וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט על תיקי נתניהו: הצוות ממוקד ונעשה הכל כדי לעבוד מהר

20.12.2018 / 10:21

היועמ"ש אמר כי "הצוות פועל לבחינת הראיות שנאספו לצורך קבלת ההחלטות". מנדלביט התייחס להערכה כי פרקליט המדינה יבקש להגיש כתב אישום נגד נתניהו בגין שוחד בתיק 4000 וקרא "שלא להתייחס לפרסומים כביכול מתוך הדיונים". פרקליטו של נתניהו: "להפסיק את מבול ההדלפות"

צילום: ועידת גלובס, עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר היום (חמישי) כי "בקרוב יחלו להתקיים בפניי דיונים שבסופם אקבל החלטות בנושא תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו". בנאום שנשא בכנס גלובס אמר היועמ"ש כי "הצוות בראשותי יתכנס מעתה לעתים קרובות בלשכתי. לצד הפרקליטים המלווים, נוטלים בהם חלק גם המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, והמשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, עמית מררי, שניהם בעלי ניסיון רב. הצוות ממוקד כאיש אחד בבחינת הראיות שנאספו לצורך קבלת ההחלטות. אנחנו לא רודפים אחרי אף אדם אלא רק אחרי הצדק. ההחלטות יתקבלו רק על פי הראיות והדין. שום שיקול אחר לא ישפיע. נעשה כל שניתן כדי לעבוד מהר, אך לא על חשבון המקצועיות".

מנדלבליט התייחס לפרסומים לפיהם פרקליט המדינה, שי ניצן, החליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין שוחד בתיק 4000 ואמר כי "אני צופה שבשבועות הקרובים יהיו פרסומים למיניהם כביכול מתוך שולחן הדיונים שמתיימרים לייצג עמדה של גורם כזה או אחר. אני אומר בקול ברור: עד לקבלת החלטה לא נוכל להגיב לפרסומים. אנו מציעים לציבור לקחת בערבון מוגבל פרסומים כאלה. כשיש לנו מה לומר אנחנו אומרים בקולנו".

עוד בנושא:
נתניהו: מפעילים לחץ בריוני על שומרי הסף, זו סכנה לדמוקרטיה
נתניהו: ההמלצות לא מפתיעות, וגם לא העיתוי השקוף של פרסומן

אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
"נעשה כל שניתן כדי לעבוד מהר, אך לא על חשבון המקצועיות". מנדלבליט, היום/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו אמר הבוקר כי "אתמול ראש הממשלה התראיין במסגרת הוועידה של גלובס וסיפר לראשונה בקולו את סיפור הדברים ביחס לתיק 4000. באותו יום, שהוא לא מיוחד חוץ מהדברים האלה של ראש הממשלה, קיבלנו בערב מבול של הדלפות מגמתיות בכל כלי התקשורת שמדברים על זה שהפרקליטות המליצה כפי שהיא המליצה. עכשיו, אחד משניים: אם זו הדלפה אמיתית אז זה חמור מאוד שאנשים שאסור להם להדליף הולכים ומדליפים אינפורמציה כזאת. ואם זאת הדלפה שקרית, אז זה גם חמור מאוד. כך או אחרת מדובר בניסיון פסול להפעיל לחץ על מי שאמור לקבל את ההחלטה. מבול ההדלפות הזה חייב להיפסק. זה ניסיון שקוף להפעיל לחץ".

אתמול דווח בחברת החדשות כי חוות דעתה של ליאת בן ארי, הפרקליטה המלווה בחקירות נתניהו, קובעת כי יש להגיש נגדו כתב אישום על שוחד בפרשת תיק 4000. על פי הפרסומים, המטרה היא להגיע להכרעה בתיק, שמוגדר כ"שוחד מובהק", תוך חודשיים או שלושה חודשים לכל היותר. הצוות של פרקליט המדינה ניצן ושל בן ארי עבד מסביב לשעון עד שהשלימו כמעט לחלוטין את חוות הדעת בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה.

עוד באותו נושא

פרקליט המדינה ימליץ: כתב אישום בגין שוחד נגד נתניהו בתיק 4000

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, בנייני האומה, 19 בדצמבר 2018. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
נתניהו, אתמול/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

פרקליט המדינה אמר אתמול כי הדיונים בנושא אצל מנדלבליט יחלו כבר בימים הקרובים. זאת לאחר שטיוטת חוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה בתיקי 1000, 2000 ו-4000 הועברו לידיו של היועמ"ש. לדבריו, "עם השלמת עבודת הפרקליטות על המסד הדרוש להכרעה בתיקים בהם נחשד ראש הממשלה, יחלו כבר בימים הקרובים הדיונים אצל מנדלבליט, בהם נדון בסוגיות הראייתיות והמשפטיות המורכבות העולות מתיקים אלה על בסיס חוות הדעת האמורות לצורך קבלת הכרעתו".

שי ניצן פרקליט המדינה 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
שי ניצן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully