וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הנסיגה מסוריה: נתניהו ייפגש עם שר החוץ האמריקני בברזיל

23.12.2018 / 11:28

פגישת ראש הממשלה ופומפאו תתקיים על רקע החלטתה של ארה"ב להחזיר 2,000 מחייליה מסוריה. בישיבת הממשלה הבהיר נתניהו כי הקשר עם ארה"ב נותר חזק והבטיח: "נמשיך להתנגד להתבססות האיראנית בסוריה, ואם יהיה צורך נרחיב אותה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

ברקע הסגת הכוחות האמריקנים מסוריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש בסוף השבוע עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בברזיל לשיחות על סוריה ואיראן. בישיבת הממשלה שהתקיימה היום אמר נתניהו כי "ההחלטה להוציא את 2,000 החיילים לא תשנה את הפעילות שלנו בסוריה. נמשיך להתנגד להתבססות האיראנית בסוריה ואם יהיה צורך נרחיב אותה".

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע החשש כי נסיגת הכוחות האמריקניים, שעליה הודיע הנשיא דונלד טראמפ ביום רביעי, תפגע ביכולתה של ישראל לתקוף בסוריה ולפעול נגד ההתבססות האיראנית. "אני מבקש להרגיע את המודאגים", הוסיף נתניהו בישיבה. "שיתוף הפעולה שלנו עם ארצות הברית נמשך במלוא עוזו ומתבצע בתחומים רבים: בתחום המבצעי, בתחום המודיעיני ובתחומים ביטחוניים רבים נוספים".

עוד אמר ראש הממשלה כי ישראל תמשיך במבצע "מגן צפוני" לחשיפת ונטרול המנהרות ההתקפיות משטח לבנון וכי הוא "ימשיך בשבועות הקרובים למנוע מחיזבאללה את נשק הטרור. המבצע מתקדם לפי הזמן".

עוד בוואלה! NEWS:
איזנקוט: הנסיגה מסוריה משמעותית; לא סיפקנו תחושת ביטחון מול עזה
צונאמי הכה בחופי אינדונזיה: לפחות 168 נהרגו ומאות נפצעו
טראמפ משיב למאטיס: בעלות בריתנו חשובות - לא כשהן מנצלות אותנו

ראש הממשלה בנימין נתיהו בישיבת ממשלה , 23.12.2018. רוני כנפו
"נמשיך לפעול נגד ההתבססות האיראנית". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רוני כנפו

בהודעתה הסבירה ארצות הברית כי הנסיגה היא חלק מהמעבר ל"שלב הבא" בקמפיין נגד ארגון "המדינה האלסאמית" (דאעש). מנהיגים בעולם הביעו צער על המהלך, והתנגדות נרשמה גם מתוך מפלגתו של הנשיא, וכן מצדו של שר ההגנה ג'יימס מאטיס, שהתפטר מתפקידו על רקע המחלוקת עם טראמפ בנושא.

בעקבות ההחלטה שוחח טראמפ עם נתניהו ביום חמישי, והשניים דנו בדרכים להמשיך בשיתוף פעולה בין המדינות נגד התוקפנות האיראנית. נתניהו אמר מוקדם יותר באותו היום כי ישראל "תמשיך לפעול בצורה תקיפה מאוד נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה. בשתי הזירות הללו (סוריה ולבנון), איננו מתכוונים להפחית את המאמצים שלנו, אנחנו נעצים אותם, ואני יודע שאנחנו עושים זאת בתמיכה ובגיבוי מלא של ארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בנימין נתניהו ומייק פומפאו, הקריה תל אביב, 29 באפריל 2018. יריב כץ, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם פומפאו, בחודש אפריל/מערכת וואלה! NEWS, יריב כץ, ידיעות אחרונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully