וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עונה לארה"ב: תכנית הטילים שלנו הגנתית ואינה מפרה את הסכם הגרעין

2.12.2018 / 10:46

דובר משרד החוץ לא אישר או הכחיש את טענותיו של פומפאו על כך שטהראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי, אך אמר כי אין זה בניגוד להחלטת מועצת הביטחון. וושינגטון רוצה להכליל את תכנית הטילים בכל הסכם חדש

רויטרס

איראן אמרה היום (ראשון) כי תכנית הטילים שלה היא הגנתית ואינה מפרה את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. זאת אחרי שוושינגטון טענה אתמול כי טהראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי.
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו גינה את הניסוי, שלדבריו בוצע בטיל לטווח בינוני המסוגל לשאת כמה ראשי נפץ בו-זמנית. לדבריו, זאת הפרה של הסכם הגרעין שנחתם ב-2015, ושממנו פרש הנשיא דונלד טראמפ במאי והטיל מחדש סנקציות על טהראן.

"אין החלטה של מועצת הביטחון האוסרת על תכנית הטילים ועל ניסויי טילים", אמר דובר משרד החוץ ברהאם קאסמי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א. הוא לא אישר או הכחיש את הניסוי החדש. "זה אירוני שאתה (פומפאו) מצטט החלטה שלא רק הפרת דרך הפרישה החד-צדדית והלא חוקית מההסכם, אלא עודדת אחרים להפר אותו או איימת להעניש אותם אם ימלאו אותו".

לקריאה נוספת בנושא
ספינת הקרב החדשה: איראן שלחה משחתת חמקנית שפיתחה למפרץ הפרסי

טיל בליסטי מסוג פאתח 110 של איראן ב-2010. AP
שיגר טיל במהלך תרגיל צבאי של איראן בחודש שעבר/AP

בהחלטת מועצת הביטחון שאשררה את ההסכם, שעליו חתומות גם בריטניה, סין, צרפת, גרמניה ורוסיה, איראן נקראת להימנע למשך שמונה שנים מפיתוח טילים בליסטיים שעליהם ניתן להרכיב ראשי קרב גרעיניים. עם זאת, טהראן טוענת כי תכנית הטילים שלה הגנתית באופייה ומכחישה שהם מסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים.

בהחלטתו לפרוש מהסכם הגרעין, אמר טראמפ כי הוא מלא בפגמים מאחר שהוא אינו כולל את תכנית הטילים של איראן או את מעורבותה בסכסוכים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully