וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת לקואליציה: האופוזיציה הפילה הצעת חוק בקריאה שלישית

17.12.2018 / 22:14

אחרי שבהצבעה בקריאה השנייה על חוק אחריות לעבודות שיפוצים תמכו 65 חברי כנסת ללא מתנגדים, האופוזיציה הפילה את הצעת החוק של ח"כ פולקמן. יו"ר סיעת המחנה הציוני אמר כי בקואליציה "מנמנמים", אך ח"כ כבל ממפלגתו זעם עליו מאחורי הקלעים והאשים אותו בתרגיל

האופוזיציה הצליחה להפיל הצעת חוק של ח"כ פולקמן/צילום: ערוץ הכנסת

האופוזיציה הצליחה היום (שני) להפיל הצעת חוק של הקואליציה, בפעם השנייה שבה נרשם הפסד ל"קואליציית ה-61". מדובר בהצעת חוק אחריות לעבודות שיפוצים של ח"כ רועי פולקמן (כולנו). לאחר שבקריאה השנייה תמכו 65 ללא מתנגדים, בקריאה השלישית הצביעה האופוזיציה נגד וכך תמכו 37 והתנגדו 44 - וההצעה נפלה.

יוזם הצעת החוק, יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן, צייץ בתגובה בטוויטר: ‏"כמה עליבות לאופוזיציה. לוקחים חוק צרכני פשוט לטובת האזרח ומפילים אותו. רגע אחרי שיו"ר ועדת הכלכלה מציג החוק ומברך. העיקר שמדברים על ענייניות. לא רואים את האזרח ממטר".

עוד בוואלה! NEWS:
יוניפי"ל אישר כי נמצאו מנהרות שחצו לישראל: "הפרת החלטת האו"ם"
"רוקדים מהפגנה להפגנה": ההתקפה של נתניהו נגד מחאת האפודים
ואז צץ גנץ: הרמטכ"ל שמכסה את המרפקים הפך לכאב הראש של נתניהו

פתיחת מושב הכנסת, 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
מליאת הכנסת/ראובן קסטרו

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון אמר בתגובה כי "לא נעים לראות שחברי הכנסת של הקואליציה מנמנמים, הם צריכים להבין כבר את המסר, אנחנו לא עובדים בשבילם. אם הם רוצים שחוק יעבור הם יצטרכו לבוא להצביע בעצמם". חסון מסר גם כי "קואליציית 61 לא באמת מתפקדת, חוץ מחוקים פרסונליים כמו חוק גדעון סער אין להם תמריץ אמיתי לחוקק למען האזרחים. חייבים ללכת לבחירות בהקדם".

מאחורי הקלעים זעם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל על חבר סיעתו ח"כ חסון שפעל להפיל את הצעת החוק, זאת לאחר עבודה מאומצת של כבל על ההצעה בוועדה שלו בכנסת. כבל האשים את חסון ב"תרגיל" רגע אחרי שבירך על הצעת החוק מעל דוכן המליאה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא רואים את האזרח ממטר". פולקמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת החוק שהופלה קובעת כי מבצע עבודות שיפוצים בתשלום יהיה אחראי במשך תקופת האחריות לכל אי התאמה בעבודתו. אם אי ההתאמה שהתגלתה ניתנת לתיקון, מבצע העבודות יתקן אותה בלא תמורה, בתוך זמן סביר.

תקופת האחריות תהיה לפי הקבוע כתקופת הבדק בחוק המכר לגבי כל אי התאמה, אלא אם כן הצדדים הסכימו על תקופת אחריות שונה שלא תפחת משנה. עוד נקבע כי האחריות לאי ההתאמות תוטל על מבצע העבודות, אלא אם הוכיח שהן נגרמו בשל מעשה או מחדל של המזמין.

איתן כבל בדיון ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת הסדרי חוב ללווים גדולים.
זעם על חסון מאחורי הקלעים.

בחודש שעבר נחלה הקואליציה הצרה תבוסה ראשונה כשהחרימה את הצעות אי האמון במליאת הכנסת לאחר שהבינה כי אין לה רוב והפסידה בהצבעות. מאוחר יותר הצליחה האופוזיציה להפיל הצעת חוק ממשלתית של הקואליציה שעלתה במליאה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. הפלתה של ההצעה, שדנה בחוק המקרקעין, התאפשרה בעקבות "תרגיל" של האופוזיציה: כשיו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש סיים להציג את ההצעה, הוא שאל את חברי האופוזיציה האם הם בעדה וקיבל תשובה חיובית. אולם, לפני ההצבעה הורה מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון להצביע נגד החוק - והוא נפל בקריאה שלישית ברוב של 47 מתנגדים מול 42 תומכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully