וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף איש מהגליל הפגינו בכנסת נגד מחסור בתקציב: "נלחמים על הבית שלנו"

מאות תושבי הצפון פעילים חברתיים מפגינים מול משכן הכנסת במחאה על הפרת הבטחת הממשלה לאשר בתקציב הקרוב 18 מיליארד שקלים לפיתוח האזור. במהלך דיון בוועדת הכספים הם התפרצו לדברי השר כחלון והוצאו מהאולם. צפו

צילום: אביב לשם ורוני כנפו, עריכה: טל רזניק

תושבי הגליל החריפו היום (שני) את מאבקם נגד הפרת הבטחת הממשלה לאשר בתקציב המדינה הקרוב הזרמת 18 מיליארד שקלים לפיתוח הצפון. מאות מתושבי האזור, יחד עם פעילים חברתיים, יצאו בשיירה של 17 אוטובוסים ועשרות כלי רכב פרטיים כדי להפגין מול משכן הכנסת, בתום חודשים של מאבק שניהלו באזור הצפון. במקביל להפגנה מחוץ למשכן הכנסת, ראשי הרשויות משתתפים בדיוני ועדות הכנסת, כחלק מהיום הראשון של מושב החורף, כדי להשיב את תכנית הפיתוח לסדר יומן.

במהלך דבריו של שר האוצר משה כחלון בוועדת הכספים, שאמר כי הנושא יקר ללבו, מחו פעילי "שינוי כיוון". הם קטעו אותו וצעקו בקול רם, ואף השליכו גלילי נייר טואלט אל מרכז אולם הדיונים. בעקבות זאת הם הוצאו מהדיון. השר כחלון הודיע בוועדה כי הערב הוא יקיים ישיבה עם ראשי רשויות, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר הנגב והגליל אריה דרעי כדי להמשיך לקדם את תכנית הצפון.

אביה לוי מתנועת שינוי כיוון שהורחקה מהדיון הסוער בוועדת הכספים של הכנסת: "רק אם עושים רעש אז מבינים. זאת לא הדרך שלי, אבל אני מבינה שרק ככה שומעים את הזעקה שלנו". היא הוסיפה כי אין בצפון הארץ מגוון תעסוקתי ואפשרויות להתפתח. "זה לא הגיוני שעד שסוף סוף החליטו להשקיע כסף בצפון ולתת לו תנופת פיתוח משמעותית ואמתית, פתאום ביום אחד הכל פשוט נעלם בלי שום הסבר", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת קלינטון: "ה-FBI צריך לעבור על 650 אלף מיילים"
"אין דרכי כניסה ויציאה": הנהג חצה קו הפרדה – האחים נהרגו בתאונה
"רגע מרגש במיוחד": הוכתרה מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2016

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גליל נייר הטואלט מושלך אל מרכז החדר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעילים מפריעים לדיוני הוועדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית צפת אילן שוחט אמר בדיוני הוועדה, בשם ראשי הרשויות מהצפון, כי תושבי הגליל לא נמצאים במקום מתוך מסכנות, אלא מתוך עצמה וחוזק, ואנחנו רואים בכל חלון הזדמנויות חד פעמי". הוא הוסיף כי התושבים "רותחים, אבל אנחנו מרגישים שהם לא נספרים".

"בצדק החליטה הממשלה על תכנית לאומית לפיתוח הצפון ובצדק תובע היום הצפון את מימוש ההחלטה", אמר אופיר שיק, מנכ"ל "לב בגליל", הפועלת לקידום חקיקה בנושא הצפון בכנסת. הוא הוסיף כי "הגליל לא ימשיך להיות הצימר של המדינה. בראש ובראשונה זהו אינטרס של הממשלה בעצמה. הגיע זמן להוביל ליישום החלטת הממשלה ולהפנות משאבים משמעותיים לצפון".

מחאת "לא סופרים את הצפוניים", מול משכן הכנסת. 31 באוקטובר 2016. מטה המאבק למען תקצוב תכנית הצפון, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים בגן הוורדים/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק למען תקצוב תכנית הצפון
מחאת "לא סופרים את הצפוניים", מול משכן הכנסת. 31 באוקטובר 2016. מטה המאבק למען תקצוב תכנית הצפון, מערכת וואלה! NEWS
כאלף מפגינים עלו מהצפון לירושלים/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק למען תקצוב תכנית הצפון

תושבי הגליל רואים בתכנית לפיתוח הצפון גלגל הצלה שעשוי להזניק את חבל הארץ בתחומים רבים ובהם רפואה, חינוך והשכלה, תעסוקה, תחבורה ותשתיות. אם התקציבים שהוזרמו עד היום נתנו מענה נקודתי בלבד, התקציב שהובטח למימוש תכנית הצפון הפיח תקווה חדשה ככזו שיכולה לחולל את השינוי המיוחל לפיתוח הגליל.

"אני עדיין מאמין שחיזוק הגליל הוא אינטרס לא רק שלנו אלא גם של ממשלת ישראל", אמר ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה, "אנחנו הבאנו היום את הגליל לירושלים כדי להזכיר לכולם שהבטחות צריך לכבד ולקיים".

מחאת "לא סופרים את הצפוניים", מול משכן הכנסת. 31 באוקטובר 2016. מטה המאבק למען תקצוב תכנית הצפון, מערכת וואלה! NEWS
הגיעו בשיירת אוטובוסים וכלי רכב. המפגינים מהצפון/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק למען תקצוב תכנית הצפון

"זה הזמן של ממשלת ישראל להציל את הגליל. יש פה הזדמנות חד-פעמית למנף את יתרונותיו וחוזקותיו של הגליל ולצמצם את הפערים הגדולים שנוצרו בכל תחומי החיים בין הצפון למרכז ודרום הארץ", ציין ראש המועצה האזורית גולן אלי מלכה. "לא ניתן להעביר את תקציב המדינה ללא תקצוב תכנית צפון. עם פתיחת מושב החורף הבוקר, אנחנו עולים עם מאות תושבים מהגליל לכנסת בירושלים להפגין ולומר לשרי ממשלת ישראל: אל תאבדו את הצפון".


(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully