וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: הנסיגה מסוריה משמעותית; לא סיפקנו תחושת ביטחון מול עזה

23.12.2018 / 9:32

הרמטכ"ל התייחס בנאום לקראת סיום תפקידו להודעת ארה"ב על הסגת חייליה מסוריה והוסיף כי "צה"ל פעל לאורך התקופה באופן עצמאי". לדבריו, "השהייה הרוסית בסוריה היתה גורם משפיע באופן שבו הפעלנו את הכוח". על מבצע "מגן צפוני" אמר כי "בתקופה הקרובה נשלים את המשימה"

עריכה: איתי עמרם

הרמטכ"ל איזנקוט סוקר את האתגרים הביטחוניים:

- על נסיגת ארה"ב מסוריה: "צה"ל פעל תמיד באופן עצמאי"
- "הצלחנו למנוע את מימוש איום התבססות איראן בסוריה"
- מבצע "מגן צפוני": "בתקופה הקרובה נשלים את המשימה"
- "תחושת הביטחון של האזרחים נפגעה בדפוסים פרימיטיביים שחמאס פיתח"

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר הבוקר (ראשון) כי "נסיגת ארצות הברית מסוריה היא אירוע משמעותי, אך אין צורך להפריז בחשיבותו". איזנקוט התייחס להודעת ארצות הברית על הסגת 2,000 חייליה מבסיסיהם בסוריה. את הדברים אמר הרמטכ"ל בכנס שנערך במרכז הביתוחמי בהרצליה, שבועות ספורים לפני שיסיים את תפקידו, והוסיף כי "צה"ל פעל לאורך כל התקופה באופן עצמאי. האמריקנים מקבלים את ההחלטה כשמערכת היחסים בין הצבאות היא בשיא".

עוד הוסיף הרמטכ"ל כי "השהייה הרוסית בסוריה יצרה מצב חדש והיתה גורם משפיע באופן שבו הפעלנו את הכוח. האופן שבו נערכנו אפשר לנו לפעול למען האינטרסים הביטחוניים של ישראל".

הרמטכ"ל הסביר כי בשנים האחרונות הצליח צה"ל למנוע את התבססות איראן בסוריה בצורה נרחבת, ואמר כי "הפעולה נגד הרצון האיראני לבסס את יכולתיו מאיראן לעיראק לסוריה וללבנון, היה המאמץ העיקרי של צה"ל בארבע השנים האחרונות. איום שנסתר מהעין של החברה הישראלית שכצבא השקענו בו משאבים מודיענים אווירים וחשאים אדירים. הצלחנו למנוע את מימושו כפי שתכננו אך הרצון והחזון נותרו".


עוד בוואלה! NEWS:
אחרי מותם של 4 פלסטינים: בצה"ל נוקטים אמצעי זהירות בגבול עזה
"הציל חיי לוחמים": הכלב שאיתר את המחבל מברקן ונפצע פעמיים
בין מזוודות הכסף לחזרת ההפגנות בגדר: חמאס הרדים את הדרג המדיני

הרמטכ״ל, רא״ל גדי איזנקוט בכנס השנתי לזכרו של רא״ל (מיל׳) אמנון ליפקין שחק ז״ל, בנושא ארבע שנים לאסטרטגיית צה"ל. צילום מסך
איזנקוט, היום/צילום מסך

איזנקוט התייחס גם למבצע "מגן צפוני" שמטרתו השמדת המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה בגבול הצפון ואמר כי "עד כה אותרו מרבית הצירים שחודרים לשטח ישראל ואני מניח שבתקופה הקרובה נשלים את המשימה". הרמטכ"ל הוסיף כי "לא קשה לדמיין מה היה קורה אילו האירוע עם חיזבאללה היה מתחיל במאות לוחמי חיזבאללה שחודרים בתווך תת קרקעי. זיהינו את זה ונערכנו לזה באופן חשאי. פעלנו בהצלחה גם מול יכולת הדיוק שהארגון ניסה להשיג ומול נסיונות התבססות בחזית רמת הגולן".

שלב הנטרול וההשמדה של מנהרות הטרור ההתקפיות חוצות הגבול אשר נחשפו בידי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני". דובר צה"ל, אתר רשמי
כוחות צה"ל בגבול הצפון, בשבוע שעבר/אתר רשמי, דובר צה"ל

"העזתים מקבלים מימון מהקטארים, בהנחה שיש לנו ארגון רצחני ששולט על שני מיליון ואנשים, אנחנו לא צריכים לחשוש מהפעלת כוח אלא לפעול בצורה נבונה". לדברי איזנקוט, "ההחלטות צריכות להיות מושכלות ולא של רגש. אני מודע לעובדה שאנחנו לא הצלחנו לספק תחושת ביטחון טובה בשלוש השנים האחרונות, מול מציאות ביטחונית קשה. תחושת הביטחון נפגעה בדפוסים די פרימיטיביים שהאויב פיתח".

בישראל הגיבו עד כה בזהירות להודעת הבית הלבן. "הממשל האמריקני אמר לי שזוהי כוונת הנשיא להוציא את כוחותיהם מסוריה", אמר נתניהו בשבוע שעבר. "הם הבהירו שיש להם דרכים אחרות להביא לידי ביטוי את השפעתם בזירה. זוהי כמובן החלטה אמריקנית. אנחנו נלמד את לוחות הזמנים שלה וכמובן את ההשלכות לגבינו". לדבריו, "בכל מקרה אנחנו נדאג לשמור על ביטחון ישראל ולהגן על עצמנו מהזירה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully