וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את תקציב המדינה הדו-שנתי בקריאה ראשונה

3.11.2016 / 0:50

בתום דיון שנמשך חמש שעות, אישרה הכנסת את התקציב הדו-שנתי. 92 ח"כים הצביעו בעד לעומת 17 שהתנגדו. התקציב לשנה הבאה יהיה 359.7 מיליארד שקלים, ובשנת 2018 הוא יעלה ל-376.7 מיליארד

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: השר כחלון לקראת הדיון על ביטול התאגיד: "לא מתכוון לקצץ אגורה משום משרד")

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2018-2017. 92 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 17 מתנגדים. זאת, לאחר שכ-30 חברי כנסת מסיעות האופוזיציה סברו בטעות שהם מצביעים על סעיף מסוים בתקציב, שעסק בהגברת השקיפות על גופי ביטחון.

בנוסף, לראשונה האופוזיציה לא ביקשה להעביר את חוקי התקציב וההסדרים לפיצול בוועדת הכנסת. הדבר גרם למבוכה בקואליציה בשל העובדה כי החוקים יעברו כמקשה אחת לוועדת הכספים בראשה עומד ח"כ משה גפני (יהדות התורה), וזה יקנה לו כוח רב בעבודה על התקציב.

באופוזיציה טוענים כי הם פעלו כך במכוון וגרמו לטענתם לעיכוב של חמישה ימים בתחילת העבודה על התקציב. "זוהי עבודה של האופוזיציה", אמרה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני). כעת בכנסת שוקדים על פתרון משפטי שבמסגרתו יוכלו חרף התקלה לפצל את החוק לוועדות השונות. ח"כ יואב קיש (הליכוד), יו"ר ועדת הכנסת מסר כי "הטעות תתוקן ביום שני במליאה" וחוק ההסדרים יפוצל כנהוג בוועדה.

עוד בוואלה! NEWS:
הוועדה היא ניצחון קטן לכחלון – והסולם שיביא את נתניהו לחיסול התאגיד
תיעוד מ"חתונת הדמים": הקורבן מדדה אחרי שנדקר - ומתמוטט בכביש
"אכזריות בלתי רגילה": מאסר עולם לנער שרצח את דפנה מאיר בעתניאל

השר כחלון על ביטול התאגיד: "אני לא אקצץ אגורה משום משרד". רוני כנפו
"לא תקציב של ימין ולא של שמאל". כחלון/רוני כנפו

גובה התקציב לשנת 2017 הוא 359.7 מיליארד שקלים. בשנת 2018 הוא צפוי לעלות ביותר מ-15 מיליארד שקלים ויגיע לשיעור של 376.7 מיליארד שקלים. לפני ההצבעה במליאה נערך דיון שנמשך חמש שעות, במהלכו הביעו סיעות האופוזיציה את התנגדותן לתקציב. בפתח הדיון הציג שר האוצר משה כחלון את התקציב ואת התכנית הכלכלית, אך רק שלושה שרים וכמה ח"כים בודדים מהקואליציה נכחו במליאה באותה עת. "התקציב הזה משקף תפישת עולם ערכית וחברתית", אמר כחלון. "יש בו את האיזונים והבלמים הנדרשים על מנת להתמודד עם האתגרים של תקציב דו שנתי".

שר האוצר ציין את העליה בתקציב הבריאות, החינוך והרווחה והתייחס גם לתכנית הדגל שהוא מוביל - מס על דירה שלישית "זה אחד המסים הצודקים ביותר", אמר השר כחלון, "אני מאמין במס הזה, ואני מבקש להבהיר דבר אחד: נוצר מצב שאנשים חושבים שאנשים שיש להם שתי דירות לא משלמים מס - זה לא נכון".

בסיום דבריו ביקש מחברי הכנסת לתמוך בתקציב: "אני חושב שמה שמוצג בפניכם הוא תקציב חברתי. התקציב הזה הוא תקציב של אזרחי המדינה כולה, לא תקציב של ימין ולא של שמאל ולא של קואליציה ואופוזיציה". התקציב יובא לוועדת הכנסת שתפצל את סעיפי התקציב בין הוועדות השונות. המשך חקיקת סעיפים אחרים בו יידחה לתחילת השנה הבאה, לאחר תום הדיונים על חוקי התקציב ועל חוק ההסדרים.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully