וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המסרונים: לא תוארך השעייתו של עו"ד שחם שביט

25.12.2018 / 9:50

במסגרת הסדר טיעון הושעה שחם שביט, חוקר הרשות לני"ע שהתכתב עם השופטת רונית פוזננסקי-כץ בעניין הארכת מעצר החשודים בתיק בזק, לתשעה חודשים. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה החמיר את העונש - אך בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה, ושחם שביט ישוב לעבודתו במרץ

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

פרשת המסרונים: בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעורו של עו"ד ערן שחם שביט מהרשות לניירות ערך, אליו הצטרפה פרקליטות המדינה, וקבע כי הסדר הטיעון שנחתם בינו לבין נציבות שירות המדינה יכובד ויקוים במלואו. המשמעות: שחם שביט יחזור לעבודתו בחודש מרץ.

בחודש פברואר נחשפה ההתכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ וחוקר הרשות לניירות ערך ערן שחם-שביט, הנוגעת להארכת מעצרם של החשודים בתיק בזק. על פי הפרסומים כתב החוקר שחם-שביט לפוזננסקי-כץ: "תיראי מופתעת". השופטת השיבה לו: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". "(לגבי) סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים", כתב החוקר לגבי הארכת מעצרן של סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, ואיריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בחברה.

על פי הסדר הטיעון בין שחם שביט לנציבות שחם היה צריך להיות מושעה לתשעה חודשים - שיסתיימו בחודש מרץ הקרוב. עם זאת, בית הדין למשמעת של הנציבות התערב והחמיר את העונש להשעיה עד שנת 2021. בית המשפט המחוזי ביטל הכרעה זו.

לקריאה נוספת
"אתה ממשיך לגלות לי": ההתכתבות המלאה בין השופטת לחוקר
אחרי פרשת המסרונים: השופטת רונית פוזננסקי-כץ תודח מתפקידה

עו"ד ערן שחם-שביט, בפברואר 2018. ראובן קסטרו
עו”ד ערן שחם-שביט, פברואר האחרון/ראובן קסטרו

השופטת, ענת זינגר, קיבלה את טענותיו של שחם שביט, שייוצג על ידי עו"ד עודד סבוראי, וקבעה כי החלטת בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה להחמיר מעבר להסדר הטיעון אינה מוצדקת: "כיום אין בנמצא טענה שדובר על תיאום מראש של החלטות שיפוטיות", כתבה, "עת נבדקו הדברים באופן יסודי ונבחנה מלוא ההתכתבות ונסיבותיה, עלה שלא מדובר במקרה בו שופטת ועורך דין 'סוגרים' מאחורי גבם של הסניגורים, תקופת מעצר אשר תוטל על עצורים".

בהתייחסה למסרון בעניין ימי המעצר, קבעה השופטת כי "ביסוד הדברים הייתה עמדה (של עו"ד שחם שביט) אשר נועדה דווקא להקל עם העצורים. אף שבציבור ניתן להבין שהדברים נתפסו אחרת, סבר שחם שביט, בזמן אמת, כי חובתו המצפונית היא לדווח על עמדה פנימית אשר תמנע מעצר מיותר". בכך קיבל בית המשפט את טענת עו"ד שחם שביט, שהמסרון ששלח לשופטת נועד להסיר מכשול מבית המשפט ולמנוע מעצר ארוך מכפי שהיה דרוש לצרכי החקירה.

עו"ד סבוראי, שייצג את שחם שביט, בירך על החלטת בית המשפט ומסר כי "אנו שמחים על שבית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה והכיר בכך שעו"ד שחם שביט פעל בתום לב ולפי מיטב מצפונו וערכיו. בהתאם לפסק הדין, עו"ד שחם שביט, המכהן כיום כיועץ משפטי בכיר ברשות לני"ע, יוכל לשוב לתפקידו כיועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות כבר בעוד כחודשיים, ובכך תסתיים בעבורו הפרשה".

עוד באותו נושא

"תיראי מופתעת": המסרונים של השופטת רונית פוזננסקי-כץ והחוקר

לכתבה המלאה
התכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי כץ לבין חוקר הרשות לניירות ערך ערן שחם שביט, פברואר 2017. חדשות עשר, צילום מסך
המסרונים בין עו"ד שחם שביט והשופטת פוזננסקי כץ/צילום מסך, חדשות עשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully