וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי באיראן: נמלא את חלקנו בהסכם הגרעין

19.11.2018 / 9:40

לראשונה מאז סבב הסנקציות האחרון של ארה"ב, הגיע בכיר מאחת מיתר המעצמות שנותרו בהסכם, במטרה להצילו. האנט ידגיש גם את הצורך של טהראן להפסיק בפעילותה החתרנית באזור

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר ותום זואילי

שר החוץ של בריטניה ג'רמי האנט אמר היום (שני) כי הסכם הגרעין חיוני ליציבות המזרח התיכון, בביקור ראשון של בכיר מאחת המעצמות שנותרו בהסכם חרף פרישת ארצות הברית במאי. הוא ייפגש עם עמיתו מוחמד ג'וואד זריף ועם בכירים אחרים בטהראן.

לפי משרד החוץ בלונדון, כדי לשמור על הסכם הגרעין, שעליו חתומות גם צרפת, גרמניה, רוסיה וסין, על הצדדים לקיים אותו במלואו. האיחוד האירופי פועל להקמת מנגנון מיוחד שיאפשר את המשך העסקים עם איראן חרף הסנקציות האמריקניות, שהושתו מחדש על איראן באוגוסט ובנובמבר, כולל על מגזר הנפט החיוני לכלכלת טהראן.

עם זאת, עד כה שום מדינה לא מוכנה לארח את אותו מנגנון מיוחד בשטחה, בשל החשש מהתגובה של ממשל טראמפ. משרד החוץ בטהראן אמר כי הוא מקווה שהמנגנון יוקם בקרוב.

לקריאה נוספת
המאבק בסנקציות: איראן הוציאה להורג שני "פושעים כלכליים"

שר החוץ של בריטניה ג'רמי האנט יוצא מדאונינג 10, לונדון, 14 בנובמבר 2018. רויטרס
ידרוש את שחרורם של עצורים בריטים. האנט/רויטרס

האנט ידון עם הבכירים האיראנים גם על מעורבותה של המדינה בסכסוכים באזור. "אנחנו נמלא את חלקנו בעסקה, כל עוד איראן תעשה זאת", אמר שר החוץ הבריטי, אך הוא הוסיף: "עלינו לראות גם את סוף הפעילות החתרנית של איראן באזור, אם אנחנו רוצים לטפל בשורשי האתגרים שהאזור חווה", אמר. הוא גם יעלה את סוגיית מעצרם של כמה אזרחים בריטים בעלי אזרחות כפולה, וידרוש את שחרורם של אלו הסובלים מבעיות בריאותיות ואחרות.

במסגרת ההסכם, שנחתם בתקופת ממשל אובמה ב-2015, טהראן התחייבה לצמצם את תכנית הגרעין שלה, בתמורה להסרת מרבית הסנקציות הבינלאומיות. עם זאת, הממשל האמריקני הנוכחי אמר כי מדובר בהסכם רע מאחר שהוא אינו עוסק בתכנית הטילים של טהראן ובפעולותיה במזרח התיכון. החלטתו של טראמפ לפרוש מהעסקה זכתה לתמיכת ישראל, ערב הסעודית ומדינות נוספות במפרץ, אך להתנגדות מצד יתר המדינות החתומות על ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully