וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מבצע מגן צפוני מאחורינו, שללנו את נשק המנהרות

25.12.2018 / 17:51

ראש הממשלה סייר עם שרי הקבינט בצפון, אמר כי המבצע "רובו ככולו מאחורינו" והוסיף כי "יש כאן עבודה יוצאת מהכלל". השרים קיבלו סקירה מהרמטכ"ל ומבכירים בצה"ל, ולאחר מכן ערכו דיון של הקבינט

תיעוד השמדת מנהרה שנחפרה מכפר רמיה/צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

"צה"ל הציג בפנינו את הפעולות שלו ביחס לנטרול המנהרות, המבצע הזה רובו ככולו מאחורינו". כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור עם שרי הקבינט בצפון. "יש כאן עבודה יוצאת מן הכלל ששללה את נשק המנהרות מחיזבאללה", הוסיף נתניהו, "הוא השקיע בזה הרבה ואנחנו הרסנו לו את זה".

במהלך הסיור שמעו חברי הקבינט סקירות על התקדמות מבצע "מגן צפוני" מעל המצב בסוריה מהרמטכ"ל ומבכירים בצה"ל. בתום הסיור דן הקבינט בנושא. השר נפתלי בנט סיכם את הסיור וכתב בטוויטר כי "הכיוון טוב, הכוחות מבינים היטב את המשימה. חיזבאללה אינו פוסק לחרוש את רעתנו, ועלינו להיות יצירתיים ויוזמים". השרה איילת שקד ציינה את החיילות מפיקוד הצפון, וכתבה כי "יש לנו על מי לסמוך".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי נסיגת ארה"ב: עיראק שוקלת לשלוח כוחות אל סוריה
הערכה בצה"ל: החמושים שהתקרבו לגבול בגולן - כוח סורי שתעה בדרך
אחרי התפטרותו: שר ההגנה של ארה"ב חתם על צו הנסיגה מסוריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו הבאזור פעילות צה"ל לנטרול והשמדת מנהרות הטרור של חיזבאללה במסגרת מבצע "מגן צפוני",25 בדצמבר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שרי הקבינט בסיור בצפון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שלשום הורגשה המתיחות בגבול הצפון באופן ברור, לאחר שצה"ל פתח באש לעבר חמושים סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן. על פי הערכות בצה"ל, מדובר בכוח חמוש סורי שתעה בדרכו והחל לנוע לכיוון שטח ישראל. לוחמי צה"ל זיהו את החשודים שחצו את הגבול ב"קו אלפא", שתוחם את שטח החיץ המשתרע לאורך 80 קילומטרים מהחרמון בצפון ועד משולש הגבולות שבין ישראל, סוריה וירדן בדרום.

הירי התרחש על רקע מתיחות באזור הצפון - מבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון ויציאת כוחות הצבא האמריקניים מסוריה. תושבי רמת הגולן לא קיבלו הנחיות מיוחדות לאחר הירי.

משעות הבוקר בשבת ביצע חיל האוויר פעילות ערה ברמת הגולן על רקע תנועות חשודות בצד הסורי. בדרום רמת הגולן יש ריכוז גבוה של פעילי ג'יהאד עולמי, ולפי הערכות, ברגע שמשטר אסד ושותפיו ללחימה בדאעש ומתנגדי המשטר יפעילו עליהם לחץ כבד, יכולים הפעילים להילחם, להסגיר את עצמם או להימלט לגבול הירדני או הישראלי.

עוד באותו נושא

הערכה בצה"ל: החמושים שהתקרבו לגבול בגולן - כוח סורי שתעה בדרך

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו הבאזור פעילות צה"ל לנטרול והשמדת מנהרות הטרור של חיזבאללה במסגרת מבצע "מגן צפוני",25 בדצמבר 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
סיור הקבינט בצפון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully