וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס מינוי הנגיד: בטוח שנצלח את הסערה בשוק ההון

24.12.2018 / 10:26

הנשיא ריבלין, ראש הממשלה ושר האוצר כחלון השתתפו בטקס מינוי הנגיד אמיר ירון שיחליף את קרנית פלוג ששימשה בתפקיד בחמש השנים האחרונות. "המשק איתן ומייצר תחרות", אמר נתניהו על רקע ירידות השערים בבורסה. "אמיר, אנחנו מאמינים בך להצליח במשימה", אמר ריבלין

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

טקב החלפת נגיד בנק ישראל | עיקרי הדברים:

- פרופ' אמיר ירון קיבל את כתב המינוי ויחליף את ד"ר קרנית פלוג
- נתניהו על רקע הירידות בבורסה: "המשק איתן ומייצר תחרות"
- כחלון: "עובדים בצמוד לבנק ישראל כדי לצמצם פערים"
- הנגיד הנכנס: "בנק ישראל צריך לפעול בעצמאות מוחלטת"
- הבוקר נפתח בהתייצבות בבורסה לאחר הירידות של אתמול

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי "אני בטוח שנצלח את הסערה בשוק ההון. המשק איתן ומייצר תחרות". ראש הממשלה אמר את הדברים על רקע ירידות השערים החדות בבורסה, בטקס חילופי נגיד בנק ישראל. פרופ' אמיר ירון נכנס לתפקידו ויחליף את ד"ר קרנית פלוג שמשמשת בתפקיד מאז שנת מאז שנת 2013.

נתניהו הוסיף כי "על פי נתוני הלמ"ס, המעמד הנמוך קיבל את העלייה הגדולה ביותר וזה צימצום הפערים שיש עוד דרך אבל אם נמשיך יהיה צמצום גדול". נתניהו בירך את הנגיד הנכנס ואמר כי "כשאתה מעמיד מישהו בעמדה עוצמתית, אתה רוצה שהוא ידע לשקול את הדברים העניינים ולסמוך על עמוד השדרה של אותו אדם וכך החלטנו כאן".

עוד בוואלה! NEWS:
הערכה בצה"ל: החמושים שהתקרבו לגבול בגולן - כוח סורי שתעה בדרך
חתונת הטרור: תושבי מזרח י-ם נאשמים שהשמיעו שירי הלל לחמאס
ברקע ההערכה כי הממשלה תתפרק: ראשי הקואליציה ידונו בחוק הגיוס

טקס מינויו של אמיר ירון לנגיד בנק ישראל הנכנס, בהשתתפות : ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בית הנשיא, ירושלים. 24 בדצמבר 2018. רויטרס
ריבלין, נתניהו וכחלון מעניקים את כתב המינוי לירון, היום/רויטרס

"אני מודה לאמיר על כך שלקח את התפקיד ואני רוצה לומר לך ביום הזה עם כניסתך לתפקיד שאנחנו צריכים להציב אנשים במקום שתפור למידותיהם, וכאן לקחנו אותך מחוץ לארץ בשביל לבצע את התפקיד", אמר ראש הממשלה והוסיף כי "בעשור האחרון אנחנו משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להעמיד את הכלכלה על רגליה האחוריות. ישראל ריכוזית מאוד אבל בכל זאת צמחה בזכות היצירה".

נתניהו התייחס לרפורמות הכלכליות ולשוק החופשי שקידם בתקופתו ואמר כי "שחררנו את הכלכלה הישראלית והפכנו אותה לכלכלה חופשית, הפרטנו מסים מעודדים שוק חופשי תוך התייעצות מתמדת עם בנק ישראל והאוצר- כל אלה יצרו מקומות עבודה ובעקבות התחרות בשוק השכר עולה. אני מדבר על האוכלוסיה החרדית והערבית שהרפורמות הכריחו אותם להיכנס לשוק העבודה".

טקס מינויו של אמיר ירון לנגיד בנק ישראל הנכנס, בהשתתפות : ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בית הנשיא, ירושלים. 24 בדצמבר 2018. רויטרס
"אמשיך את העבודה החשובה של צמצום פערים חברתיים". אמיר ירון בטקס בבית הנשיא, היום/רויטרס

בפתח הטקס אמר הנשיא ריבלין לירון כי הוא "האדם הנכון, בתפקיד הנכון ובזמן הנכון, ברוך הבא. אנחנו נפגשים בבוקר ואולי בפתחה של תקופה מבחינה כלכלית ופיננסית".

"לאורך השנים מנהיגי הכלכלה הישראלית ניווטו אותה בקרו רוח ובתבונה באתגרים כלכליים וגרמו ליציבות המשק הכלכלית. אני בטוח שאלו ימשיכו לנווט אותנו במים הסוערים", הוסיף ריבלין. הנשיא הוסיף כי "בישראל שבה יוקר המחיה גבוה, והפריון והשכר נמוכים האנשים עובדים קשה ונשאר להם מעט בין השכר למחיה. לאחרונה הצטמצם הפער, אך עם זאת יש אזרחים שנשארו מאחור".

"כשהפריון נמוך ומעמד הביניים לא יכול לסגור את החודש יהיה לנו קשה לטפל בנושא. המשימה הגדולה שלנו היא לוודא שאף ישראלי לא נשאר מאחור. אמיר, אנחנו מאמינים בך להצליח".

הנגיד הנכנס: "היחסים בין הבנק לממשלה צריכים להיות פתוחים"

הנגיד הנכנס ירון אמר כי "בנק ישראל צריך לפעול בעצמאות מוחלטת, שמאפשרת עבודה מיטבית של הבנק וזה יבטיח שהסביבה העסקית תמשיך לראות בבנק שגורם אמין ומקצועי". ירון הוסיף כי "בנק ישראל יוביל את יציבות המערכת הפיננסית בישראל. חשוב ליישם תקציב רב תקופתי בתוואי תקציבי אמין. הממשלה מחליטה על חלוקת העוגה אך רצוי ואפשר לבדוק את סדרי העדיפויות, הבנק יסייע בכך".

"ההחלטות משליכות אחת על השנייה. היחסים בין הבנק לממשלה צריכים להיות פתוחים וכנים, יש בי אופטימיות כזאת", אמר ירון. שר האוצר משה כחלון אמר בטקס כי "עוצמה של מדינה נמדדת בכלכלה שלה. עלינו מוטלת האחריות להמשיך במצב הטוב, הוא חזק מאי פעם. צמיחה ראלית של מעל 10% בשנים האחרונות, שכר ממוצע גבוה, העלאת שכר המינימום".

טקס מינויו של אמיר ירון לנגיד בנק ישראל הנכנס, בהשתתפות : ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בית הנשיא, ירושלים. 24 בדצמבר 2018. אבי כהן
השר כחלון בטקס/אבי כהן
המסחר בבורסה בתל אביב נפתח היום במגמת עלייה, וזאת לאחר ההתרסקות אתמול

לדברי שר האוצר, "זאת משימה מאוד קשה לצמצם פערים אבל הם הצטמצמו בגלל כמה סיבות. שכר המינימום שעלה צמצם פערים. קלטנו הרבה עובדי קבלן שתורמים הרבה. בתקופה האחרונה עבדנו בצורה הדוקה עם בנק ישראל, ויש מטרה אחת משותפת כיצד לצמצם פערים. לפעולות אלו יש חלק מכריע לבנק ישראל. המטרה שלנו היא להרחיב את המשק והכלכלה ולהכניס עוד אוכלוסיות למעגל העבודה. 34 מיליארד שקלים הושקעו במקומות בהם הפערים היו גדולים".

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח היום במגמת עלייה, וזאת לאחר ההתרסקות אתמול, כשהמדדים המובילים עולים בפתיחה במחזור נמוך. מדד ת"א 35 עולה 0.7%, מדד ת"א 90 ללא שינוי ומדד הבנקים עולה 0.5%. המסחר בתל אביב צפוי להיפתח היום בירידות, לאחר שאתמול ננעל בירידות חדות, במחזור מסחר חריג יחסית לימי ראשון שהסתכם ב-1.6 מיליארד שקל. מדד ת"א-35 צנח אתמול בסיום המסחר ב-5.1%, לאחר שבמהלך היום צלל 6.2%.

הירידות החדות נרשמו בהובלת פריגו שצללה 28% - ומה שסימן את הירידה החדה ביותר מאז שנת 2011; טבע צנחה ב-8%, מדד ת"א-90 איבד 4.2%, מדד הבנקים צנח 4.1%, מדד ת"א ביומד התרסק ב-7.85%, ומדד ת"א גלובל בלוטק נפל 5.66%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully