וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע התקרית הימית עם ארה"ב: התרגיל הצבאי של איראן במפרץ הפרסי

22.12.2018 / 15:14

באי קשם, הסמוך למיצר הורמוז, פתחו משמרות המהפכה של איראן בתרגיל בהשתתפות כלי שיט, מסוקים וכוחות קומנדו. זאת על רקע כניסתה של נושאת המטוסים האמריקנית לאזור המפרץ הפרסי. "מקווה שבעזרת תרגילים אלו אויבינו יבינו יותר מתמיד כמה הרסנית תהיה תגובתנו"

איראן שיגרה טילים סמוך לנושאת מטוסים אמריקנית/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משמרות המהפכה של איראן פתחו היום (שבת) בתרגיל צבאי המפרץ הפרסי, על רקע כניסתה של נושאת המטוסים האמריקנית לאזור אתמול ולאור המתח הנובע מהטלת הסנקציות הכלכליות. התרגיל מתקיים באי קשם, הממוקם סמוך למיצר הורמוז, ובו לוקחים חלק כלי שיט, מסוקים, רחפנים, משגרי רקטות ולוחמי קומנדו. מפקד משמרות המהפכה של איראן, גנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי "אני מקווה שבעזרת תרגילים אלו, אויבינו יבינו יותר מתמיד כמה הרסנית תהיה תגובתנו לכל צעד שיעשו".

ספינות השייכות למשמרות המהפכה עקבו אמש אחר נושאת המטוסים האמריקנית "ג'ון סטאניס", שנכנסה לאזור המפרץ הפרסי, וכן שיגרו לידה טילים. הכוחות הטיסו רחפן, ככל הנראה למטרות ריגול אחר האמריקנים. "הרחפן האיראני טס לפני הספינה שלנו ועצר. הוא ניסה להבין מה קורה", אמר רנדי פק, המפקד של נושאת המטוסים.

לקריאה נוספת בנושא
איראן מגיבה לנסיגת ארה"ב: "נוכחותה בסוריה לא הגיונית"
דיווח: איראן ניסתה לפרוץ למיילים של מדעני גרעין ערבים וגורמים בארה"ב
איראן עונה לארה"ב: תכנית הטילים שלנו הגנתית ואינה מפרה את הסכם הגרעין

ספינות של משמרות המהפכה של איראן עוקבות אחר נושאת המטוסים האמריקנית 21 בדצמבר 2018. AP
ספינות משמרות המהפכה עוקבות אחר נושאת המטוסים האמריקנית, אתמול/AP

הכניסה של "ג'ון סטאניס" אתמול למפרץ הפרסי היא הפעם הראשונה בה נושאת מטוסים אמריקנית נכנסת לאזור מאז יציאת וושינגטון מהסכם הגרעין האיראני בחודש מאי האחרון. "ג'ון סטאניס" מגיעה לאחר שגורמים רשמיים באיראן שבו לאיים על סגירה של מיצר הורמוז - המוצא היחיד מהמפרץ הפרסי למפרץ עומאן שבאוקיינוס ההודי, דרכו עובר שליש מכלל הנפט המועבר דרך הים.

פק הוסיף כי "אנחנו בהחלט שואפים לתמוך במדינות המפרץ בעלות בריתנו, ולהבהיר להן שאנו מחויבים לאזור זה ונבטיח גישה שווה למים הבינלאומיים".ג'עפרי טען כי האמריקנים "מעמידים פנים שהם מגנים על ביטחון המפרץ הפרסי. איראן היא האחראית על ביטחון מיצר הורמוז, המפרץ הפרסי וכל חברותינו ואחיותינו, מדינות החוף המערבי".

עוד באותו נושא

ספינות איראניות ירו טילים ליד נושאת מטוסים אמריקנית במפרץ הפרסי

לכתבה המלאה
מפקד משמרות המהפכה של איראן, מוחמד עלי ג'עפרי. Vahid Salemi, AP
תגובה הרסנית לכל צעד של האויב. ג'עפרי/AP, Vahid Salemi

מוקדם יותר השנה איימה איראן לסגור את מצרי הורמוז במקרה שארצות הברית תצליח לעצור את ייצוא הנפט ממנה. ג'עפרי אמר כי כוחותיו מוכנים ליישם את האיומים בסגירת מצרי הורמוז. "נגרום לאויב להבין כי או שהמצרים פתוחים בפני כולם - או שהם לא יהיו פתוחים בפני אף אחד", הודיע הגנרל בתגובה ללחץ שמפעילה על ארצות הברית לעצירת ייצוא הנפט מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully