וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ביטחון": הורים בשרון השביתו את הלימודים בגלל אלימות בכיתה

25.12.2018 / 8:48

לטענת הורי בית הספר, עקב שילוב ילדים עם בעיות אלימות יש בכיתה בעיית אלימות פיזית ומילולית קשה המופנית הן כלפי התלמידים והן כלפי המורים. "היו מכות למחנכת, שברו את דלת הכתה. אנחנו חוששים לשלוח את הילדים". משרד החינוך: הטענות מטופלות ע"י גורמי המקצוע

התכתבויות ווטסאפ של הורים המשביתים לימודים בגלל אלימות בלב השרון. צילום מסך
השביתו את הלימודים/צילום מסך

אלימות מילולית, זריקת כסאות ויידוי אבנים על המורות והתלמידים, הביאו הורים במועצה אזורית לב השרון להשבית אתמול (שני) את הלימודים בכיתה ה' בבית ספר היסודי "בין ההדרים". לטענת ההורים, משרד החינוך קושר את ידי המורים וההנהלה ומצפה שהבעיה תפטר מעצמה.

לטענתם של ההורים, זה חמש שנים ישנה בעיית אלימות פיזית ומילולית בכיתה, המופנית לטענתם הן כלפי התלמידים והן כלפי הסגל, החל מזריקת כסאות ועד שבירת דלתות. ההורים פנו להנהלת בית ספר והגיעו עד למשרד החינוך אך לטענתם לא קיבלו פתרון, וכעת הם מבקשים להשבית את הלימודים. "כמעט כל יום מופסק השיעור כדי לטפל בנושא, המורה צריכה לצאת והילדים נשארים בכיתה 20-30 דקות בזמן שהם שומעים קללות מעבר לדלת", מספר אחד האבות בכיתה. "פנינו אינספור פעמים לבית הספר לטיפול משמעותי ובניסיון להבין כיצד מטפלים בסיטואציה הקשה הזו, והבנו שהבעיות נמצאות בהנחיות משרד החינוך".

עוד בוואלה! NEWS:
ואז הגיע טראמפ: הכאוס שהוביל לקריסת הבורסה
צה"ל ירה לעבר חמושים סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן
"בכיתי ופחדתי שאמות": מרוץ נגד הזמן באינדונזיה בחיפוש אחר נעדרים

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
"פנינו אינספור פעמים לבית הספר"/שרון בוקוב

לדבריו של אותו הורה, הבעיה היא בגישה של משרד החינוך בעד שילוב ילדים בכיתות גם אם יש להם בעיות אלימות קשות, יחד עם ילדים ממוצעים. "ההחלטה אם להוציא אותם או לא היא 100% של ההורה. זה מה שמשרד החינוך מקדם ואנחנו למעשה נמצאים בפלונטר לפיו משרד החינוך לא נמצא כדי לפתור את הבעיה אלא כדי לקדם את האג'נדה שלו. אנחנו לא נגד האג'נדה לשלב ילדים שונים, אבל כמובן נגד כל סוג של אלימות".

עוד באותו נושא

"לעקור לה את הראש": קריאות אלימות כלפי גננת ששמרה חלזונות בגן

לכתבה המלאה

"אני כהורה חי בפחד"

אחרי מחאה ארוכה, הוזמנו ההורים לישיבה עם המפקחת האזורית, שלא הציגה בפניהם פתרונות חדשים. "להפך. היא אמרה שהמטרה שלהם היא להמשיך בדרך הזאת וכרגע אין להם פתרונות לתת לנו, ובמקרה של בעיות נוספות הם יטופלו. מאז המצב רק החמיר. היו עוד מקרי אלימות, מכות למחנכת, שבירת דלת הכיתה, בעיטות, קללות", מספר ההורה ומוסיף: "זה מתסכל וגורם לך לחוסר אמון במערכת. גורם לך לפחד לשלוח את הילד למסגרת חינוכית שחוטאת לחינוך בדרך שהיא פועלת. אתה כל היום מחכה לטלפון הזה, לשמוע אם קרה משהו. אם אני כהורה חי בפחד, אני לא רוצה לחשוב מה הילדים האלה חווים לאורך כל היום עם קללות ומכות. הילדים רובם חווים חרדות ופחדים. אני עם ילדה בת עשר שבאה לישון איתי במיטה פעמיים בשבוע לפחות בגלל פחדים. היא ספגה מכה בראש בשנה שעברה כשנזרק כסא בהתקף זעם".

אימא נוספת בכיתה סיפרה על התחושות בכיתה. "אין תחושת ביטחון, הילדים מפסידים חומרים, גם כהורה אני חוששת לשלוח אותה לבית הספר, שזה המקום שצריך לספק את הביטחון. כל יום זה כאילו ללכת אל הלא נודע. מה יהיה? אנחנו בציפייה שהכל יעבור בשלום, אבל אנחנו לא רגועים, בבית ספר אומרים לנו שהידיים שלהם כבולות ואין הרבה מה לעשות, הם על הנושא הזה כל הזמן, אבל ברגע שיש התפרצות, אז הכיתה ממש משותקת לכמה שעות, הילדים חסרי אונים, חוטפים סוג של הלם כל פעם שזה קורה".

ההורים קוראים לעזרת משרד החינוך על מנת למצוא פתרון לבעיה: "אנחנו משביתים את הלימודים ומבקשים שמשרד החינוך יקשיב לנו, ויתדיין אתנו למציאת פתרון, כי זה לא יכול להמשיך במצב הנוכחי".

התכתבויות ווטסאפ של הורים המשביתים לימודים בגלל אלימות בלב השרון. צילום מסך
אין פתרונות ממשרד החינוך/צילום מסך

"אני רוצה שיגיעו להסכמה בעניין, שיימצא פתרון טוב, שאני כן אהיה רגועה לשלוח את הבת שלי, יש המון פתרונות לילדים שלא מתאימים למערכת שלנו, אבל כנראה שדברים לא תלויים בנו לצערנו. מקווה שהמערכת תבוא ותעשה משהו אחרי השביתה הזאת", אמרה האם. לטענתה במשרד החינוך מנסים לייפות את המצב בטענה שכן יימצאו פתרונות. "אין נטילת אחריות אמיתית. הכתובת נמצאת על הקיר, משרד החינוך מסכן את חיי הילדים שלנו. המפקחת הייתה מאוד ברורה, היא אמרה שהם לוקחים אחריות, אבל היא לא יכולה להתחייב לנו למעשים קונקרטיים. מבחינתו הם לא לוקחים אחריות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "טענות ההורים מטופלות על ידי גורמי המקצוע הרלוונטיים, והמשרד אף מממן סייעת אישית צמודה. בנוסף, הוכנה עבור הכיתה תכנית מוגנות אישית מקיפה, שמיושמת בכל שעות הלימודים. יחד עם זאת, גורמי המקצוע במחוז בוחנים בימים אלה אפשרויות נוספות, כדי ליצור תנאי למידה מקסימליים בכיתה המדוברת".

התכתבויות ווטסאפ של הורים המשביתים לימודים בגלל אלימות בלב השרון. צילום מסך
התכתבויות ווטסאפ של הורים המשביתים לימודים בגלל אלימות בלב השרון/צילום מסך
התכתבויות ווטסאפ של הורים המשביתים לימודים בגלל אלימות בלב השרון. צילום מסך
התכתבויות ווטסאפ של הורים המשביתים לימודים בגלל אלימות בלב השרון/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully