וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה לתושבי הכפר והפיצוץ: תיעוד השמדת מנהרת הטרור של חיזבאללה

21.12.2018 / 12:30

כוחות צה"ל השמידו לראשונה מאז החל מבצע "מגן צפוני" מנהרה התקפית שנחפרה מהכפר רמיה וחצתה לשטח ישראל. יחידות ההנדסה הובילו את המשימה וכמה דקות לפני הפיצוץ הזהירו את תושבי הכפר: "מבקשים מכם להתפנות מהמקום ברגע זה ובמהירות. אתם בסכנה". צפו בתיעוד

תיעוד השמדת מנהרה שנחפרה מכפר רמיה/צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

כוחות צה"ל השמידו אמש (חמישי) בפיצוץ מנהרה התקפית שנחפרה מהכפר השיעי רמיה שבלבנון וחצתה לשטח ישראל, כחלק ממבצע "מגן צפוני". יחידות ההנדסה של פיקוד הצפון ויחידת יהל"ם הובילו את עבודות ההשמדה. כמה דקות לפני הפיצוץ פנה צה"ל אל תושבי הכפר והזהיר כי "אנחנו נפוצץ את המנהרה שבנה חיזבאללה. מבקשים מכם להתפנות מהמקום ברגע זה ובמהירות. אתם בסכנה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף אתמול כי צה"ל החל בנטרול המנהרות ההתקפיות שהתגלו בגבול הצפון. דובר צה"ל רונן מנליס התייחס למאמצים שמקיים צה"ל במסגרת המבצע. "הראשון הוא חשיפת המנהרות", הדגיש. "עד כה פרסמנו על ארבע. השני הוא נטרול של המנהרות שנחשפו, וזה מבוצע בכמה שיטות. יש מנהרות שנחצבו בסלע, וכאלה שבבטון".

לקריאה נוספת בנושא
"מתריעים כבר ארבע שנים ללא מענה": זעם בזרעית אחרי גילוי המנהרה
מועצת הביטחון של האו"ם: "המנהרות מלבנון מפרות את ריבונות ישראל"
העץ השרוף והסלעים שהתגלו: הסימנים שהובילו לאיתור מנהרה בזרעית

תיעוד השמדת המנהרה הראשונה על ידי צה"ל שנחפרה מכפר רמיה בלבנון לשטח ישראל - 21/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תיעוד השמדת המנהרה, אמש/דובר צה"ל, דובר צה"ל

זה תהליך שיטתי שלא יקרה ביום אחד, אלא בתקופה", הוסיף. "המטרה היא להוציא מכלל שימוש את המנהרות העוברות משטח לבנון לשטחנו". דובר צה"ל הטיל את האחריות לבניית המנהרות על ממשלת לבנון, והזהיר משהייה בקרבתן. עוד אמר מנליס כי "המנהרות נחצבו בסלע שנים, ובאזור הזה מסובך מאוד לחצוב בסלע. האתר של הצד השני היה גדול מאוד. מטרתנו היא לנטרל את המנהרות כך שלא ניתן יהיה להשתמש בהן בעתיד, ותהליך הנטרול מבוצע משטחנו, בכמה תוואים במקביל".

מנליס הבטיח כי "בצה"ל יביאו את השטח למצב שבו אין איום מנהרות פעיל על תושבי הצפון. זו מכה בסדר גודל כזו שבחיזבאללה יחשבו שוב עם להמשיך בפעילות המנהרות שלהם". הוא אמר כי מבחינת חיזבאללה "שנות עבודה ירדו לטמיון בבוקר אחד שבו צה"ל החליט שהוא עוצר את זה". על המתח בגבול אמר כי "אנחנו נערכים לכל האפשרויות, מול מה שהוא הפרה ברורה של החלטה 1701. יש מוקד אחד שיש בו קצת יותר פעילות ערה, במובלעת מעבר לגדר, אבל עוד לא זיהינו איומים או משהו שנראה כאירוע שיכול להתפתח למצב בעייתי. אנחנו שם, וגם יוניפי"ל שמבצע את עבודתו".

עוד באותו נושא

צה"ל פוצץ מנהרה בגבול: "תהליך שיטתי שיימשך לאורך תקופה"

לכתבה המלאה
תיעוד השמדת המנהרה הראשונה על ידי צה"ל שנחפרה מכפר רמיה בלבנון לשטח ישראל - 21/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תיעוד השמדת המנהרה, אמש/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תיעוד השמדת המנהרה הראשונה על ידי צה"ל שנחפרה מכפר רמיה בלבנון לשטח ישראל - 21/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תיעוד השמדת המנהרה, אמש/דובר צה"ל, דובר צה"ל

עד כה חשפו כוחות צה"ל ארבע מנהרות שנחפרו על ידי אנשי חיזבאללה וחצו את גבול לבנון לשטח ישראל. על פי ההערכה, מבצע "מגן צפוני" צפוי להימשך על פי ההערכות כמה שבועות או חודשים נוספים. השבוע הותר לפרסום כי מנהרת הטרור שנחשפה בסוף השבוע נחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל בזרעית.

המבצע הגיע שלשום לדיון במועצת הביטחון של האו"ם, לבקשתה של ארצות הברית, לאחר שכוח האו"ם בלבנון יוניפי"ל אישר את טענות ישראל בדבר קיומן של המנהרות. במהלך הדין אמר תת-מזכ"ל האו"ם לענייני כוחות שמירת השלום כי שלוש מנהרות חצו את הגבול, מה שמהווה "הפרה ברורה של החלטה 1701".

תצ"א מרחבית של מרחב מערב כפר רמיה בהמשך
למנהרת טרור התקפית שנחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה. דובר צה"ל
תצ"א מרחבית של מרחב מערב כפר רמיה בהמשך למנהרת טרור התקפית שנחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully