וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים של חקירה: ראש ארגון פשע הוסגר מארגנטינה

19.10.2017 / 20:34

יעקב שמעון "עקא" נמלט כשנודע לו כי אחד מחבריו הקרובים הפך להיות עד מדינה בפרשת 1131 ונעצר בשנה שעברה על ידי המשטרה המקומית. הוא נלקח עם נחיתתו לחקירה במשרדי להב 433 ויובא לדיון בהארכת מעצרו

צילום: יותם רונן

(בווידאו: דיון בהארכת מעצר חשודים בפרשה 1131, בשנה שעברה)

העבריין יעקב שמעון המכונה "עקא" נחת היום (חמישי) בישראל לאחר שהוסגר מארגנטינה במסגרת חקירה שמתנהלת כשנתיים בלהב 433. הוא חשוד בניסיון רצח וקשירת קשר לביצוע פשע ויובא מחר לדיון בהארכת מעצרו. עם נחיתתו בנתב"ג, הובא שמעון בליווי בלשי היחידה לחקירה במשרדי להב 433 ומחר הוא יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה. תיק ההסגרה טופל על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף משטרת ישראל.

ראש ארגון הפשיעה נעצר בחודש דצמבר אשתקד בארגנטינה בחשד לניסיון רצח במסגרת חקירת פרשה 1131. לפי הודעת המשטרה, שמעון נעצר בידי כוחות משטרה מקומיים בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציאה נגדו פרקליטות המדינה, בחשד לעבירות של ניסיון רצח וקשירת קשר לביצוע פשע כחלק מחקירת הפרשה. עד כה הוגשו כתבי אישום נגד יותר מ-15 מעורבים בפרשה, בגין עבירות רצח, ניסיון רצח ועבירות סמים.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות זליגת ירי לרמת הגולן: צה"ל תקף עמדה של צבא אסד בסוריה
דיווח: קטאר הפסיקה את התמיכה בחמאס כדי להכשיל את הפיוס הפלסטיני
"רק רוצים שקט ושלום": בתל שבע חוששים מנקמת דם לאחר הרצח

יעקב שמעון (עקא), בית משפט השלום, רשל"צ, מאי 2015. ניב אהרונסון
"עקא" בדיון בבית המשפט, מאי 2015/ניב אהרונסון

לפי החשד, שמעון נמלט מישראל כשנודע לו כי אחד מחבריו הקרובים הפך להיות עד מדינה בפרשה, וכך חמק מגל המעצרים הראשון עם הפיכתה של חקירת הפרשה מסמויה לגלויה. הוא עזב למדינה שלישית, וממנה הצליח להגיע לארגנטינה. מהמשטרה נמסר אז כי המעצר הוא "ביטוי נוסף למאבק הנחוש המקצועי והבלתי מתפשר שמנהלת משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם רשויות האכיפה בארץ ובחו"ל בפשיעה לסוגיה, מאבק שאינו תחום בגבולות הזמן והמקום. על כל המעורב בפעילות פלילית לדעת כי משטרת ישראל משקיעה את כל המשאבים העומדים לרשותה על מנת לאתרו ולהביאו לדין".

במסגרת חקירת הפרשה ערכה המשטרה בשנה שעברה גל מעצרים, שבמהלכו הובאו לחקירה בכירים בעולם הפשע המאורגן בחשד לחיסולים של מתחריהם. באוגוסט בשנה שעברה הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע העבריין מוטי חסין במסגרת הפרשה. חסין הואשם יחד עם עוד חמישה ממקורביו, האחים שלמה (שלומי) ואופיר ניאמצ'יק, בני 32 ו-33 מבת ים, עמית פוגל, בן 30 מראשון לציון, יהושע רבי, בן 32 מבת ים, ושלמה גבריאלי, בן 30 מתל אביב. הם הואשמו בשורת עבירות, שבראשן מקרי הרצח של יצחק גפן, ג'ורדן אזולאי, שרון מזרחי ורמי אמירא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully