וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהיא מתמודדת עם סרטן: רל"שית ראש עיריית קריית שמונה תפוטר

20.12.2018 / 1:40

תהל תמסיט, ראש לשכתו של ראש העיר היוצא, עברה השתלת מח עצם לפני שבועות אחדים - אך זומנה לשימוע: "זה נוגד את כל כללי האנושיות והמוסר. המשימה הראשונה של ראש העיר הנכנס היא לפטר אותי". ראש העיר שטרן: מדובר במשרת אמון, נעשה מאמץ למצוא לה תפקיד חלופי בעירייה

אתר רשמי
תהל תמסיט, ראש לשכתו של ראש העיר היוצא בקריית שמונה, עברה השתלת מח עצם לפני שבועות אחדים - אך זומנה לשימוע. באדיבות המצולמים
"מרגישה כמו אגרוף בבטן". תהל תימסיט/באדיבות המצולמים

ראש לשכתו של ראש עיריית קרית שמונה היוצא תפוטר בימים הקרבים מעבודתה - בשעה שהיא מתאוששת מטיפולים במחלת הסרטן. בפוסט שפירסמה בדף הפייסבוק שלה, כתבה תהל תימסיט, בת 31, נשואה ואם לילד, כי הבשורה הייתה עבורה בגדר "אגרוף בבטן".

"לאחר כניסתו לתפקיד של ראש העיר החדש, אביחי שטרן, הגיעו לאוזניי אינספור שמועות בנוגע למעמדי ובנוגע לכך שמבררים על דרך לפטר אותי", כתבה תימסיט. "לא האמנתי לשמועות מסוג זה, חשבתי שהן זדוניות מדי, שמדובר ברכילות מרושעת, הרי מי יחשוב לפטר חולת סרטן שכרגע עסוקה בעיקר בניסיון להחלים ושעברה השתלת מח עצם לפני כשלושה שבועות?".

עוד סיפרה תימסיט ששלחה מייל לראש העיר החדש וביקשה הבהרות בנוגע למעמדה. "הדפתי את הדברים ואמרתי לעצמי שוב ושוב שזה נוגד את כל כללי האנושיות, המוסר והאתיקה הבסיסיים", אמרה. "התייחסות מכובדת וכתובה עד כה לא קיבלתי מהעירייה, אבל לצערי זכיתי לשיחת טלפון מיועצה המשפטי של העירייה שאמר 'מקווה שלא תכעסי על מה שאומר לך', וביקש שאגיע לפגישה עמו על מנת לדון על סיום העסקתי, וציין שאני יכולה להביא עו"ד מטעמי לפגישה. אין לכם מושג איך הרגשתי, אגרוף בבטן זה תיאור עדין. עניתי לו שאני אחרי השתלת מח עצם ואינני יכולה לצאת מהבית, ותהיתי אם הייתי גבר ולא אישה גם ככה היו נוהגים בי?".

עוד בוואלה! NEWS:
להצהיר שניצחנו ולהסתלק: ארה"ב משאירה את הזירה לרוסיה ולאיראן
בני 10 מול מטוסי קרב: החיילים הילדים של המורדים בתימן
"הסתערת על העולם": הנשיא ריבלין ספד לרונה רמון בטקס האשכבה

תימסיט, תושבת העיר, החלה לעבוד בעירייה לפני כשלוש שנים כראש לשכתו של ראש העיר הקודם, נסים מלכה. לפני כן שימשה תימסיט כמנהלת במתנ"ס ורובע בעיר. "ייתכן שהחוק היבש מאפשר לפטר אותי", כתבה, "אך כראש העיר החדש של קריית שמונה, ראש העיר הכי צעיר במדינה, שעיני רבים נשואות לראות איזה שינוי הוא יעשה בעיר עצוב. מאכזב וכואב שהמשימה הראשונה שלו היא לפטר אותי בצורה כזו, בזמן כזה רק בשביל שחברו הטוב, שנכנס למשבצת שלי, יוכל לקבל משכורת כבר החודש הזה".

עוד כעסה תימסיט על החינוך והמסר שעובר לתלמידי העיר. "רוצים שהם יראו 'שבעולם הגדולים' החוקים היבשים רק מדברים? הכבוד, האנושיות, המוסר, החמלה נעלמו מהעולם?", שאלה. "אני לא ישנה כבר כמה לילות אבל מקווה שזה יעבור ואצא מזה מחוזקת כי עברתי ועודני עוברת דברים יותר קשים. אין לי מושג איך אחרים ישנו בלילות אם כבר בתחילת דרכם הם איבדו את הכיוון והדרך של האנושיות הבסיסית", הוסיפה.

אביחי שטרן. -,
"ליבי נקרע". ראש העיר הנכנס, אביחי שטרן/-

בעקבות הדברים כתב ראש העירייה, אביחי שטרן, כי מדובר במשרת אמון, וכי נעשו מאמצים למצוא לה תפקיד חלופי בעירייה. "לראש עיר נבחר עומדות שתי משרות אמון - מנכ"ל וראש לשכה שנועדו לעזור לו במימוש המדיניות אליה נבחר", הסביר שטרן. "רל"ש הוא תפקיד חשוב והכרחי עבור ראש העיר, באמצעותו הוא יכול לעשות יותר במגבלות הזמן. נושאי משרות אמון יודעים היטב כי במידה ומתחלף ראש עיר הוא ימנה את אנשי אמונו לתפקידים רגישים אלו".

שטרן הסביר שתימסיט תפקדה בתור ראש הלשכה ואשת סודו ואמונו של ראש העיר הקודם ניסים מלכה, עד לפני למעלה מחצי שנה, אז יצאה לחופשה ללא תשלום בשל מחלתה. "בשל הרגישות בנושא זה וההבנה למצבה, עבודתה לא הסתיימה מיד עם כניסתי לתפקיד (כפי שנהוג). לפני כחודש נעשה מאמץ גדול למצוא לה תפקיד חלופי בצוות העירייה, אך לצערי מכיוון שתהל לא התקבלה לעבודתה בוועדת מכרזים על פי חוק, לא התאפשר לי למנות אותה לתפקיד אחר בעירייה ללא קיום הליך מכרז כדין".

לדבריו, לתימסיט יש יכולות גבוהות וסיכוי להשתלב בתפקידים אחרים בעירייה במידה ותחליט להתמודד אליהם במכרז ועל-פי חוק. "מסיבות משפטיות וכובד אחריותי בתור העומד בראש המערכת הומלץ לי אף שלא להיפגש עמה טרם השימוע המדובר", הסביר שטרן. "ליבי נקרע בבחירה בין אמפתיה אנושית לבין המחויבות להיות נאמן לחוק ולשמור על הקופה הציבורית - אני מאמין כי נאמנותי לחוק ולמנהל התקין חשובה, גם במקרים קשים ורגישים כמו מקרה כואב זה".

עוד איחל שטרן לתימסיט בריאות והצלחה, והוסיף: "אני מאמין בכל ליבי שאם תרצה תוכל להמשיך ולתרום לקריית שמונה במסגרת העירייה או בכל דרך אחרת שתבחר. כשהסוגיה המשפטית תהיה מאחורינו אשמח להפגש עם תהל ולסייע לה ככל שאוכל".

תהל תמסיט, ראש לשכתו של ראש העיר היוצא בקריית שמונה, עברה השתלת מח עצם לפני שבועות אחדים - אך זומנה לשימוע. באדיבות המצולמים
"ייתכן שהחוק היבש מאפשר לפטר אותי", תימסיט/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully