וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הכיף במכללה הפך לסיוט: עינת קפצה על מתקן - והפכה נכה

19.12.2018 / 15:57

ביום כיף אתגרי שאירגנה אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית אשקלון, התקיימו פעילויות אקסטרים לסטודנטים, בהן קפיצה ממנוף גבוה. סטודנטית שקפצה ונפגעה סיפרה שהרגישה כי ''המזרן לא היה מנופח''. לטענתה, היא סובלת היום מ-68% נכות ומתמודדת עם כאבים ופוסט טראומה

אילוסטרציה טרמפולינה. ShutterStock
אילוסטרציה טרמפולינה/ShutterStock

יום כיף אתגרי שאורגן במכללה האקדמית באשקלון הסתיים בפציעתה של אחת מהסטודנטיות ובהפיכתה לנכה - כך עולה מתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב. עינת (שם בדוי), סטודנטית מדרום הארץ, פונתה לבית החולים עם חוליה מרוסקת בגבה לאחר שעלתה על מתקן קפיצה אתגרי ונחתה בעוצמה רבה על המזרן מגובה של עשרה מטרים.

"הפציעה הרסה לי את החיים", סיפרה עינת לוואלה! NEWS. "אני סובלת מכאבי גב בלתי נסבלים שמקרינים גם לרגליים. תוסיף לזה בעיות במתן שתן, פחדים, עצבים וחלומות בלהות על התאונה".

עינת שחזרה את רגעי ההתרסקות על המזרן: "הבנתי שנפצעתי קשה. הרגשתי שפגעתי בחוזקה ברצפה. ממש התרסקתי עליה. התחושה הראשונה הייתה שהמזרן לא היה מנופח מספיק".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בזירת הפיגוע בגבעת אסף: "נחזק את ההתיישבות עוד יותר"
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן
סעודים קוראים להחרים את טורקיה: "להעניש את ארדואן"

המכללה האקדמית אשקלון. צילום מסך
המכללה האקדמית אשקלון/צילום מסך

לטענתה, עד היום היא לא מצליחה להבין איך קרתה התקרית דווקא במהלך פעילות של המכללה, שאמורה להיות מבוקרת ובטוחה. "לא חשבתי לרגע שבפעילות מסודרת במכללה שבה אני לומדת, אני אפצע בצורה כל כך קשה עקב רשלנות של מפעיל המתקן", אמרה.

בכתב התביעה נטען כי בחודש מרץ לפני שנתיים הזמינה מכללת אשקלון את הסטודנטים לכמה ימי כיף שכללו פעילויות אסקטרים. אחת מהפעילויות הייתה קפיצה ממנוף בגובה עשרה מטרים ונחיתה על מזרן מנופח. כשהגיעה תורה של עינת, היא קפצה מהמנוף, נחתה - ומיד הרגישה כאב חזק בגב וברגליים.

בעקבות הנפילה, היא שכבה על המזרן כשהיא לא מצליחה לקום או להזיז את רגליה. היא פונתה משם לבית החולים ברזילי שבאשקלון, שם התברר כי היא סובלת משבר מרוסק בחוליה בגב, והוכנסה לניתוח דחוף. בכתב התביעה נטען כי מיד לאחר המקרה החברה שארגנה הפעילות, פינתה את המזרון והציוד הנלווה ו"העלימה" אותם מהמקום. לאירוע עדים רבים והנפילה אף צולמה על ידי בת דודתה של עינת וכן על ידי רחפן מטעם המכללה והחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

נאלצה לוותר על התחום שאותו למדה במכללה

כיום עינת סובלת מנכות בשיעור של 68% לצמיתות בשל מגבלה בתנועת הגב, בעיה עצבית, צלקת, קושי במתן שתן ונכות פסיכיאטרית מאחר שהיא סובלת מפוסט טראומה. כתוצאה מהפציעה, הצעירה לא תוכל לעבוד כגננת לגיל הרך, תחום שאותו למדה במכללה.

התאונה עדיין נחקרת על ידי המשטרה והפרקליטות. בא כוחה של התובעת, עו"ד ברק אביבי, הוסיף כי "בין היתר נטען בתביעה כי המכללה והחברה שהייתה אחראית על הפעילות האתגרית, התרשלו בכך שלא נקטו באמצעים למנוע התאונה, לא דאגו לאמצעי מיגון מספיקים, לא צפו הסיכונים הנובעים ממעשיהם, לא עשו דבר למנוע התאונה ולא דאגו לתקינות המזרן, המשאבה, המפוחים ושאר הציוד הנלווה". הסטודנטית תובעת בבית המשפט לפסוק לה פיצוי בגין הפסדי שכר, כאב וסבל, הוצאות רפואיות, הוצאות סיעוד והוצאות נסיעה. טרם הוגש כתב הגנה.

המכללה האקדמית אשקלון מסרה בתגובה: "כמובן שאנחנו מצטערים מכל הלב על כך שסטודנטית שלנו נפגעה. נדגיש שמדובר בארוע שהוזמן ובוצע על ידי אגודת הסטודנטים, לאחר שהציגה ביטוחים ואישורים כנדרש. הכתובת לתביעה אינה המכללה, שאינה עוסקת בארגון ארועים כאלו, אלא החברה שהפעילה את המתקנים. כמדיניות, הנהלת המכללה האקדמית מאשרת פעילות סטודנטיאלית כזו, כמו כל פעילות אחרת, לעידוד החוויה הלימודית, כמובן בהצגת האישורים המתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully