וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציל חיי לוחמים": הכלב שאיתר את המחבל מברקן ונפצע פעמיים

23.12.2018 / 6:00

רמבו, כלב התקיפה של הימ"מ, נכנס לסרוק את הבית בו הסתתר אשרף נעלוואה, וכשנכנס לבית בשכם צרור יריות פגע בו, והסגיר את מיקומו של המחבל. גם ב-2016 נפצע רמבו במהלך איתור מחבל כשנכנס לסרוק מבנה ונפל מגובה. אז הוא עבר ניתוח ושיקום ארוך עד ששב לפעילות ביחידה

עריכה: איתי עמרם

"הגענו לפתח הבית בו חשדנו שהמחבל נמצא במחנה הפליטים של שכם", סיפר לוחם הימ"מ רס"מ א', הנוהג של הכלב רמבו שסייע בפעילות בה חוסל המחבל אשרף נעלאווה שביצע את הפיגוע בברקן בו נרצחו שני ישראלים. "שלחתי את רמבו לסריקות ולאחר מספר שניות נשמע צרור יריות ומיד אחריו עוד אחד. הבנו שמצאנו את המחבל ואני הבנתי שרמבו כבר לא יחזור".

סיפורו של הכלב רמבו, המשרת בימ"מ, הוא סיפור גבורה של כלב לוחם שנפצע קשה פעמיים במהלך שירותו ביחידה ובפעילותו הציל חיים. לאחר שהכוחות הבינו שרמבו כבר לא יחזור ושהמחבל מתבצר חמוש באחד מחדרי הבית, הם פתחו לעבר הדירה באש, ולפתע ראו את רמבו יוצא מהבית לכיוונם. "מיד פינינו אותו לאחור תוך שאני מבחין בפצע ירי בצוואר ורסיסי ירי על גופו", שחזר רס"מ א'.

עוד בוואלה! NEWS
שוחרר מהכלא לפני יומיים: צעיר בן 25 נהרג בתאונה בכניסה לנהריה
בין מזוודות הכסף לחזרת ההפגנות בגדר: חמאס הרדים את הדרג המדיני
ברקע התקרית הימית עם ארה"ב: התרגיל הצבאי של איראן במפרץ הפרסי

רמבו הכלב שעזר לתפוס את המחבל מברקן. דוברות משטרת ישראל
נפצע פעמיים וממשיך לשרת. הכלב רמבו/דוברות משטרת ישראל
רמבו הכלב שעזר לתפוס את המחבל מברקן. דוברות משטרת ישראל
הציל חיי לוחמים. הכלב רמבו/דוברות משטרת ישראל

רמבו הוא כלב מסוג מלינואה בלגי, כמעט בן חמש, שאביו אף הוא משרת ביחידה ככלב תקיפה. לאחר שנולד רמבו במסגרת הרבעה ביחידה, החל בגיל חודשיים את הכשרתו עד גיל שנה וחצי בו הפך לכלב תקיפה מבצעי.

רמבו הכלב שעזר לתפוס את המחבל מברקן. דוברות משטרת ישראל
עבר שיקום ארוך. הכלב רמבו/דוברות משטרת ישראל

בפברואר 2016 נפצע רמבו בפעם הראשונה במהלך חיפושים של הימ"מ אחר המחבל סעדי עלי אבו חאמד שדקר ופצע באורח קשה מאבטח בקניון במעלה אדומים. במהלך הסריקות לאיתורו בכפר הפלסטיני עזרייה, נפל רמבו באחד ממבני הקומות שהיו בבנייה מקומה שלישית."לאחר שחלפו מספר דקות מבלי ששמעתי אותו ומבלי שחזר הבנתי שמשהו קרה", סיפר לוחם הימ"מ והכלבן רס"ב י' שנהג את רמבו בעת פציעתו הראשונה. "לא כל כך הבנו אז מה קרה והתחלנו בחיפוש אחרי רמבו. חיפשנו אותו כמו שמחפשים לוחם שנותק עמו הקשר. כמו שלא נוטשים לוחם בשטח כך גם כלבים שנלחמים לצדנו".

לאחר כחצי שעה של סריקות אותר רמבו בחצר הבניין כשהוא בהכרה אך פצוע קשה עם חתך עמוק בבטן ובחזה ורגל מרוסקת. "כשהגעתי אליו הוא היה בהכרה, הוא אפילו קשקש בזנב", שחזר רס"ב י'. "הרגע הכי קשה בחיי הוא הרגע בו ראיתי את רמבו שוכב פצוע קשה על הקרקע לאחר הנפילה. לא היה ברור בכלל אם הוא ישרוד. הפציעה הייתה מאוד קשה. אמרו לי בבית החולים שגם אם הוא ישרוד, בוודאי שלא יוכל לחזור להיות לוחם ביחידה". אמר רס"ב י'.

רמבו הכלב שעזר לתפוס את המחבל מברקן. דוברות משטרת ישראל
"לא חשבנו שישרוד". הכלב רמבו/דוברות משטרת ישראל

בעקבות הפציעה רמבו עבר ניתוח במסגרתו הוכנסו פלטינות לרגלו ונותח בחזה. במשך שנה הוא עבר שיקום ביחידה וחזר לפעילות המבצעית עם רס"מ א' בה נפצע בשנית. "בזכות רמבו אותר המחבל ואף ניצלו חיי לוחמים שיכלו להיכנס לבית כשמחבל מסתתר בו", אמר רס"מ א'. כעת, שוהה רמבו בבסיס הימ"מ שם הוא בהליך שיקום נוסף בסיומו עתיד לחזור לשרת לצד הלוחמים.

רמבו הכלב שעזר לתפוס את המחבל מברקן. דוברות משטרת ישראל
"הבנו שרמבו כבר לא יחזור". הכלב רמבו/דוברות משטרת ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • ימ"מ
  • ברקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully