וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: השר משה כחלון נפגש עם שר האוצר הפלסטיני

20.12.2018 / 18:06

בלשכת שר האוצר אמרו כי הפגישה, שהתקיימה אתמול, היא חלק מתיאום כלכלי שוטף בנושאים כלכליים. כחלון מקדם בשנה האחרונה תכנית בינלאומית לחיזוק הכלכלה הפלסטינית, שתוצג בחודש הבא בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס

משה כחלון בישיבת כולונו, כנסת, ירושלים 26 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
מאמין כי יציבות כלכלית פלסטינית היא אינטרס של שני הצדדים. כחלון/ראובן קסטרו

שר האוצר משה כחלון נפגש אתמול (רביעי) עם שר האוצר הפלסטיני שוכרי בישארה בלשכתו בירושלים - כך נודע לוואלה! NEWS. גורמים בלשכתו של כחלון אישרו את דבר הפגישה, ואמרו כי היא חלק מתיאום כלכלי שוטף בין ישראל לבין הרשות בנושאים הקשורים לבנקים הפלסטיניים, למיסוי ולהסדרת משק החשמל ולא עסקה בנושאים מדיניים.

כחלון הוא הגורם המדיני הבכיר ביותר בממשלה ששומר על דיאלוג רציף מול בכירי הרשות הפלסטינית בשנתיים האחרונות, במסגרתו הוא נפגש באופן קבוע עם מקבילו הפלסטיני בישארה ועם השר לעניינים אזרחיים חוסיין א שייח. הוא אף היה הגורם הישראלי הבכיר ביותר שביקר ברמאללה בשנים האחרונות לפגישות עם ראש הממשלה ראמי חמדאללה.

במקביל, בחודשים האחרונים החל לגבש תכנית בינלאומית לחיזוק הכלכלה הפלסטינית שכוללת הקמה של אזורי תעשייה משותפים ושדרוג משמעותי של המעברים בין הגדה לישראל כדי לשפר מעבר סחורות ובני אדם, בשיתוף ארצות הברית ומדינות נוספות באירופה.

עוד בוואלה! NEWS:
אלשיך על מינוי מפכ"ל: צריך דרך שתבטיח שהמשטרה תהיה א-פוליטית
נתניהו חשף: צה"ל החל בנטרול מנהרות חיזבאללה שהתגלו בצפון
המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף: אחיו של המחבל שירה בעפרה וחוסל

שר האוצר הפלסטיני, שוקרי בשארה. אתר רשמי
לא דנו בנושאים מדיניים. בישארה/אתר רשמי

בחודש הבא, כחלון מתכנן להשיק את התוכנית בפסגת שרי אוצר שתיערך בשולי הפורום הכלכלי הבינלאומי בדאבוס, אך עדיין לא ברור אם הפלסטינים יגיעו לוועידה, בשל החרם והנתק המוחלט בין הרשות הפלסטינית לממשל האמריקני מאז העברת השגרירות לירושלים.

כחלון מקפיד להדגיש כי הוא דן עם הפלסטינים רק בנושאים כלכליים, ומנמק כי "יציבות כלכלית פלסטינית היא אינטרס ביטחוני של שני הצדדים", אך בשנה האחרונה קרא ללחוץ על הפלסטינים לבטל את החרם על ממשל טראמפ ולחדש את המגעים עם שליח הממשל לאזור, ג'ייסון גרינבלט. בפברואר, בפגישה עם חמדאללה ברמאללה, אמר ש"האמריקנים הם המתווך ההגון והיחיד באזור" וקרא לפלסטינים לחזור למשא ומתן בתיווך אמריקני.

למרות הנתק מול האמריקנים, התיאום הכלכלי והביטחוני בין ישראל לבין הפלסטינים המשיך בשנה האחרונה. השבוע דווח ב"כאן" כי השר לעניינים אזרחיים חוסיין אשייח, שנחשב לנציגו הבכיר של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נפגש עם ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים במערכת הביטחון כדי לדון בדרכים להפחתת המתיחות בגדה בעקבות גל הפיגועים האחרון ולהמשיך בתיאום הביטחוני בין ישראל והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully