וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ירה לעבר חמושים סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן

הלוחמים זיהו את החשודים החמושים חוצים את קו אלפא סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן. אין נפגעים בקרב הכוחות. הירי התרחש על רקע מתיחות באזור הצפון - מבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון ויציאת כוחות הצבא האמריקניים מסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

צה"ל ירה אמש (ראשון) לעבר חמושים סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן. אין נפגעים בקרב הכוחות. הכוח זיהה חשודים שחצו את הגבול ב"קו אלפא", שתוחם את שטח החיץ המשתרע לאורך 80 קילומטרים מהחרמון בצפון ועד משולש הגבולות שבין ישראל, סוריה וירדן בדרום. הירי התרחש על רקע מתיחות באזור הצפון - מבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון ויציאת כוחות הצבא האמריקניים מסוריה. תושבי רמת הגולן לא קיבלו הנחיות מיוחדות לאחר הירי.

זוהי תקרית קרקעית ראשונה מאז שנשיא סוריה בשאר אסד כבש שוב את האזור מידי המורדים ודאעש בחודש יולי האחרון. משעות הבוקר מבצע חיל האוויר פעילות ערה במרחב רמת הגולן על רקע תנועות חשודות בצד הסורי הכולל התקרבות לקו אלפא. בדרום רמת הגולן יש ריכוז גבוה של פעילי ג'יהאד עולמי. לפי הערכות ברגע שמשטר אסד ושותפיו ללחימה בדעאש ומתנגדי המשטר יפעילו עליהם לחץ כבד, יכולים הפעילים להילחם, להסגיר את עצמם או להימלט לגבול הירדני או הישראלי.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח בבאר שבע: גופת גבר ועליה סימני אלימות נמצאה ברחוב
"בכיתי ופחדתי שאמות": מרוץ נגד הזמן באינדונזיה בחיפוש אחר נעדרים
על רקע אי מינויו למפכ"ל: ניצב יורם הלוי פורש מהמשטרה

מעבר קוניטרה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
נפתח מחדש לפני כחודשיים. מעבר קוניטרה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

קו אלפא נמצא במערב שטח החיץ וממזרח לו נמצא "קו בראבו" שממזרח לו. בצפונו הוא גובל בלבנון ובדרומו גובל בירדן. באזור החיץ פועל מנהל אזרחי סורי. משני צדי שטח החיץ נמצאים אזורי דילול ברוחב 25 קילומטרים, שם מבקר המנהל את נוכחות צה"ל וצבא סוריה במקום. נקודת המעבר הפעילה היחידה בין ישראל וסוריה נמצאת במעבר קוניטרה, שנפתח מחדש לפני כחודשיים.

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully