וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביישובים סביב נתב"ג נכנסים לכוננות רעש: "פגיעה חמורה באיכות החיים"

30.10.2016 / 21:30

בעיריות ובמועצות בקרבת שדה התעופה החלו לפעול אחרי ההודעה על השיפוצים והרעש המוגבר הצפוי באזורם. בראש העין כבר קיימו דיון חירום ובודקים אפשרות להוציא צו מניעה. ראש עיריית לוד: "אנו פועלים בכל הכלים הקיימים לרשותנו"

נתב"ג 2000. שרון בוקוב
"סובלים מאוד מרעש המטוסים". נתב"ג/שרון בוקוב

ראשי העיריות והמועצות ביישובים סביב שדה התעופה בן גוריון קיבלו בסערת רגשות את הודעת רשות שדות התעופה על השיפוצים הצפויים בשדה התעופה, ועל הרעש המוגבר שצפוי להישמע באזורם. "אנחנו סובלים מאוד מרעש המטוסים, כמעט בכל שלוש דקות חג כלי תעופה מעל שמי העיר", אמר לוואלה! NEWS ראש העיר לוד, יאיר רביבו.

רביבו הוסיף כי "אנו פועלים בכל הכלים הקיימים לרשותנו בכדי למנוע כל רעש חזק נוסף. לא יעלה על הדעת שתשובי לוד ימשיכו לסבול מרעש מעיק ומטריד של כלי תעופה לאורך כל שעות היממה. התושבים היקרים זכאים לאיכות חיים ושקט".

עוד בוואלה! NEWS:
שני הרוגים ו-18 פצועים בהתנגשות אוטובוס ומכונית בנגב
שלושה שוטרי מג"ב נפצעו קל בפיגוע דריסה בגוש עציון; המחבל נורה למוות
אזרח זר חשוד שאנס בדירתו מקבצת נדבות בת 15 שביקשה ממנו עזרה

גלגל במטוס של חברת התעופה הרוסית טראנסאארו התפוצץ עם נחיתתו בנתב"ג, יולי 2015. רשות שדות התעופה,
"רעש קשה ומטריד". נתב"ג/רשות שדות התעופה

בראש העין קיימה היום העירייה מרתון דיונים דחוף בנושא. "מדובר בפגיעה חמורה באיכות חייהם של תושבי העיר והסביבה, מדובר ב-17 ימים רצופים, יומם וליל, של רעש קשה ומטריד והמצב לא יעלה על הדעת", נמסר מהעירייה, שהוסיפה כי נבחנת גם אפשרות להוציא צו מניעה.

גם במושב ניר צבי קיבלו בכעס את ההחלטה. לדברי מזכיר המושב, שמעון פז, "ההודעה על הסטת מסלולי הנחיתות וההמראות התקבלה לפני כחודש מרשות שדות התעופה, ולא ניתנה לנו כל האפשרות להתנגד או להביע דעה. אנו תקווה שהעבודות תסתיימנה בהקדם עם מינימום רעש והפרעות לתושבי ניר צבי והסביבה".

שרה דוד, תושבת חולון שבה יופחת הרעש במהלך העבודות, לא חסכה ביקורת מרשות שדות התעופה. "את שדה התעופה משפצים ואותנו האזרחים הפשוט כרגיל דופקים", אמרה. "היום עשו טובה וחסו על תושבי חולון ותל אביב, אבל מי יודע אם בשיפוצים הבאים, תושבי לוד לא יקבלו מכת רעש נוספת. בחולון הילדים יודעים שאם יסתכלו לשמיים יש סבירות גבוהה לראות מטוס. חבל שקבוצה כל גדולה של תושבים צריכה לשלם תקופה באיכות החיים שלה בגלל שיפוץ".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנמל התעופה בן גוריון יתבצעו עבודות תשתית במסלולי הנחיתה וההמראה החל מיום שלישי ועד יום חמישי בעוד כשבועיים, ובמהלכן ייסגרו לנחיתות ולהמראות שני מסלולים. יישובים רבים יסבלו מרעש מוגבר בשל ההמראות והנחיתות במסלול 21, המסלול היחיד שישמש באותם זמנים להמראות ולנחיתות.

כמו כן, מטוסים רבים יחלפו בגובה נמוך מעל כביש 1. מרשות שדות התעופה נמסר כי העבודות מחייבות את סגירתם של שני מסלולים בנמל התעופה במהלך כל ימי העבודות בשל סיבות בטיחותיות, והסגירה נעשית בתיאום עם חברות התעופה ובאישור רשות התעופה האזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully