וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנכלות ופיטורים בהריון: מסעדה תפצה עובדת ב-380 אלף שקלים

לאחר שמסעדת "המטבח של רמה" בנטף התנכלה לעובדת שנכנסה להריון כדי שתעזוב את תפקידה, בית הדין לעבודה בירושלים פסק שהיא פוטרה שלא כדין והפרה את החוק לשוויון הזדמנויות. "לא ניתנה לה הזדמנות להוכיח את עבודתה", נכתב בפסק הדין

המטבח של רמה בנטף. Google Earth
"התנכלו לעובדת בהריון". מסעדת המטבח של רמה בנטף/Google Earth

בית הדין לעבודה בירושלים פסק פיצוי חריג של 380 אלף שקלים לעובדת שפוטרה שלא כדין ממסעדת "המטבח של רמה" ביישוב נטף. עוד קבע פסק הדין, שניתן לאחרונה, כי בעלי המסעדה התנכלו לעובדת בזמן שהייתה בהריון.

רעות (שם בדוי) הועסקה בשורה של תפקידים במסעדה בין השנים 2010 ל- 2013, אז הייתה בהריונה השני. בין תפקידה השונים, ניהלה רעות את המסעדה, את האירועים וכן הייתה אחראית על שיווק. לדבריה, בינה לבין בעלת המסעדה, רמה בן צבי, היו יחסים קרובים עד ליוני 2013, אז החל משבר שנוצר לאחר שרעות הודיעה שהיא בהריון ובן צבי הציעה לה לסיים את עבודתה. עוד סיפרה רעות, שמאותו היום ניסו בני משפחתה של בן צבי לגרום לה לעזוב ואף אמרה לה שהיא לא תוכל לחזור ולעבוד כרגיל עם שני ילדים. היא מנגד, הבהירה שאין בכוונתה לעזוב, אך במקביל, במסעדה החלו לפגוע בתנאי העסקתה ובסמכויותיה. בעקבות היחס ופיטוריה, הגישה רעות תביעה באמצעות עורכי הדין נעמה שבתאי ושמעון אייל-דואן.

עוד בוואלה! NEWS
"הדרך היחידה להתמודד עם הכאב": המורשת שהשאירה אחריה רונה רמון
"רוקדים מהפגנה להפגנה": ההתקפה של נתניהו נגד מחאת האפודים
התהפכות הדחפור בגולן: לוחם נפצע קשה ולוחם נוסף נפצע קל

רמה בן צבי  מהמטבח של רמה. דרור עינב
תשלם פיצויים לעובדת. רמה בן צבי/דרור עינב

במסעדה טענו שרעות התפטרה ולא פוטרה, וכי היא קיבלה את כל הזכויות המגיעות לה, ואף יותר מכך, אך בית הדין דחה בחודש שעבר את טענות בעלי המסעדה. על פי פסק הדין, "ברגע היוודע שהעובדת בהריון, השתנה כל יחסה של בן צבי ושל משפחתה כלפיה ונעשו שינויים באופן העסקתה באופן חד צדדי במטרה לגרום לה לעזוב". עוד נכתב בפסיקה כי הוכח שהעובדת פוטרה בגלל היותה בהריון ולא ניתנה לה הזדמנות להוכיח את עבודתה במהלך חודשי הלידה וכהורה לשני ילדים.
בפסק הדין נקבע כי המסעדה תשלם לרעות פיצויים בסך 132 אלף שקלים בשל פיטורי עובדת בהריון ללא ההיתר, 27 אלף שקלים על פיטורים שלא כדין, כ-81 אלף שקלים בגין הפרה של חוק שוויון הזדמנויות, כ-50 אלף בגין הפחתת שכר ולבסוף, יצטרכו לשלם שכר טרחה לעורכי הדין.

"זה אחד המקרים היחידים שבהם הסכמתי לייצג עובדת, שכן כבר בפגישה הראשונה עמה היה לי ברור שנגרם לה עוול רב", אמרה עורכת דינה שבתאי-בכר, שותפה במשרד בכר-שבתאי. "העובדת נפגעה קשות ממקום העבודה שהיה בעבורה בית - וכל חטאה הסתכם בכך שנכנסה להריון וביקשה להמשיך לעבוד. אני גאה בבית הדין לעבודה שהעביר מסר חד וברור במסגרת פסק הדין, ולפיו מותר גם לאישה לרצות ולהמשיך לעבוד הן בעת היותה בהריון והן לאחר חופשת הלידה".

בן צבי מסרה בתגובה כי "הפסיקה מאוד מקוממת והופכת לטעמנו את העובדות על פיהן. הפסיקה מנוגדת להחלטה של משרד הכלכלה שלא היו פיטורים בעניין התביעה שהיא הגישה די סמוך לעזיבתה את העבודה, והשופטת לא התייחסה אליה. אנחנו שוקלים את צעדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully