וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין דרכי כניסה ויציאה": הנהג חצה קו הפרדה – האחים נהרגו בתאונה

31.10.2016 / 0:40

מחקירת התאונה בכביש 31, שבה נהרגו נהג מכונית פרטית ונוסע נוסף, עולה כי כלי הרכב הפרטי פנה שמאלה ונפגע מאוטובוס שנסע בכיוון הנגדי. ההתנגשות אירעה בין קטע משופץ לאזור עבודות לשדרוג הכביש, שבעשור האחרון נהרגו בו 88 בני אדם. "בניית הכביש מסוכנת"

צילום: בני בן סימון ודוברות מד"א, עריכה: ניב מעוז

מחקירה ראשונית של המשטרה בנוגע להתנגשות בין אוטובוס למכונית פרטית, שאירעה אתמול (ראשון) בכביש 31, באזור חורה שבנגב, עולה כי כלי הרכב הפרטי שנפגע פנה שמאלה על קו הפרדה רצוף, ונפגע מאוטובוס שנסע בכיוון הנגדי.

בתאונה, שאירעה באזור החיבור בין אתר עבודות פעיל לבין קטע משודרג של הכביש, נהרגו הנהג ואחיו התאום, עימאד ובסאם אבו סבית, תושבי הפזורה הבדואית בני 22. 18 בני אדם נוספים נפצעו, ובהם נוסעת במכונית שנפצעה באורח קשה ובן 61 שנסע באוטובוס ונפצע באורח בינוני. מצבם של יתר הפצועים מוגדר קל.

חוסיין אבו טראש, קרוב משפחה של אחד מהפצועים בתאונה, סיפר כי "הכביש הזה, כביש 31, זה כביש שבכל יום כמעט נהרגים בו אזרחים". לדבריו, "המדינה יכולה לעשות משהו עם הדרכים האלה. הממשלה אחראית על זה". הוא התייחס לעבודות בכביש, והבהיר כי התאונה היא "בגלל הבנייה של כביש 31. הוא כביש מסוכן, כל יום יש מלחמה. המדינה יכלה מההתחלה לסלול דרכי כניסה ויציאה מהכביש".

עוד בוואלה! NEWS:
ביישובים סביב נתב"ג נכנסים לכוננות רעש: "פגיעה חמורה באיכות החיים"
"נתגעגע לחיוך המלאכי": עדן בן ה-19 נהרג כשרכב על אופנועו האהוב
רוכב אופנוע נהרג מפגיעת כלי רכב בכביש 431 סמוך למודיעין

פינוי פצועים מתאונת הדרכים בכביש 31  באר שבע לסורוקה. בני בן סימון
"כבר מזמן היו צריכים להפוך אותו לכביש בטוח". פינוי הפצועים לסורוקה, הערב/בני בן סימון
נתיבי ישראל: "זירת התאונה מוארת בתאורה מלאה והכביש תקין לחלוטין"

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בעשור האחרון נהרגו בכביש 88 בני אדם בתאונות דרכים, וכ-1,500 נוספים נפצעו. "ההרוגים היום מצטרפים ליותר מ-300 בני אדם שקיפחו את חייהם מתחילת השנה בתאונות דרכים", מסר מנכ"ל העמותה שמואל אבואב. "כביש 31 הוא מהכבישים האדומים והקטלניים במדינה, כביש שכבר מזמן היו צריכים לשפר בו את התשתית ולהפוך אותו לכביש בטוח. הגיע הזמן שראש הממשלה יכריז על מצב חירום בכבישים עקב הכישלון המתמשך של משרד התחבורה לצמצם את מספר ההרוגים בכבישים".

למרות שהתאונה אירעה בחיבור בין קטע כביש שעליו מתבצעות עבודות לקטע משופץ, מחברת "נתיבי ישראל" הובהר כי "זירת התאונה הקשה מוארת בתאורה מלאה והכביש תקין לחלוטין". עוד נמסר כי בשנים האחרונות מתבצעות בכביש 31 עבודות לשדרוגו, הכוללות כביש דו-מסלולי ודו-נתיבי עם הפרדה קשיחה, שצפויות להסתיים עד לסוף הרבעון הראשון של שנת 2018.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תאונה כביש  31באר שבע. דוברות כיבוי אש מחוז דרום, דוברות כב"ה
"כל יום יש מלחמה בכביש". זירת התאונה, הערב/דוברות כב"ה, דוברות כיבוי אש מחוז דרום

ירון פינקו, חובש רפואת חירום במד"א שהוזעק לזירת התאונה, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו אוטובוס שחלקו הקדמי פגוע ורכב פרטי מעוך לחלוטין, שבתוכו נלכדו הנוסעים. הגענו עם כוחות גדולים מאוד של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ וכונני מד"א על אופנועים". לדבריו, "התחלנו במיון ראשוני של הפצועים, שחלקם שכבו בסמוך לאוטובוס ולרכב הפרטי. נוסעי האוטובוס חולצו כולם ונבדקים על ידי הצוותים שלנו במקום".

אמיר אבו סיאם, חובש רפואת חירום נוסף במד"א, שהיה מהראשונים להגיע לזירה, הוסיף: "כשהגענו לזירה הייתה המולה רבה. במרכז הכביש ראיתי רכב פרטי, מעוך לחלוטין ובתוכו נלכדו שלושה פצועים. שני גברים שישבו במושבים הקדמיים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסבלו מפציעה רב מערכתית קשה. ניסינו להעניק להם טיפול רפואי אבל הפציעות היו קשות ומותם נקבע בשטח בתוך דקות".

"בסמוך לרכב שכבה על הכביש צעירה בהכרה, כשהיא סובלת מחבלת ראש", עוד סיפר אבו סיאם. "הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח והיא פונתה במצב קשה לבית החולים סורוקה בניידת טיפול נמרץ של מד"א". לדבריו, "כוחות רבים נוספים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי לנוסעי האוטובוס ופינו אותם לבית החולים כשמצבו של פצוע אחד בינוני והיתר קל".

תאונה כביש  31באר שבע. דוברות כיבוי אש מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
"הייתה המולה רבה". כוחות החירום בזירת התאונה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כיבוי אש מחוז דרום

ביממה האחרונה נהרגו שבעה בני אדם בתאונות דרכים. שני ההרוגים הערב מצטרפים לארבעה בני אדם, שני גברים ושתי נשים כבני 30, שנהרגו אמש בתאונה בין שלושה כלי רכב בסמוך להתנחלות רחלים שבשומרון. בנוסף לכך, רוכב אופנוע בן 19 נהרג בתאונה בכביש 443, סמוך לתחנת הרכבת פאתי מודיעין. הצעיר נפגע מכלי רכב ופונה לבית החולים שיבא שבתל השומר כשמצבו מוגדר אנוש, ושם נקבע מותו.

ביום חמישי האחרון נפצעו 18 בני אדם באורח בינוני וקל בתאונה בין אוטובוס למשאית בשדרות רוקח בתל אביב. אישה כבת 70 נפצעה באורח בינוני ומצבם של יתר הפצועים קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו אותם לבתי החולים איכילוב בתל אביב, וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסרה כי 312 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, בדומה למניין ההרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש אוקטובר נהרגו עד כה 29 בני אדם, שבעה פחות מחודש אוקטובר אשתקד.

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully