וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקי נתניהו: הדיונים המכריעים אצל מנדלבליט יחלו בתוך ימים

19.12.2018 / 17:01

פרקליט המדינה אמר כי בשבועות האחרונים הועברו אליו טיוטות חוות הדעת המלאות של פרקליטות מיסוי וכי הדיונים אצל היועמ"ש בנושא תיקי 1000, 2000 ו-4000 יחלו בקרוב לאחר שהפרקליטות למדה את חומרי החקירה. "ישנה התקדמות משמעותית בטיפול בתיקים בהם נחשד ראש הממשלה"

עריכה: שניר דבוש

פרקליט המדינה שי ניצן אמר היום (רביעי) כי בשבועות האחרונים הועברו אליו חוות הדעת המלאות של פרקליטות מיסוי וכלכלה בתיקים 1000, 2000 ו-4000. לדבריו, "עם השלמת עבודת הפרקליטות על המסד הדרוש להכרעה בתיקים בהם נחשד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחלו כבר בימים הקרובים הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בהם נדון בסוגיות הראייתיות והמשפטיות המורכבות העולות מתיקים אלה על בסיס חוות הדעת האמורות לצורך קבלת הכרעתו".

"ישנה התקדמות משמעותית בטיפול בתיקים בהם נחשד ראש הממשלה", ציין ניצן בדבריו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. "כידוע, לפני כמה שבועות פורסמה המלצת המשטרה והרשות לניירות ערך בתיק 4000 ותיק החקירה הועבר לפרקליטות. סמוך לאותה עת סיימה המשטרה את המלצות החקירה בתיקים 1000 ו-2000. בעבר הבהרנו כי נעשה הכול כדי ללמוד את התיקים בהקדם האפשרי. בשבועות האחרונים הועברו אליי טיוטות חוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה בתיקים אלה".

לקריאה נוספת בנושא
הטבה לאלוביץ' במיליארד שקל | פרטים חדשים מחקירת תיק 4000
נתניהו: ההמלצות לא מפתיעות, וגם לא העיתוי השקוף של פרסומן
סיקור מטיב עבור מיליונים: כך התגלגל הקשר נתניהו-אלוביץ' לפרשת שוחד

שי ניצן פרקליט המדינה 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
התקדמות משמעותית. ניצן/ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, בנייני האומה, 19 בדצמבר 2018. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
הממצאים יעברו למנדלבליט. נתניהו, היום/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

ניצן אמר כי חוות הדעת המלאות משתרעות על פני 800 עמודים, והדגיש כי לאחר סיום הדיונים תפורסם החלטתו של מנדלבליט יחד עם המלצתו. "עשינו ונוסיף לעשות כל מאמץ לסיים את הטיפול בתיקים אלה באופן מעמיד ויסודי, בהקדם ככל שרק ניתן", אמר. "היועץ המשפטי לממשלה, אנוכי וכל שאר העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים בהקדם האפשרי אך זאת מבלי לגרוע מיסודיות בחינת התיקים. כך עשינו עד היום וכך נעשה גם בעתיד הקרוב".

"אני תמיד אומרת שאסור שחקירה תהפוך כלי לחיסול פוליטי", אמרה שרת המשפטים איילת שקד בוועידה. "אז בוודאי שבשלב החקירה אין מה לדבר. אני עובדת עם פרקליט המדינה והיועמ"ש יום יום, כמובן בנושאים אחרים, ואני יכולה רק להרגיע את אזרחי ישראל - מדובר בשני משפטנים מאוד מקצועיים וישרים שיחליטו לפי החוק והראיות. צריך פשוט להתעזר בסבלנות, ולכבד כל החלטה שיקבלו".

אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
יתחיל בדיונים בימים הקרובים. מנדלבליט/ראובן קסטרו

מנדלבליט העניק לפני כשבועיים גיבוי למשטרה, על רקע המתקפה של ראש הממשלה. "כל רשויות האכיפה עובדות יחד", אמר מנדלבליט בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני). "מבלי להתייחס לאדם כזה או אחר, ראוי לתת להם (למשטרה) הגנה. גם הם שומרי סף מרכזיים מאוד. יש את המשולש של משטרה-פרקליטות-יועמ"ש במיוחד בתיקים כאלה. צריך לגבות את המשטרה ולתת להן את כל התמיכה והעזרה".

היועץ המשפטי אמר את הדברים בעקבות נאומו של ראש הממשלה, במהלכו תקף את המשטרה יום אחרי שפרסמה את המלצותיה להעמידו לדין בתיק 4000, המכונה פרשת "בזק-וואלה". נתניהו האשים את המפכ"ל היוצא אלשיך, ואמר "זה משחק מכור מראש" ולכן "ההמלצה לא מפתיעה והעיתוי לא מפתיע". נתניהו, שנאם בהדלקת נר לפעילי ליכוד בכפר המכביה, אמר כי "בסוף האור תמיד מנצח את החושך" וביקר את עיתוי פרסום ההמלצות נגדו: "חנוכה זה אמנם לא של נסים, אבל אני חייב לשאול אתכם, איך ידעו לתזמן את פרסום ההמלצות ההזויות בדיוק ביום האחרון של המפכ"ל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully