וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פירצה ביטחונית חמורה": הוארך מעצר הבכיר באל-על החשוד בפרשת הסמים

18.12.2018 / 13:56

גורמים בענף התעופה הישראלי אומרים בעקבות חשיפת הרשת שהבריחה קוקאין מדרום אפריקה לישראל כי את "הפרשה צריך לבדוק אותה לא רק ברמה הפלילית אלא גם ברמה היבטחונית. ראינו כבר בעבר איך פלטפורמה של פשע משמשות לטרור". מעצרו של הבכיר הוארך בשישה ימים

צילום: באדיבות תאגיד כאן, עריכה: תומר לוי

מעצרו של הבכיר במערך האבטחה של אל על, רמי יוגב, החשוד במעורבות בפרשת הברחת הסמים מדרום אפריקה לישראל, הוארך היום (שלישי) בשישה ימים. בדיון חשפה המשטרה כי החשוד צולם כשהוא מוציא את מזוודת הסמים מנמל התעופה בן גוריון. השופט גיא אבנון אמר בדיון כי "חומר החקירה שהוצג לי בדיונים הקודמים ובדיונים היום מבסס חשד סביר בעוצמה גבוהה בעבירות חמורות המעלות מסוכנות ושיבוש חקירה".

המשטרה חשפה אתמול את ציר הברחה הקוקאין, לאחר שהחוקרים הצליחו לגייס עד מדינה במסגרת החקירה. 11 חשודים בפרשה נעצרו ונחקרו באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של תיווך וייבוא סמים, קשירת קשר לפשע והלבנת הון וכן עבירות נוספות - בהם גם הבכיר. המעורבים, כל אחד על פי חלקו, חשודים שקשרו קשר, תכננו, תיווכו והוציאו לפועל ייבוא של מאות קילוגרמים של קוקאין בשווי מאות מיליוני שקלים. במקביל, עם התפתחות נוספת בפרשה, אותר גם מחסן במרכז הארץ שעל פי החשד שימש לאחסון וייצור חלקי נשקים מסוגים שונים.

עוד בוואלה! NEWS:
"למנוע עוד הלוויה מהילדים": הבקשה האחרונה של רונה רמון
העבריין יצחק אברג'יל בעדותו בפרשת החיסולים: "קברו אותי, עשו ממני קססה"
ח"כ בגין במתקפה על הממשלה: מקדמת חוקים מופרכים ומתנערת מאחריות

רמי יוגב, הבכיר באבטחה באל על החשוד בהברחבת קוקאין. אתר רשמי
חברות האבטחה הישראליות זוכות למוניטין בינלאומי בתחום האבטחה, רמי יוגב/אתר רשמי

גורמים בענף התעופה הישראלי אומרים בעקבות חשיפתה של הרשת אתמול כי "אם הועלו מזוודות סם בלי פיקוח ובדיקה זו פירצה ביטחונית חמורה ביותר. גם החשד כי רמי יוגב, בכיר במערך האבטחה של אל-על, הופעל על ידי אירגון פשיעה כפי שהמשטרה גורסת זו תקלה בטחונית חמורה. המקור של תקלה מסוג זה היא בעובדה שמאפשרים לאדם למלא לאורך זמן רב את התפקיד ולא יוצרים תחלופה בתפקידים רגישים כאלה".

מטוסי הנוסעים של חברות התעופה הישראליות - אל-על, ישראייר וארקיע זוכות למוניטין בינלאומי כחברות התעופה הבטוחות בעולם, בכל מה שקשור לרמת האבטחה. תפיסת האבטחה של חברות התעופה רואה את המטוסים כשטח סטרילי, כאשר כל מה שעולה על המטוסים נבדק - בין אם המטען מועבר על ידי נוסע או איש צוות.

מחברת "אל על" נמסר בתגובה: "מטבע הדברים, בעיצומה של החקירה ועל מנת שלא לפגוע בה, לא נוכל להתייחס לטענות לגופן. אל על מסייעת לרשויות האכיפה בהגעה לחקר האמת. ללא קשר לחקירה נדגיש כי אל על מעולם לא התפשרה ומעולם לא תתפשר בנושאי ביטחון והיא פועלת בנושא זה בהתאם להנחיות גורמי הבטחון הממלכתיים".

גורם בענף התעופה אמר כי החשד שארגון פשיעה השתמש בבכיר במערך האבטחה באל-על, גוף המונחה על ידי השב"כ, הוא בגדר "פרשה צריך לבדוק אותה לא רק ברמה הפלילית אלא גם ברמה הבטחונית. ראינו כבר בעבר איך פלטפורמה של פשע משמשות לטרור".

משב"כ טרם נמסרה תגובה על טענות הגורמים בענף התעופה.

עוד באותו נושא

עד מדינה גויס והרשת נחשפה: קו הברחות הקוקאין במטוסי אל על

לכתבה המלאה
משטרת ישראל עצרה 11 חברי רשת שעסקה בייבוא סמים מסוכנים לישראל. דוברות משטרת ישראל
כלי נשק שאותרו במסגרת הפרשה/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully