וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים יסבלו: שני מסלולים בנתב"ג ייסגרו לצורך שדרוג - והרעש יגבר

30.10.2016 / 14:10

עם סוף עונת התיירות, יחלו השבוע עבודות תשתית במסלולי נחיתה והמראה בנמל התעופה בן גוריון ושני מסלולים ייסגרו. יישובים רבים ייסבלו מרעש חזק יותר בשל המראות ונחיתות ממסלול יחיד. מטוסים יטוסו נמוך מעל כביש 1

עריכה: שניר דבוש

(מטוס "אל על" מבצע נחיתת חירום בנתב"ג, כוחות חירום הוקפצו למקום, אוגוסט 2016)

עם סיום עונת הטיסות בנמל התעופה בן גוריון, יתבצעו בנמל עבודות תשתית במסלולי הנחיתה וההמראה. העבודות יבוצעו החל מיום שלישי ועד יום חמישי בעוד כשבועיים, ובמהלכן ייסגרו לנחיתות ולהמראות שני מסלולים. יישובים רבים יסבלו מרעש מוגבר בשל ההמראות והנחיתות במסלול 21, המסלול היחיד שישמש באותם זמנים להמראות ולנחיתות.

מרשות שדות התעופה נמסר כי היישובים בארות יצחק, מזור, רינתייה, נופח, עינת, ראש העין, נחלים, נירית, אלפי מנשה, אייל, כפר ברא, כפר קאסם, בני עטרות, סירקין, ניר אליהו, רמת הכובש, יקום, אורנית, אחיעזר, יגל, זייתן, ניר צבי, לוד, באר יעקב, ראשון לציון ורמלה יופרעו מרעש חזק יותר, לעומת תל אביב וחולון שייהנו בימי העבודות מרעש פחות. עוד נמסר כי הודעה נמסרה לכל היישובים שיושפעו מהשינויים בהמראות והנחיתות. כמו כן, מטוסים רבים יחלפו בגובה נמוך מעל כביש 1.

עוד בוואלה! NEWS:
כשקיסינג'ר הכריז על שלום: "הפתעות אוקטובר" שזעזעו את הבחירות
ברקע המחלוקת על תאגיד השידור: כחלון ייעדר מישיבת ראשי הקואליציה
החשוד באונס יולדות בי-ם: "יש לי ילדים, רק חולה נפש היה עושה זאת"

נתב"ג 2000. שרון בוקוב
במהלך העבודות יהיו המראות ונחיתות ממסלול יחיד. נמל התעופה בן גוריון/שרון בוקוב

העבודות מחייבות את סגירתם של שני מסלולים בנמל התעופה במהלך כל ימי העבודות בשל סיבות בטיחותיות, והסגירה נעשית בתיאום עם חברות התעופה ובאישור רשות התעופה האזרחית.

עבודות השדרוג האלה באות לאחר עבודות שדרוג שבוצעו במסלול 21, היחיד שיישאר פעיל במהלך העבודות. מנהל נמל התעופה שמואל זכאי אמר כי "בפרויקט שדרוג מערך המסלולים הושקעו כמיליארד שקלים, והוא הפרויקט החשוב ביותר בתעופה הישראלית ב-60 השנים האחרונות". הוא הוסיף כי רשות שדות התעופה פועלת כדי לתת מענה לגידול בדרישות חברות התעופה והנוסעים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך עבודות השדרוג, שופרה הבטיחות בנמל ונוצרה הפרדה מוחלטת בין מטוסים ממריאים למטוסים נוחתים, תוך הגדלת קיבולת המטוסים בנמל. לקיצור זמן ההסעה על המסלול יש גם משמעות כלכלית לחברות התעופה שמטוסיהן מבזבזים דלק בעיקר בהליך ההסעה. כמו כן, לחיסכון בדלק יש גם השפעה על איכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully