וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הסכם על צינור לייצוא גז לאירופה - בעוד כמה חודשים

20.12.2018 / 20:40

הצינור איסט-מד, שנועד לאפשר לישראל לייצא גז מהים התיכון לאירופה, עמד במרכז הפסגה שראש הממשלה קיים עם מנהיגי יוון וקפריסין בבאר שבע. נתניהו שיבח את הקשרים בין המדינות: "עוגן של יציבות ושגשוג במזרח התיכון"

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי בעוד כמה חודשים ייחתם "באופן רשמי" ההסכם בין ישראל, יוון וקפריסין על צינור האיסט-מד, שנועד לחבר בין ישראל ואירופה ולאפשר לישראל ייצוא גז מהים התיכון לאירופה. צינור הגז, שהקמתו נבחנת ומקודמת גם על ידי ארצות שונות באירופה, עמד במרכז מפגש הפסגה שנתניהו קיים היום בפארק הסייבר בבאר שבע עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס ונשיא קפריסין ניקוס אנסטיסיאדס.

מדובר במפגש חמישי של שלישיית המנהיגים בשנים האחרונות, במסגרתו נחתמו גם הסכמים ומזכרי הבנות על שיתוף פעולה בתחומי הסייבר, התקשורת ועוד. לראשונה, השתתף במפגש הפסגה גם נציג של ממשל טראמפ, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן, שאימץ באופן פומבי ורשמי את הפרויקט להנחת הצינור. "פרויקט צינור הגז לאירופה הוא בעל חשיבות גדולה ליציבות ושגשוג המזרח התיכון ואירופה. ארצות הברית תומכת לגמרי בפרויקט ובמטרותיו - גיוון מקורות האנרגיה באזור והבטחת ביטחון אנרגטי באירופה. אני קורא לכל המדינות באזור לוודא שהפרויקט מצליח", אמר פרידמן.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל על נטרול המנהרות: "תהליך שיטתי שיימשך לאורך תקופה"
פרסום ראשון: השר משה כחלון נפגש עם שר האוצר הפלסטיני
המלחמה השקטה: מורה נבוכים לנסיגה של ארה"ב מסוריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס חתמו על הצהרה טרילטרלית משותפת 20 בדצמבר 2018. קובי גדעון/ לע״מ, אתר רשמי
נתניהו בפסגה עם מנהיגי יוון וקפריסין בבאר שבע, היום/אתר רשמי, קובי גדעון/ לע״מ

נתניהו אמר בהצהרות המשותפות במפגש הפסגה שהברית עם יוון וקפריסין היא "עוגן של יציבות ושגשוג במזרח התיכון "ושיבח את הקשרים המתחממים עם המדינות. "הידידות האישית בינינו מתחזקת ככל שההסכמים מתארכים ונהיים מפורטים יותר. קשרים אלה מבוססים לא רק על אינטרסים משותפים וקרבה גיאוגרפית, הם מבוססים על ערכים משותפים באזור נפיץ ואלים מאוד", אמר. ראש הממשלה התייחס לנוכחותו של פרידמן במפגש ואמר שהיא "משקפת את תמיכת ארצות הברית בשותפות הזאת, בפרויקטים שלנו ובערכים שלנו, ששותפים גם לארצות הברית".

במסגרת מפגש הפסגה נתניהו, אנסטסיאדיס, וציפראס קיימו פגישה משולשת, וכן סיירו במרכזי הסייבר הלאומיים בפארק הסייבר בבאר שבע. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי ההסכם להנחת צינור הגז איסט-מד עמד במרכז הפגישה ונמסר כי "הוסרו החסמים לקראת החתימה על ההסכם, והמנהיגים הסכימו להותיר מקום להצטרפות מדינות נוספות למיזם", בהמשך למאמץ שמוביל שר האנרגיה יובל שטייניץ מול חלק ממדינות הבלקן. נתניהו קיים גם פגישות בילטארליות עם כל אחד מהמנהיגים שבהן נידונו שיתופי הפעולה הכלכליים והביטחוניים בין המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס חתמו על הצהרה טרילטרלית משותפת 20 בדצמבר 2018. קובי גדעון/ לע״מ, אתר רשמי
פסגת ישראל-יוון-קפריסין, היום/אתר רשמי, קובי גדעון/ לע״מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully