וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוקדים מהפגנה להפגנה": ההתקפה של נתניהו נגד מחאת האפודים

17.12.2018 / 20:33

לוואלה! NEWS נודע כי בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, ראש הממשלה גינה את המחאה על יוקר המחיה בטענה שמחירי המזון והדלק ירדו באופן משמעותי בשלוש השנים האחרונות. "אין קייס אמיתי, אי השוויון ירד באופן דרמטי", אמר נתניהו

צילום: ערן גילווארג

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) את מארגני מחאת "האפודים הצהובים" שהחלה בימים האחרונים במאבק על יוקר המחייה וגל ההתייקרות בחשבונות החשמל, המים ומוצרי המזון - כך נודע לוואלה! NEWS. בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, טען נתניהו בפני חברי הכנסת במפלגה כי למארגנים "אין קייס אמיתי". לדבריו, "הם מנסים. אנשים שבאים עם השלטים ורוקדים מהפגנה להפגנה. הם רוקדים בהרבה חתונות, כך גם פה הם רוקדים בהרבה הפגנות".

נתניהו הציג נתונים לפיהם מחירי החשמל והמזון ירדו בשלוש השנים האחרונות ב-15%. "הם נמוכים באופן משמעותי מהמדינות המתפתחות ב-"OECD, הסביר נתניהו. "גם המחיר של הדלק ירד באופן משמעותי יחד עם מחיר הבנזין. גם שכר המינימום עלה באופן דרמטי".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
גם מחירי החלב והלחם עולים: גל ההתייקרות במשק - כמה זה יעלה לכם?
"הממשלה נרדמה בשמירה": דאגה מגל עליית מחירי החשמל, המים והמזון
דוח העוני האלטרנטיבי: כ-30% עניים, בהם יותר ממיליון ילדים

מפגינים חוסמים את צומת השלום בתל אביב במחאת "האפודים הצהובים" על עליית המחירים, 14 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"רוקדים מהפגנה להפגנה". מחאת האפודים הצהובים בתל אביב, השבוע/ראובן קסטרו

את הדברים אמר נתניהו ברקע הטענות על כך שמארגני המחאה נגד יוקר המחיה מזוהים עם מפלגות האופוזיציה והשמאל, וכן לשלטים שהתנוססו במהלך ההפגנה שהתקיימה ביום שישי בתל אביב, היו כתובות סיסמאות כמו "נתניהו תתפטר" וכן שלטים שהתנוססו גם בהפגנה נגד השחיתות של ראש הממשלה עם הסיסמה "CRIME MINISTER".

במהלך הישיבה ציין נתניהו כי "אי השוויון ירד באופן דרמטי. אבל מה אומרים? אומרים שהכלכלה הישראלית פורחת אבל העשירים נעשים יותר עשירים והעניים נעשים יותר העניים. נכון? לא נכון".

עוד באותו נושא

"שותים לאזרחים את הכסף": מאות מחו על יוקר המחיה בצומת השלום

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 16.12.2018. רוני כנפו
"אי השיוויון ירד באופן דרמטי". נתניהו/רוני כנפו

גם שר האוצר, משה כחלון, אמר דברים דומים בפתח ישיבת סיעת כולנו ודחה את הביקורת על יוקר המחיה. "אפילו ראשי מפלגות מאופוזיציה מדברים על זה", תקף כחלון את ראשי האופוזיציה על הביקורת שמתחו עליו. "זה חלום, חזון אחרית הימים, שאנשים מהאופוזיציה נזכרו שיש היום יוקר מחיה בישראל. תירגעו חברים, אתם יכולים לפשוט את האפודים, אנחנו מטפלים". כחלון הוסיף כי "שלוש וחצי שנים מטפלים ביוקר המחיה - לא התחיל היום, הוא מטופל".

לדבריו, לא מקובל עליו עליית המחירים, אבל יש לו תכנית מוסדרת בנושא. "אין לי ספק שנמשיך להיאבק ולעשות למען האזרחים, מעמד הביניים והאוכלוסיות החלשות", אמר כחלון. "על פי העובדות", לדבריו, "בשלוש וחצי השנים האחרונות, מחירי החשמל ירד, מחיר המים ירד ומחירי המזון ירדו. עוד טען כי משרד האוצר פתח נכסים, סבסד צהרונים, נתנו חסכון לכל ילד וכך הצליחו לצמצם את הפערים של האוכלוסיות המוחלשות. "הם קיבלו מאתנו אפשרות לחיות עם הרבה יותר. השכר הריאלי עלה ב- 12%, גידול משמעותי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully