וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על פרשת בנק הפועלים: "תדעו בקרוב אם הולכים לחקירה או לבדיקה"

3.11.2016 / 11:21

במהלך טקס חילופי ראש אגף התנועה הבטיח אלשיך כי בקרוב תתקבל החלטה בנוגע לטענתה של עובדת לשעבר בבנק הפועלים כי המנכ"ל הפורש ציון קינן הטריד אותה מינית. השבוע הבהירו במשטרה: חקירה תיפתח רק אם העובדת תגיש עדות מפלילה

צילום: מור שאולי

(בווידאו: השר ארדן: "אין קשר בין העלייה בתאונות הדרכים לבין פרישתו של ניצב בארי")

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך התייחס היום (חמישי) לבדיקת המשטרה את הטענות להטרדות מיניות בצמרת הנהלת בנק הפועלים. "בזמן הקרוב אתם תדעו אם אנחנו הולכים לחקירה פלילית או לבדיקה", אמר המפכ"ל בטקס הפרישה של ראש אגף התנועה ניצב בארי והחלפתו על ידי ניצב דורון ידיד. אלשיך התייחס במהלך הטקס, שנערך באגף התנועה בבית דגן, גם למלחמה בתאונות הדרכים ואמר כי היא "חוזרת לראש סדר העדיפויות".

אתמול פתח אגף החקירות במשטרה בבחינת הטענות לאחר שפרסומים בנושא, ובראשם התחקיר שפרסמה אילנה דיין בחדשות 2 הועברו לבחינת אנשי האגף. על פי הפרסומים, עובדת לשעבר של הבנק התלוננה כי המנכ"ל לשעבר ציון קינן לכאורה תקף אותה מינית לפני עשור. בעקבות האירוע מינה הבנק שופט בדימוס שקבע כי לא מדובר בהטרדה מינית, אך כי יש לפצות את העובדת בפיצויים מוגדלים. במשטרה ציינו כי הם עשויים ליצור קשר עם העובדת, וחקירה תיפתח רק אם היא תסכים להגיש עדות מפלילה בפני חוקרי המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
בין הפטיש האמריקני לסדן הרוסי: ספינת הדגל של פוטין מגיעה לסוריה
מבוכה לאופוזיציה: עשרות ח"כים הצביעו בטעות בעד התקציב
מייסד ויקיליקס: "לא קיבלתי את המיילים של קלינטון מרוסיה"

גלעד ארדן ורוני אלשיך בטקס החלפת פיקוד של מפקד אגף התנועה, בית דגן. נובמבר 2016. מור שאולי
חקירה פלילית או בדיקה. המפכ"ל אלשיך והשר ארדן/מור שאולי
ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, בכנס ישראל לאחריות תאגידית, אוקטובר 2010. אורי לנץ
המשטרה עשויה לפנות למתלוננת. המנכ"ל לשעבר ציון קינן/אורי לנץ

ראש האגף הפורש, ניצב ירון בארי, קרא בטקס לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולמפכ"ל "להפוך את תכניות אגף התנועה למעשים". הוא הוסיף כי מאות ניידות משטרה מאוישות בשוטרים ישנו את המצב בכבישים. "כשהגעתי, גיליתי להפתעתי ולאכזבתי כי משאבי אגף התנועה הם כשליש מהמשאבים שממשלת ישראל קבעה שצריך", אמר בארי.

בדברים שנשא בטקס התייחס ניצב בארי גם לפרשת עורך הדין רונאל פישר, בה נקשר שמו ושם אשתו. "אני רוצה להתנצל בפני אשתי על התקופה שעברנו, עת אנשים רעים ומלעיזים ניסו לחבל בערכים המקודשים שלנו", אמר ראש אגף התנועה הפורש והוסיף כי "נאבקנו כדי להוציא את האמת לאור". בארי הודה למפכ"ל המשטרה "שלא נכנע ללחצים" בפרשה.

ירון בארי בטקס החלפת פיקוד של מפקד אגף התנועה, בית דגן. נובמבר 2016. מור שאולי
התנצל בפני אשתו. הניצב הפורש ירון בארי/מור שאולי

בסוף השנה שעברה נערך לבארי דין משמעתי בפני המפכ"ל אלשיך על החשדות נגדו בפרשה. שמו של אשתו השתרבב לפרשה לאחר שנודע כי היא אספה תרומות מפרקליט הצמרת. למרות סימני השאלה שנותרו סביב התרומות שאספה אשתו, החליט אלשייך לנקות את ניצב בארי מהחשדות לקשירת קשר עם עו"ד פישר.

מחליפו של בארי בתפקיד, ניצב דורון ידיד, אמר בטקס כי "תאונות הדרכים הן אינן גזירה משמים", והוסיף כי על האגף להילחם בהן. השר ארדן השווה בטקס בין תאונות הדרכים לבין גל הטרור הפוקד את ישראל. "בשנה שעברה נהרגו 335 בני אדם בתאונות דרכים, וב-2016 המספר יהיה דומה", אמר השר ארדן, "אם נשווה לגל הטרור - מספטמבר 2015 נרצחו 41 בני אדם בגלל טרור. כמה פעמים התכנסה הממשלה לדיונים על הטרור?".

רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
שמו של בארי נקשר בפרשה. עו"ד רונאל פישר בבית המשפט/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully