וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הקרב החדשה: איראן שלחה משחתת חמקנית שפיתחה למפרץ הפרסי

המשחתת "סאהנד" מסוגלת לצאת לחודשי הפלגות ארוכים, ללא צורך לחזור לבסיס. היא מצוידת במנחת מסוקים, משגרי טורפדו ותותחים נגד מטוסים וספינות. ארה"ב האשימה את איראן בהפרת החלטת מועצת הביטחון: "קוראים לה לחדול מניסויי הטילים"

טקס השקת הספינה

חיל הים של איראן שלח היום (שבת) משחתת מתוצרת מקומית למפרץ הפרסי. מדיווחי התקשורת המקומית עולה כי למשחתת יכולות לחמוק ממערכות מכ"ם. בטקס שהועבר בשידור חי בטלוויזיה המקומית נראתה משחתת "סאהנד" - המסוגלת לצאת למסעות ימיים של חמישה חודשים - כשהיא מגיעה לבסיס חיל הים האיראני בבנדר עבאס.

על הספינה יש מנחת מסוקים, יש בה משגרי טורפדו, תותחים נגד מטוסים וספינות, היא בעלת יכולות שיגור של טילים ומצוידת במערכות לוחמה אלקטרוניות. השבוע הודיעה איראן כי הצי שלה הצטייד בשתי צוללות קטנות שנועדו לפעילות מבצעית במים רדודים כמו אלו של המפרץ הפרסי. בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית נאמר כי אחת הצוללות נבנתה בתוך שנה וחצי. את השנייה, שכבר נבנתה בעבר, שדרגו במשך עשרה חודשים.

עוד בוואלה! NEWS:
פחות סוריה, יותר לבנון: שינוי הטקטיקה של איראן
השליח האמריקני לענייני איראן: "מפרה את אמברגו הנשק"
איראן חשפה שתי צוללות קטנות חדשות מתוצרת עצמית

משחתת חדשה של חיל הים של איראן, 12 בינואר 2018. טוויטר, צילום מסך
משחתת "סאהנד", חומקת ממערכות ממכ''ם/צילום מסך, טוויטר

"כלי שיט זה הוא תוצאה של עיצוב נועז ויצירתי, המסתמך על ידע טכני מקומי של הצי האיראני", אמר היום על הספינה החדשה אדמילר עלירזה שייחי, ראש המספנות של חיל הים האיראני שבנה את המשחתת, לסוכנות הידיעות אירנא. איראן השיקה את המשחתת הראשונה מתוצרת מקומית ב-2010, כחלק מתכנית לחידוש הצי, שמרביתו מורכב מכלי שיט מלפני המהפכה האסלאמית במדינה ב-1979.

מפקד בחיל הים אמר כי "סאהנד" עשויה להיות בין ספינות הקרב שאיראן מתכננת לשלוח בקרוב לוונצואלה. "בין התכניות שלנו בעתיד הקרוב לשלוח שניים או שלושה כלי שיט עם מסוקים מיוחדים לוונצואלה, במשימה שתיקח חמישה חודשים", אמר סגן מפקד חיל הים האיראני אדמירל תוראח חסאני מוקאדם לסוכנות הידיעות האיראנית מהר.

עוד באותו נושא

איראן חשפה שתי צוללות קטנות חדשות מתוצרת עצמית

לכתבה המלאה
חיל הים של איראן חושף צוללת חדשה, 20 בנובמבר 2018. מערכת וואלה!
הצוללות האיראניות החדשות שהוצגו השבוע/מערכת וואלה!

מנהיג איראן עלי חמנאי אמר בפגישה עם מפקדי חיל הים בשבוע שעבר כי איראן צריכה להגביר את יכולותיה הצבאיות, ואת מוכנותה להדוף אויבים. חיל הים האיראני הרחיב את יכולתו בשנים האחרונות, שיגר ספינות לאוקיינוס ההודי ובמפרץ עדן, כדי להגן על אניות איראניות מפני שודדי ים סומליים הפועלים באזור.

על רקע המתיחות בין טהראן לבין וושינגטון, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו האשים היום את המשטר האיראני בהפרת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם על ידי ביצוע ניסוי בטילים לטווח בינוני שיכולים לשאת מספר רב של ראשי נשק. "תכנית הניסויים והטילים מתרחבת. אנחנו מגנים את הצעד של איראן וקוראים לה לחדול מהפעילות הזאת", כתב פומפאו בחשבון הטוויטר שלו.

(עדכון ראשון: 13:29)

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully