וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לאופוזיציה: עשרות ח"כים הצביעו בטעות בעד התקציב

3.11.2016 / 10:05

30 חברי הכנסת טענו כי סברו שההצבעה מתייחסת לסעיף אחד מתוך חוק התקציב ולא לחוק בכללותו. בשל הטעות הצעת החוק עברה ברוב של 92 מול 17 מתנגדים. מבוכה נרשמה גם לקואליציה: חוק התקציב לא פוצל ויעבור ישירות לוועדת הכספים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

(מחאה נגד התקציב בישיבת ועידת הכספים, השבוע)

30 חברי כנסת מהאופוזיציה הצביעו אמש (רביעי) בטעות בעד חוק התקציב בקריאה ראשונה משום שסברו, לטענתם, כי ההצבעה מתייחסת לסעיף שנועד להעניק יותר שקיפות לתקציב ביטחון של גופים כמו שב"כ ומוסד. בשל כך, הצעת חוק התקציב עברה ברוב של 92 חברי כנסת מול 17 מתנגדים בלבד.

לתקלה המביכה של האופוזיציה אין הרבה משמעות מעבר לביקורת הפנימית שהופנתה כלפי הח"כים שהצביעו בטעות בעד החוק. גם אם היו מצביעים נגד התקציב, הוא היה עובר בקריאה ראשונה. בקואליציה שמחו לאיד הח"כים מהאופוזיציה. "ככה אתם רוצים לנהל מדינה?", לעג ח"כ אורן חזן (הליכוד). ח"כ אחר עקץ את חברי המחנה הציוני ואמר: "תארו לכם שלא הייתם עושים יומיים של גיבוש, מה היה קורה אז".

באופוזיציה הבינו מיד את הטעות שנעשתה וטענו כי סברו שההצבעה מתקיימת על סעיף אחר. ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה אמרה כי הם תמכו "ביודעין ובכוונה תחילה בסעיף שהוא הישג של חברי האופוזיציה, שמביא לראשונה פיקוח על תקציב השירותים החשאיים. אלא שמסתבר שהיתה טעות חמורה של מזכירות הכנסת והיו"ר במהלך ההצבעה שמעמיד את כשרותה בסימן שאלה. הניסיון של הקואליציה להציג את הדברים כאילו האופוזיציה תמכה בתקציב הם לא יותר מנסיון פתטי לכסות על התקלה החמורה שלהם עצמם". בסביבתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין דחו את הטענה והבהירו כי ההצבעה מלכתחילה הייתה על חוק התקציב.

לקריאה נוספת:
הסכמות על חוק ההסדרים: מיסוי דירה שלישית והרפורמות בתקשורת בפנים
השר אריאל מאיים: אם עמונה תפונה – נצביע נגד התקציב
אלף איש מהגליל הפגינו בכנסת נגד מחסור בתקציב: "נלחמים על הבית שלנו"

מליאת הכנסת  - פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
"ככה תנהלו מדינה?". מליאת הכנסת, השבוע/נועם מושקוביץ

זו אינה הטעות היחידה שנעשתה אתמול במליאת הכנסת. רגע אחרי אישור התקציב לא ביקשה האופוזיציה להעביר את חוק התקציב לפיצול בוועדת הכנסת, כפי שנהוג. הדבר גרם למבוכה בקואליציה בשל העובדה כי החוקים כעת יעברו כמקשה אחת לוועדת הכספים, שבראשה עומד ח"כ משה גפני (יהדות התורה), צעד שיקנה לו כוח רב בעבודה על התקציב. ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) טענה כי חברי האופוזיציה פעלו כך במכוון וגרמו לדבריה לעיכוב של חמישה ימים בתחילת העבודה על התקציב. "זוהי עבודה של האופוזיציה", אמרה מיכאלי.

בקואליציה סירבו להשלים עם הטענה כי הובכו והסבירו כי לא ייגרם עיכוב של ממש. כך או כך, לטענתם, כבר נמצא פתרון משפטי שבמסגרתו יוכלו חרף הטעות להביא את החוק לפיצול בוועדת הכנסת. ח"כ יואב קיש (הליכוד), יו"ר ועדת הכנסת, אישר זאת אתמול וכתב בטוויטר כי "הטעות תתוקן ביום שני במליאה", וחוק ההסדרים יפוצל כנהוג בוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully