וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיות בלתי ניתנות להפרכה": נפתח המשפט בפרשת החיסולים

24.12.2018 / 12:02

פרשה 1131 עוסקת בסדרת החיסולים בעולם התחתון בין 2011 ל-2012 הגיעה לשלב ההוכחות, לאחר שהוגשו כתבי אישום נגד שמונה מעורבים, בהם העבריין מוטי חסין. במשפט יוצגו פרטים מעדויותיהם של שני עדי המדינה שגויסו בפרשה, בהם א"א. "העיד על שנים בעולם בפשע"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

שלב ההוכחות בתיק 1131, העוסק בסדרת חיסולים בעולם התחתון בשנים 2012-2011, החל היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. במסגרת הפרשה הוגשו כתבי אישום נגד שמונה נאשמים בגין ארבעה מקרי רצח, כמה ניסיונות רצח ועבירות נוספות. בתיק גויסו שני עדי מדינה.

"הפרשה התחילה עם מעצרו של עד המדינה המכונה א"א בתיק סחיטה, ובמהלך מעצרו סיפר על אירועים רבים, עשרות אם לא יותר", כך התחיל התובע הראשי, עו"ד יוסי קורצברג, את נאום הפתיחה שלו. "הוא העיד על שנים ארוכות של חיי פשע. הוא מסר פרטים שקשורים בשני תיקים שהתנהלו אז בבית משפט זה. עדות אחת התייחסה לניסיון הרצח נגד בני משפחת מוסלי ואחרים. העד מסר הודעה שסתרה ראיות שהיו בתיק ההוא, ובכך הביא באופן אמיתי לשחרורו ממעצר של האדם שהוא כנראה האדם שהוא הכי שונא עלי אדמות".

לקריאה נוספת:
ניסה לחסל את האחים מוסלי: אישום נגד עבריין שהוסגר מארגנטינה
אחרי שנתיים של חקירה: ראש ארגון פשע הוסגר מארגנטינה
מבצע חובק עולם: ראש ארגון פשע נעצר בארגנטינה בחשד לניסיון רצח

מוטי חסין, כתב אישום נגד מעורבים בפרשת 1131. בית משפט מחוזי תל אביב. 21 באוגוסט 2016. מגד גוזני
בין הנאשמים המרכזיים. מוטי חסין/מגד גוזני

"בתיק השני", המשיך קורצברג, "העד א"א מסר הודעה שקשורה בפרשה 512, שגם בה היה כדי לכרסם בראיות התביעה, וגם הן נמסרו לסנגורים הרלוונטיים". הכוונה על עדות שהביאה לחתימת עסקת הטיעון עם מוטי חסין בתיק 512, ולביטול אחד האישומים ברצח נגד יצחק אברג'יל".

"בסופו של דבר העד מסר הודעות בתיקי רצח שאם הוא לא היה מדבר עליהם - לא היו ראיות", טען קורצברג. "זה לא מצב שהראיות סגרו עליו והוא בחר לדבר. אלו היו תיקים שהוא היה הראשון שאמר 'בואו אגיד לכם מה קרה', כולל המעורבות שלו עצמו. בגל המעצרים הראשון נעצר גם אדם המכונה ב"ב, שהפך גם הוא לעד מדינה. שני העדים מסרו הודעות על שלושה מקרי רצח, ועוד שני מקרי רצח שלא הפכו לאישום. יש כאן חמישה מעשי רצח עם שני עדים שהרבה זמן לא היה ביניהם קשר, ואפשר היה לבדוק את ההתאמה, האם הם סיפרו אותו דבר".

"למה אני אומר את זה", סיכם קורצברג, "כי מה שאני מבקש מכבודכם לזכור הוא שהבסיס של שתי העדויות - אחרי החקירות הנגדיות, ואחרי הסתירות, ואחרי הכל - תצטרכו לדעת איך שני עדים שמסבכים את עצמם בעבירות מספרים את אותו הסיפור בדיוק. אותה גרסה, אותם מעורבים בכל המקרים, וחלקו של כל אחד מהם הוא בדיוק זהה לגרסה שמסר העד השני. בנוסף, אנחנו נציג בפניכם גם ראיות עצמאיות חיצוניות ברמה שהעד, כשהוא מסר את ההודעה, לא היה יכול לצפות שנמצא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כתב אישום הוגש נגד העבריין יעקב שמעון "עקא". ניב אהרונסון
ניסה לכאורה לרצוח את האחים מוסלי. עקא/ניב אהרונסון

אחד הנאשמים הבכירים בפרשה הוא מוטי חסין, שהפרקליטות מייחסת לו שורת עבירות ובראשן שני מקרי הרצח של יצחק גפן וג'ורדן אזולאי. בנוסף נטען כי יעקב שמעון, המכונה "עקא", שהיה לכאורה בכיר בארגון הפשע של האחים אברג'יל, ניסה לרצוח את האחים שי ואלי מוסלי.

לפי כתב האישום, שהגישו עו"ד אפרת רותם ועו"ד יוסי קורצברג מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), לקראת סוף 2012 חברו כנופיית "ראשל"צ מערב" לאנשי ארגון הפשע של יצחק אברג'יל, שבו היה חבר גם "עקא". בין היתר, הם שיתפו פעולה במלחמה במשפחת מוסלי. בסוף אותה שנה חשדו אנשיו של שמעון כי אנשי מוסלי עמדו מאחורי רצח העבריין יוסי קסטרו, והחליטו לכאורה לנקום.

"עקא" הצליח להימלט מישראל כשנודע לו לכאורה כי אחד מחבריו הקרובים הפך להיות עד מדינה בפרשה, וכך חמק מגל המעצרים הראשון עם הפיכתה של חקירת הפרשה מסמויה לגלויה. הוא עזב למדינה שלישית, וממנה הצליח להגיע לארגנטינה. הוא נעצר בדצמבר 2016 בארגנטינה בידי כוחות משטרה מקומיים, ולפני שנה הוסגר לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • פרשה 1131

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully