וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילו אקסטזי ב-Xbox: הישראלי שתכנן מבצע חובק עולם לייבוא סמים

3.11.2016 / 11:31

משה גבאי, בן 49 מראשון לציון, הואשם בקשירת קשר לייבוא חמישה קילוגרמים של סם מסוג MDMA בתוך כמה קונסולות המשחק הפופולרי, שתכנן להבריח מהולנד ומבריטניה לחנות בישראל. כשהגיע אחד המשלוחים לארץ, פשטה המשטרה על החנות ותפסה את הסמים

צילום: יותם רונן

(הארכות מעצר בפרשה 1131, בחודש שעבר)

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) במסגרת פרשה 1131 כתב אישום נגד גבר בן 49 מראשון לציון שקשר קשר לייבא סמים מסוג MDMA (אקסטזי) בתוך קונסולות משחק Xbox. הנאשם, משה גבאי, הואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן.

על פי כתב האישום, בתקופה שקדמה לאוקטובר 2014, היו הנאשם ועד המדינה, שפרטיו חסויים, שותפים בעסקי הימורים שניהלו באינטרנט. באותה תקופה היה חברו של הנאשם, גולן דנה, חייב מאות אלפי שקלים לעד המדינה ולנאשם והתקשה לפרוע אותם. בעקבות קשיים אלה קשרו השלושה קשר, שלפיו גולן ייבא סם מסוג MDMA במשקל של חמישה קילוגרמים מהולנד לישראל, יעביר אותו לידי עד המדינה והנאשם, ובכך יפרע את חובותיו כלפיהם.

לפי כתב האישום, גולן יצר קשר עם בעל חנות למשחקי מחשב ברמת גן והציע לייבא עבורו 68 קונסולות Xbox מהולנד. השניים סיכמו כי גולן ייבא לארץ את 66 קונסולות המשחק עבור בעל החנות ועבור בעל חנות אחרת למשחקי מחשב בנתניה, ובתמורה יקבל, בין היתר, עשר קונסולות. במהלך אוקטובר 2014 נסע גולן פעמיים להולנד, שם רכש חלק מהקונסולות, וחלק אחר רכש בבריטניה.

עוד בוואלה! NEWS:
המפכ"ל על פרשת בנק הפועלים: "תדעו בקרוב אם הולכים לחקירה או לבדיקה"
תיעוד מ"חתונת הדמים": הקורבן מדדה אחרי שנדקר - ומתמוטט בכביש
עם טבעות נישואים וסכיני שף: נתפס "גנב החתונות" מתל אביב

אבקת MDMA נתפסה בנתב"ג בתוך קונוסלות Xbox. פברואר 2015. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
מכשיר ה-Xbox שבתוכו נתפס האקסטזי/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

במועד לא ידוע החל גולן להטמין בתוך חמש מהקונסולות את הסם - בכל קונסולה כקילוגרם אחד, ובהוראתו, הקונסולות נשלחו לישראל. עם קבלת המשלוח בנמל התעופה בבריטניה, גילו אנשי המכס המקומיים באמצעות מכונת שיקוף כי המשלוח מכיל חומר החשוד כסם מסוכן. בנסיבות אלו נארזו קונסולות הסמים בנפרד וכל המשלוח הוטס באופן מבוקר והועבר לחזקת עובדי המכס ומשטרת ישראל. עם הגעת המשלוח לארץ הוציאו שוטרי משטרת ישראל את הסמים מתוך קונסולות הסמים והחליפו אותו, בארבע מתוך חמשת הקונסולות, בחומר דמה הנחזה להיות סמים מסוכנים. בקונסולה החמישית הטמינו השוטרים כ-60 גרם MDMA. לאחר מכן החזירו השוטרים את קונסולות הסמים ליתר המשלוח והמתינו לאיסופו.

משאיסוף המשלוח מנמל התעופה על ידי גולן התמהמה, שלח עד המדינה את הנאשם אל גולן במטרה לשכנעו לשחרר את המשלוח. בשלב זה, הנאשם הפעיל לחץ על גולן, בין היתר, באמצעות אשתו. בין היתר התקשר הנאשם לאשתו שלוש פעמים באותו יום, שלאחריהן שלחה אשתו לגולן שתי הודעות ווטסאפ שבהן נכתב: "הוא משגע אותי" ו"משה לא מפסיק לצלצל".

בפברואר 2015 הגיע גולן לחנות של אבי, בעל החנות ברמת גן, והודיע לו כי על פי אתר האינטרנט של מכס ישראל ניתן לשחרר את המשלוח. בעקבות כך שלח אבי משאית לנמל לאסוף את המשלוח. הנאשם ביקש מאשתו שתאמר לגולן להתקשר אליו דחוף, והיא עשתה זאת.

לפי האישום, גולן הגיע לחנות בצהריים והצטרף לאבי בפתיחת קופסאות קונסולות המשחק במשלוח. בהמשך שלחה אשתו של גולן הודעת ווטסאפ נוספת שבה נכתב: "גולן תענה לי". גולן השיב לה: "אדבר איתו יותר מאוחר". בשלב מאוחר יותר פשטו שוטרי משטרת ישראל שהיו במעקב אחר המשלוח על החנות ועצרו בה את גולן, אבי ועובד החנות ששהה במקום.

אבקת MDMA נתפסה בנתב"ג בתוך קונוסלות Xbox. פברואר 2015. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"הוא משגע אותי". אבקת ה-MDMA בקונסולה/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully