וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: בסיסי ארה"ב ונושאות המטוסים שלה בטווח הטילים שלנו

21.11.2018 / 23:54

בכיר במשמרות המהפכה הזהיר ברקע המתיחות הגוברת עם וושינגטון כי טהראן יכולה לפגוע במטרות אלו "אם האמריקנים יעשו צעד". לדבריו, "טילי הקרקע-ים שלנו בעלי טווח של 700 ק"מ"

עריכה: יוסי אלטר

בכיר במשמרות המהפכה של איראן הזהיר הערב (רביעי) כי בסיסי צבא ארצות הברית ונושאות המטוסים שלה באזור נמצאים בטווח הטילים של טהראן. זאת ברקע המתיחות הגוברת בין המדינות לאחר פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין והשבת הסנקציות. הבכיר אמר כי משמרות המהפכה שיפרו את דיוק הטילים שלהם.

"בסיסי הצבא האמריקניים נמצאים בהישג ידינו ואנו יכולים לפגוע בהם אם האמריקנים יעשו צעד", אמר מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, על בסיסי של ארצות הברית בקטאר, באיחוד האמירויות הערביות ובאפגניסטן. עוד אמר הגנרל, שצוטט בסוכנות הידיעות תסנים: "טילי הקרקע-ים שלנו בעלי טווח של 700 ק"מ, ונושאות המטוסים האמריקניות הן המטרות שלנו".

בין הסיבות שהציג ממשל טראמפ לפרישה מהסכם הגרעין במאי היו תכנית הטילים של טהראן וכן מעורבותה בסכסוכים באזור. הרפובליקה האסלאמית מסרב לדון על ארסנל הטילים שלה, שלטענתה הוא הגנתי בלבד, אך היא מאיימת לחסום את מצרי הורמוז אם ארצות הברית תנסה לחנוק את יצוא הנפט שלה. בחודש שעבר שיגרו משמרות המהפכה טילים אל יעדי דאעש בסוריה בתגובה לפיגוע במצעד צבאי.

לקריאה נוספת
טורקיה נגד הסנקציות של ארה"ב: בידוד איראן הוא מהלך מסוכן
"אני לא אשרוד": ברחוב האיראני חוששים מהחרפת הסנקציות של ארה"ב
ארה"ב פרסמה את רשימת הסנקציות: "איראן לעולם לא תגיע לנשק גרעיני"

טיל קרקע-אוויר מדגם סאיאד 2 משוגר בתרגיל של צבא איראן, 5 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
שיגור טילים במהלך תרגיל איראני בתחילת החודש/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully