וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם בודד בנקודת תורפה ביטחונית: תחקיר הפיגוע בבית-אל

17.12.2018 / 16:42

התחקיר גילה כי הוחלט לבנות חומה בסביבת ההתנחלות שהייתה נתונה לניסיונות פיגוע רבים, אך בשעות היום הוצב רק חייל אחד בעמדה שבמקום. עוד עלה כי המחבל התקרב לכביש הסמוך, התרחק ולאחר מכן חזר כדי לתקוף את החייל. בצה"ל חידדו את הנהלים

אתר רשמי

תקיפת החייל שנפצע באורח קשה סמוך לבית-אל לא הייתה הפיגוע היחיד שבוצע בשנה החולפת באזור ההתנחלות, במיוחד נגד קו הבתים הראשון בשכונת נוף. מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי המציאות בשטח הפכה את ההגנה על בית-אל לאתגר. בחלק מהמקרים, מחבלים שנעו על כביש 60 הישן, המחבר בין ג'ילזון לבין רמאללה, ירו תוך כדי נסיעה לעבר הבתים ונמלטו. במקרים אחרים הגיעו מחבלים בריצה אל הגדר, השליכו מטעני חבלה ונמלטו.

לאחר ניתוח תנאי השטח והתייעצות עם גורמי ההנדסה, החליטו המודיעין והמנהל האזרחי להוסיף לגדר של בית-אל חומת בטון שתשפר את ההגנה מפני ירי. עוד הוחלט להציב במקום עמדה צבאית מוגנת מפני השלכת אבנים, רימונים ובקבוקי תבערה. בין החומה שהציבו גורמי ההנדסה לבין הגדר של בית-אל נותר שטח כלוא ובו שטח אדמה פלסטיני פרטי ועליו בית נטוש. בצה"ל החליטו להותיר פתח בחומה, אך מאחר שנוצרה נקודת תורפה, הוחלט להציב בשטח גדר תלתלית כדי לחצוץ בין הפתח בחומה לבין העמדה הצבאית. למעשה כל מי שהתקרב לאזור, הוגדר באופן מידי כחשוד ועליו ניתן לדרוך את הנשק.

עוד בוואלה! NEWS:
ירי הנ"ט לעבר האוטובוס: הרמטכ"ל הסתפק בהערה פיקודית למח"ט
צה"ל הרס חלק מבית המחבל מברקן; המשפחות זועמות: "למוטט את הכל"
תאונת אימונים ברמת הגולן: שני חיילים נפצעו בהתהפכות דחפור

חייל נפצע מיידוי אבנים בבית אל, 14 בדצמבר 2018. הדר לוז/TPS, תצפית TPS
הפתח בגדר ממנו חדר המחבל/תצפית TPS, הדר לוז/TPS

מפקדת הגדוד בגזרה החליטה להציב בעמדה לוחם בודד בשעות אור היום. התחקיר מגלה כי המחבל התקרב לכביש הסמוך לעמדה, אך לאחר מכן התרחק מהאזור. חשוב לציין כי במרחק של מאות מטרים נמצא קו הבתים הראשון של הכפר ג'ילזון. המחבל חזר מאוחר יותר והצליח להתקרב לעמדה הצבאית.

לא ברור מה קרה בשלב זה ואיך הצליח המחבל להתקרב לטווח אפס, שם הוא תקף את החייל באבן ובסכין ופצע אותו באורח קשה. אחר כך המחבל הצליח להימלט בחזרה לשטח הפלסטיני. בעקבות הלחץ שהפעיל צה"ל הסגיר את עצמו המחבל מחשש שיחוסל בעת מעצרו, כמו המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן והמחבל שביצע את הפיגוע בעופרה. בעקבות הפיגוע תוגברה העמדה בלוחם נוסף, המכשול סביבה עובה והנהלים בכל העמדות הרגישות חודדו.

עוד באותו נושא

המחבל שפצע קשה חייל בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון

לכתבה המלאה
חייל נפצע מיידוי אבנים בבית אל, 14 בדצמבר 2018. הדר לוז/TPS, תצפית TPS
זירת הפיגוע/תצפית TPS, הדר לוז/TPS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זירת הפיגוע/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully