וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה לשעבר: "לא ריאלי שלא יוגש כתב אישום נגד נתניהו"

22.12.2018 / 17:00

משה לדור תקף את התנהלות הממשלה בכלל ונתניהו בפרט וטען שתיקי 2000 ו-4000 בהם נחקר הם "סיטואציה שוחדית מובהקת". לדבריו, ראש הממשלה היה צריך לצאת לנבצרות כיוון שההחלטות המדיניות והביטחוניות שלו מושפעות מרצונו "להיחלץ" מהחקירות נגדו

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, אמר היום (שבת) כי האפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לא יגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינה ריאלית", בתוקף המלצות המשטרה, הפרקליטות, "והמעורבות העמוקה שלו בכל התיקים". בנוסף, תקף לדור בחריפות את התנהלות ראש הממשלה בענייני החקירות והתיקים המתנהלים נגדו. "נתניהו צריך לצאת לנבצרות", קרא לדור במהלך אירוע "שבתרבות" במבשרת ציון, בהנחיית ורד ושלום ירושלמי. "אני מבין את ח"כ דוד אמסלם ואת הצעת החוק הצרפתי שבאה למנוע חקירות והגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה בשעת כהונתו. אך נתניהו לא יכול לעסוק בכמה חזיתות, לא יעלה על הדעת שראש הממשלה ירקוד על שתי החתונות", אמר.

לדברי לדור נוצר מצב בו נתניהו מצד אחד יפעל לשרת את האינטרס הציבורי, ומצד שני יתעסק בניהול ענייניו האישיים. "השיקולים האישיים שלו משפיעים על השיקולים הביטחוניים והמדיניים, כיוון שכל ההחלטות שלו מושפעות מהאינטרס שלו להיחלץ בשלום מהחקירות", הסביר לדור.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
פרקליט המדינה ימליץ: כתב אישום בגין שוחד נגד נתניהו בתיק 4000
תיקי נתניהו: הדיונים המכריעים אצל מנדלבליט יחלו בתוך ימים
נתניהו: מפעילים לחץ בריוני על שומרי הסף, זו סכנה לדמוקרטיה

משה לדור בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
"היה צריך לצאת לנבצרות". משה לדור בכנה התנועה לאיכות השלטון בחדרה, השבוע/ניב אהרונסון

עוד הוסיף כי בתיק 2000 (תיק נוני מוזס), כמו בתיק 4000 (תיק בזק), מדובר בשוחד מובהק. "מה יותר שווה לראש הממשלה?", שאל לדור, "האם שווה לו מיליון דולר שאותם הוא יכול לגייס מתורמים בקלות רבה או אם העיתון הנפוץ במדינה יתהפך עבור ראש הממשלה?". לדור הסביר שלא חשוב אם מקבל השוחד התכוון לתת תמורה ודי בכך שמי שנתן לו את טובת ההנאה ציפה לתמורה. "אם ניסיתי לירות במישהו ולא הצלחתי לפגוע בו, עדיין יאשימו אותי בניסיון רצח גם אם לא הצלחתי לממש את כוונתי", הדגים לדור.

בעניין תיק 1000 (תיק המתנות), אמר לדור כי משפחת נתניהו עושה "ספין" כאילו מדובר במתנת תמים. "לא מדובר בחברות נקייה בין ארנון מילצ'ן למשפחה, זו מערכת יחסים של אינטרסים שמסופקים באופן שוטף ובאינפוזיה", טען לדור. בעניין תיק 3000 (תיק הצוללות), אמר כי הוא מופתע מאוד שנתניהו לא נחקר, וההודעה המוקדמת על כך גרמה נזק רב לתיק. לדבריו הוא אינו מקבל את הטיעון שנתניהו לא הוכרז כנחקר או כחשוד מסיבות ביטחונות והקשרים עם גרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה לדור בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
נתניהו עושה ספין. משה לדור בכנה התנועה לאיכות השלטון בחדרה, השבוע/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully