וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח האמריקני לענייני איראן: "מפרה את אמברגו הנשק"

30.11.2018 / 9:17

בעדויות שהציג בריאן הוק, השליח המיוחד לענייני איראן מטעם ממשל טראמפ, נמצא כי איראן מבריחה נשק לכמה גורמי טרור, בהם החות'ים בתימן והטאליבן באפגניסטן. "חשוב שכל המדינות יבינו שאיראן היא איום גלובלי שדורש תגובה בינלאומית", אמר הוק

עריכה: יוסי אלטר

איראן מפרה את החרם שהטיל האו"ם על ייצוא כלי נשק וממשיכה לשלוח טילים וכלי נשק אחרים למורדים בתימן ואפגניסטן, כך קבע ממשל טראמפ. השליח המיוחד לענייני איראן, בריאן הוק, הציג אמש (חמישי) בבסיס צבאי בוושינגטון כלי נשק שהוחרמו באפגניסטן, בחריין ותימן, ואמר כי "מדובר בעדות לכך שאיראן מהווה איום שהולך ומחמיר וחייב להיפסק".

בין הממצאים שהוצגו בתדרוך של הוק היו רקטות, טילים, ושברי רחפן איראני שלדבריו נעשה בו שימוש על ידי החות'ים בתימן, מיליציות שיעיות בבחריין, והטאליבן באפגניסטן. "אנחנו צריכים להיות רציניים בנוגע לדברים מן הסוג הזה", הוא אמר. אחד הממצאים שהוצגו בתדרוך היה טיל קרקע-אוויר איראני ועליו כיתוב בפרסית שנועד לשימוש החות'ים. "זה מראה שלא אכפת להם להיתפס בהפרה של אמברגו הנשק שהטיל האו"ם", אמר השליח המיוחד.

עוד באותו נושא
איראן חשפה שתי צוללות קטנות חדשות מתוצרת עצמית
איראן: בסיסי ארה"ב ונושאות המטוסים שלה בטווח הטילים שלנו
שר החוץ הבריטי באיראן: נמלא את חלקנו בהסכם הגרעין

בריאן הוק, השליח המיוחד לעינייני איראן בממשל טראמפ, מציג את הנשק שהוברח מאיראן - 30/11/18. רויטרס, רויטרס
בריאן הוק, בתצוגת כלי הנשק שהוברחו בבסיס צבאי בוושינגטון/רויטרס, רויטרס

הוא הוסיף כי תצוגת כלי הנשק מהווה "עדות בלתי ניתנת להפרכה" של הפעולות של איראן לערער את היציבות באזור, ואמר לעיתונאים כי "זו בעיה שלא משתפרת אלא הופכת גרועה יותר". הוק הבהיר כי הוא מקווה שהגילוי החדש של כלי הנשק יסייע לאחד את הקהילה הבינלאומית סביב הפעלה מחודשת של הסנקציות על איראן.

לדברי השליח, "חשוב שכל המדינות יבינו שזה איום גלובלי שדורש תגובה בינלאומית. זו תהיה רשלנות עבורנו להחזיק בכלי הנשק הללו ולא לפרסם זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מזל"ט איראני שהוברח ונתפס על ידי האמריקנים, מוצג בוושינגטון 30/11. רויטרס, רויטרס
מל"ט איראני שהוצג בארה"ב/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully