היו אמורים להחזיק את התיק יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully