וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן ניסתה לפרוץ למיילים של מדעני גרעין ערבים וגורמים בארה"ב

13.12.2018 / 14:24

תחקיר של אי-פי חשף את היקף ריגול הסייבר האיראני, שהתמקד בגורמים האוכפים את הסכם הגרעין וכן גם אחרי מדעני גרעין. "זה מדאיג יותר ממה שהיה אפשר לצפות"

עריכה: טל רזניק

האקרים איראנים ניסו לפרוץ לחשבונות מייל של גורמים אמריקניים שאמורים לאכוף את הסנקציות נגד טהראן ושל מדעני גרעין ערבים - כך עולה מתחקיר של סוכנות הידיעות אי-פי, שפורסם היום (חמישי) בצל המתיחות בין המדינות אחרי פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין וחידוש הסנקציות. בין המטרות הנוספות היו גורמים במשרד האוצר האמריקני, פעילי חברה אזרחית באיראן וכן עובדי מכון מחקר בוושינגטון

לפי התחקיר, זהו סימן נוסף לעומק ההשפעה שיש לריגול הסייבר על היחסים בין טהראן לוושינגטון.
המידע נאסף על ידי חברת אבטחת הסייבר "סרטפה" היושבת בלונדון, שעקבה כיצד קבוצת האקרים, שלעתים נקראה "חתלתול מקסים" (Charming Kitten), השקיעה את החודש האחרון בניסיון לפרוץ למיילים של יותר מ-12 גורמים אמריקניים רשמים, כמו גם של גורמים הקשורים לאכיפת הסכם הגרעין, מדעני גרעין ערבים, פעילי חברה אזרחית באיראן ועובדי מכון מחקר בוושינגטון.

"סביר להניח שחלק מזה הוא כדי להבין מה קורה עם הסנקציות", אמר פרדריק קגאן, עמית במכון מחקר שכתב על ריגול הסייבר של איראן והיה אחד המטרות. עם זאת, הוא אמר כי הוא מודאג מהמעקב אחרי מומחי גרעין זרים. "זה יותר מדאיג ממה שחשבתי", אמר.

נשיא איראן חסן רוחאני בנאום בעיר שערוד, 4 בדצמבר 2018. רויטרס
רוחאני בנאום בעיר שערוד, בשבוע שעבר/רויטרס

רשימת המיילים נחשפה אחרי שקבוצת האקרים האיראנים השאירה בטעות את אחד השרתים פתוח בחודש שעבר. חוקרים מ"סרטפה" מצאו את השרת והוציאו רשימת של 77 כתובת מייל בג'ימייל ויאהו שאותרו על ידי ההאקרים האירניים והועברו לסוכנות הידיעות אי-פי לצורך ניתוח נוסף. לפי הדיווח, ההאקרים נתמכו על ידי ממשלת איראן.

בתחקיר נאמר כי בעוד שהכתובות הללו הן ככל הנראה רק חלק קטן מאלו שהיו על הכוונת של טהראן, הן מציירות את מפת העדיפויות שלה - עניין כלי בטכנולוגיה ובמנהל גרעיניים ונחישות לפקח על הגורמים האחראיים על הארסנל הגרעיני של ארצות הברית.

זה משהו שדאגתי לגביו", אמר גיי רוברטס, תת-שר ההגנה לתכניות הגנה מפני נשק גרעיני, כימי וביולוגי. הוא היה אחד מהגורמים שהמיילים שלהם הותקף על ידי ההאקרים".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully