וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי הנ"ט לעבר האוטובוס: הרמטכ"ל הסתפק בהערה פיקודית למח"ט

למרות הביקורת החריפה על תקרית שאירעה בחודש שעבר בגבול עזה, הרמטכ"ל איזנקוט נקט גישה סלחנית כלפי המפקדים והסתפק בהערות פיקודיות. עם פרסום התחקיר הראשוני, גורמים בצה"ל הגדירו את האירוע כ"תקלה חמורה". אמו של הפצוע: "עונש קל, צריך לזרוק את האחראיים מהצבא"

פגיעה ישירה באוטובוס - שני בני אדם נפגעו באורח קשה מפגיעה ישירה של טיל נ"ט באוטובוס בעוטף עזה/שימוש בסרטון לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הסתפק בהערה פיקודית לארבעה קצינים בעקבות תקרית ירי הנ"ט של חמאס לעבר אוטובוס של חיילים בגבול רצועת עזה בחודש שעבר. לפי תחקיר צה"ל שפורסם היום (שני), נמצאו פערים מבצעיים בהתנהלות הכוחות בשטח בתחום שליטה, בידוד המרחב ובמשמעת המבצעית. למרות התוצאות הקשות, הרמטכ"ל איזנקוט הסתפק בהערה פיקודית למפקד החטיבה המרחבית, למפקד הגדוד הגזרתי, וכן לשני מפקדי פלוגות. בתקרית, שאירעה בסמוך לאנדרטת "חץ שחור", נפצע חייל באורח קשה.

מדובר צה"ל נמסר כי "לקחי האירוע הופקו וייושמו" בתחקיר שנערך באוגדת עזה, בזרוע היבשה ובפיקוד הדרום. בעקבות התחקיר, אוגדת עזה גיבשה תכנית מעודכנת לבידוד מרחב האוגדה בחירום שתתורגל באופן מלא בשבועות הקרובים. עם זאת, הורי החיילים שהיו על האוטובוס אינם מרוצים מכך שהצבא הסתפק בהערה פיקודית.

לקריאה נוספת:
החיילים נכנסו לשטח אסור: המחדל מאחורי פגיעת טיל הנ"ט באוטובוס
פגיעה ישירה באוטובוס: חמאס פרסם את תיעוד פגיעת הטיל בעוטף
חייל נפצע קשה מפגיעת רקטה סמוך לאוטובוס בעוטף עזה; צפו בתיעוד

אוטובוס החיילים בנפגע מטיל קורנט בגבול רצועת עזה, 12 בנובמבר 2018. AP
אוטובוס החיילים שנפגע מירי נ"ט בגבול הרצועה/AP

יגאל, אביו של החייל שנפצע בארוע הירי לעבר האוטובוס אמר כי "העונש הוא מעליב, לא ראוי, ולא הולם את חומרת המעשה, הסיפור היה יכול להיגמר אחרת".

מיכל, אמו של החייל שנפגע אמרה כי "מדובר בעונש קל. מי שנתן את ההוראה היה צריך להיענש בחומרה, היו צריכים לזרוק אותו מהצבא או לפחות להוריד אותו בדרגה. משהו שירתיע את המפקדים בעתיד, משהו שייתן אור אדום, יש כאן כשל חמור".

האירוע התרחש בתחילת סבב לחימה בגבול רצועת עזה, לאחר שכחלק מההיערכות המבצעית הוצבו חסימות במרחב. גורמים בצה"ל אמרו זמן קצר לאחר האירוע כי התרחשה שורת מחדלים, בהם בין השאר התעלמות מצו חתום על ידי אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי לסגירת האזור לצבא ולמטיילים, בעקבות חשש שחמאס מתצפת על המרחב ומסוגל לבצע ירי צליפה וירי נ"ט. באותו הנוהל, סומנו נקודות תורפה נוספות לאורך הגבול ונסגרו צירים בעזרת שוטרים צבאיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פיצוץ אוטובוס מחמאס. אין, מערכת וואלה! NEWS
התעלמות מצו אלוף. שיגור הטיל לעבר האוטובוס/מערכת וואלה! NEWS, אין

הגורמים סיפרו כי לפי עדויות שנאספו, כוח לא מבצעי מיחידה עורפית הגיע לסיור בגזרה וסיפר לשוטרים הצבאיים כי הם משרתים ביחידה מובחרת שהגיעה לבצע פעילות במסגרת התגבור על רקע ההסלמה בדרום.

השוטרים הצבאיים שהתרשמו מדברי המפקדים וכלי הרכב שמאפיינים יחידות מובחרות ולכן אפשרו להם להיכנס פנימה עם אוטובוסים. זמן קצר לאחר שנכנסו, שוגר לעברם טיל הנ"ט. לאחר התחקור התברר כי היחידה, שלא יושבת באוגדת עזה, לא הייתה צריכה להיות באזור ופעלה בניגוד לצו האלוף.

גורמים בצבא התבטאו אז בנושא בחריפות: "אסור לטאטא את האירוע הזה מתחת לשולחן. צריך לטפל ביד קשה באחראים למקרה. ללא קשר לטיל הנ"ט ששוגר לעבר הכוח, אסור למפקדים ולחיילים להתל בשוטרים צבאיים שמבצעים את משימתם", אמרו הגורמים והוסיפו כי "אנחנו לא רוצים לחשוב מה היה קורה אם טיל הנ"ט היה פוגע באוטובוס מלא חיילים. היו נהרגים עשרות חיילים והיינו עכשיו במצב אחר לחלוטין".

(עדכון ראשון: 10:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully