וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חובק עולם: ראש ארגון פשע נעצר בארגנטינה בחשד לניסיון רצח

13.12.2016 / 8:22

העבריין יעקב שמעון, המכונה "עקא", נעצר בחשד למעורבות בניסיון רצח בדרום אמריקה. הוא נמלט מישראל ככל הנראה עם גל המעצרים הראשון בפרשת 1131, כשנודע לו כי אחד מחבריו הפך לעד מדינה בתיק שעוסק בעבירות בין היתר בעבירות רצח וסמים

צילום: יותם רונן

(הארכות מעצר בפרשה 1131 בבית משפט השלום בראשון לציון, אוקטובר)

ראש ארגון הפשיעה יעקב שמעון, המכונה "עקא", נעצר בסוף השבוע האחרון בארגנטינה בחשד לניסיון רצח במסגרת חקירת פרשה 1131. לפי הודעת משטרת ישראל מהבוקר (שלישי), שמעון נעצר בידי כוחות משטרה מקומיים בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציאה נגדו פרקליטות המדינה, בחשד לעבירות של ניסיון רצח וקשירת קשר לביצוע פשע כחלק מחקירת הפרשה. עד כה הוגשו כתבי אישום נגד יותר מ-15 מעורבים בפרשה, בגין עבירות רצח, ניסיון רצח ועבירות סמים.

לפי החשד, שמעון נמלט מישראל כאשר נודע לו כי אחד מחבריו הקרובים הפך להיות עד מדינה בפרשה, וכך חמק מגל המעצרים הראשון עם הפיכתה של חקירת הפרשה מסמויה לגלויה. הוא עזב למדינה שלישית, וממנה הצליח להגיע לארגנטינה לפני חודשים אחדים.

מהמשטרה נמסר כי המעצר הוא "ביטוי נוסף למאבק הנחוש המקצועי והבלתי מתפשר שמנהלת משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם רשויות האכיפה בארץ ובחו"ל בפשיעה לסוגיה, מאבק שאינו תחום בגבולות הזמן והמקום. על כל המעורב בפעילות פלילית לדעת כי משטרת ישראל משקיעה את כל המשאבים העומדים לרשותה על מנת לאתרו ולהביאו לדין".

עוד בנושא:
פרשת החיסולים: חברי ארגון פשיעה נאשמים בקשירת קשר לרצח
קילו אקסטזי ב-Xbox: הישראלי שתכנן מבצע חובק עולם לייבוא סמים
ה"חייל" שנבגד וזימר על הבוס: ניסיון החיסול שהפיל את ארגונו של אברג'יל

לפני כחודשיים היה גל המעצרים האחרון בפרשה, כששוטרי יחידת להב 433 עצרו שישה בני אדם ועיכבו לחקירה חמישה נוספים. עד כה הותר לפרסום כי במסגרת הפרשה נחקרו אירועי הרצח של ג'ורדן אזולאי, שרון מזרחי, יצחק גפן, מור אלגרבלי, משה אנחייסי, רמי אמירא ובר כהן. מלבד זאת, צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי הפרשה.

באוגוסט האחרון הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע העבריין מוטי חסין במסגרת הפרשה. חסין הואשם יחד עם עוד חמישה ממקורביו, האחים שלמה (שלומי) ואופיר ניאמצ'יק, בני 32 ו-33 מבת ים, עמית פוגל, בן 30 מראשון לציון, יהושע רבי, בן 32 מבת ים, ושלמה גבריאלי, בן 30 מתל אביב. הם הואשמו בשורת עבירות, שבראשן מקרי הרצח של יצחק גפן, ג'ורדן אזולאי, שרון מזרחי ורמי אמירא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully