וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה ימליץ: כתב אישום בגין שוחד נגד נתניהו בתיק 4000

מנדלבליט וניצן ידונו בשבוע הבא בעתיד תיקי ראש הממשלה לאחר שטיוטת חוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה הועברו ליועמ"ש. בחברת החדשות דווח כי על בסיס טיוטת חוות הדעת של ניצן, תיק בזק מוגדר כ"תיק שוחד מובהק". מטרת הפרקליטות להגיע להכרעה בתוך שלושה חודשים

בזק

חוות דעתה של ליאת בן ארי, הפרקליטה המלווה בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, קובעת כי יש להגיש נגדו כתב אישום על שוחד בפרשת תיק 4000 - כך פורסם הערב (רביעי) ב"חברת החדשות". על פי הפרסומים, המטרה היא להגיע להכרעה בתיק, שמוגדר כ"שוחד מובהק", תוך חודשיים או שלושה חודשים לכל היותר. הצוות של פרקליט המדינה שי ניצן ושל בן ארי עבד מסביב לשעון עד שהשלימו כמעט לחלוטין את חוות הדעת בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה.

ניצן אמר היום כי הדיונים בנושא אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יחלו כבר בימים הקרובים. זאת לאחר שטיוטת חוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה בתיקי 1000, 2000 ו-4000 הועברו לידיו של היועמ"ש. לדבריו, "עם השלמת עבודת הפרקליטות על המסד הדרוש להכרעה בתיקים בהם נחשד ראש הממשלה, יחלו כבר בימים הקרובים הדיונים אצל מנדלבליט, בהם נדון בסוגיות הראייתיות והמשפטיות המורכבות העולות מתיקים אלה על בסיס חוות הדעת האמורות לצורך קבלת הכרעתו".

לקריאה נוספת בנושא
מנדלבליט על חקירות נתניהו: "חשוב לי לקבל החלטה כמה שיותר מהר"
הטבה לאלוביץ' במיליארד שקל | פרטים חדשים מחקירת תיק 4000
נתניהו: ההמלצות לא מפתיעות, וגם לא העיתוי השקוף של פרסומן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכנסת לקראת דיון מועצת הביטחון של האו"ם, 19 בדצמבר 2018. לשכת העיתונות הממשלתית
המלצה על כתב אישום בגין שוחד. נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

בתוך כך, ב"חדשות עשר" פורסם כי קיימת התלבטות בפרקליטות מיסוי וכלכלה בתיק 1000. הפרקליטות סבורה שמדובר בתיק שוחד ודעה זו גם מופיעה בחוות הדעת. עם זאת, קיים מלכוד בשל ארנון מילצ'ן - אם יעמידו לדין את נתניהו, יצטרכו להעמיד לדין גם את מילצ'ן שהוא עד תביעה מרכזי בפרשה. כל התיקים הועברו ליועץ המשפטי לממשלה.

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ההדלפות והלחצים התקשורתיים נועדו גם הפעם להפעיל לחץ פסול כדי שיוגשו כתבי אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר. אנו בטוחים שבחינת הראיות תוך התעלמות מרעשי הרקע תוכיח שלא היה כלום".

עוד באותו נושא

תיקי נתניהו: הדיונים המכריעים אצל מנדלבליט יחלו בתוך ימים

לכתבה המלאה
שי ניצן פרקליט המדינה 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
הכרעה תוך שלושה חודשים. ניצן/ראובן קסטרו

"ישנה התקדמות משמעותית בטיפול בתיקים בהם נחשד ראש הממשלה", ציין ניצן בדבריו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. "כידוע, לפני כמה שבועות פורסמה המלצת המשטרה והרשות לניירות ערך בתיק 4000 ותיק החקירה הועבר לפרקליטות. סמוך לאותה עת סיימה המשטרה את המלצות החקירה בתיקים 1000 ו-2000. בעבר הבהרנו כי נעשה הכול כדי ללמוד את התיקים בהקדם האפשרי. בשבועות האחרונים הועברו אליי טיוטות חוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה בתיקים אלה".

ניצן אמר כי חוות הדעת המלאות משתרעות על פני 800 עמודים, והדגיש כי לאחר סיום הדיונים תפורסם החלטתו של מנדלבליט יחד עם המלצתו. "עשינו ונוסיף לעשות כל מאמץ לסיים את הטיפול בתיקים אלה באופן מעמיד ויסודי, בהקדם ככל שרק ניתן", אמר. "היועץ המשפטי לממשלה, אנוכי וכל שאר העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים בהקדם האפשרי אך זאת מבלי לגרוע מיסודיות בחינת התיקים. כך עשינו עד היום וכך נעשה גם בעתיד הקרוב".

גזר דין בפרשת הולילנד, מאי 2014. מוטי מילרוד, הארץ
הפרקליטה המלווה. ליאת בן ארי/הארץ, מוטי מילרוד

המשטרה המליצה לפני כחודש להעמיד לדין את ראש הממשלה בגין עבירות שוחד במסגרת תיק 4000, המכונה פרשת בזק. המלצות דומות פורסמו גם בנוגע לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וכן שאול אלוביץ', מחזיק השליטה לשעבר בקבוצת בזק ובאתר וואלה! NEWS, ורעייתו איריס.

פרסום ההמלצות המשטרה בפרשת בזק התבצע פחות מיממה לפני סיום כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך, וכעשרה חודשים לאחר שהמשטרה כבר המליצה להעמיד לדין את נתניהו בגין שוחד בתיק 1000 ובתיק 2000. מלבד בני הזוג נתניהו ואלוביץ', המשטרה המליצה להעמיד לדין את מנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר, ואנשי עסקים נוספים. נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, לא התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות.

במרכזו של תיק 4000 עומד חשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים שבוצעו לכאורה על ידי ראש הממשלה נתניהו ועל ידי אלוביץ'. לטענת המשטרה, החשד המרכזי שעמד בלב החקירה היה שראש הממשלה לקח לכאורה שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המטיבות עם שאול אלוביץ' ועם קבוצת בזק. במקביל עלה חשד שנתניהו דרש במישרין ובעקיפין, להתערב בתכני וואלה! NEWS באופן שיטיב עמו.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully