וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: אלפים הפגינו בבריסל נגד הסכם הגירה של האו"ם

17.12.2018 / 9:57

תומכי המפלגות הפלמיות שפרשו מהממשלה במחאה על המהלך צעדו מול מוסדות האיחוד האירופי בבירה. מולם התקבצו כאלף איש, שהביעו תמיכה בהסכם שנחתם במרוקו

הפגנות בבריסל נגד מדיניות ההגירה של הממשלה, 17/12/18. רויטרס
מפגינים בבריסל, אתמול/רויטרס

אלפי אנשים צעדו אתמול (ראשון) בבריסל נגד הסכם הגירה של האו"ם, שהוביל לנפילת הממשלה בשבוע שעבר. מולם התקבצו כאלף מפגינים בעצרת תמיכה בהסכם, שאורגנה על ידי קבוצות שמאל וארגוני חברה אזרחית.

הפגנת המחאה אורגנה על ידי מפלגות ימין פלמיות, שמחו במרכז הבירה - שם נמצאים מוסדות האיחוד האירופי. מפלגת הימין N-VA, הגדולה ביותר בפרלמנט, פרשה מהקואליציה בשבוע שעבר אחרי שראש הממשלה שארל מישל סירב לדרישתה שלא לחתום על הסכם ההגירה במרקש, מרוקו. הוא השיג רוב בפרלמנט התומך בהסכם, בזכות הסוציאליסטים והירוקים שבאופוזיציה. לפי ההערכות, המהלך של הפלמים היה יריית הפתיחה לקראת הבחירות הפדרליות במאי.

כל 193 חברות האו"ם, פרט לארצות הברית, הסכימו על הסכם ההגירה ביוני, אך רק 164 מהן חתמו עליו רשמית בפסגה ביום שני שעבר. זאת בשל ביקורת של פוליטיקאים באירופה שטוענים כי הוא עלול להגביר את ההגירה ליבשת, שהגבילה משמעותית את קבלת הפליטים והמהגרים מאז המשבר ב-2015.

עשר מדינות, רובן ממזרח אירופה הקומוניסטית לשעבר, פרשו מההסכם הלא מחייב שגובש לאור מספרי השיא של הפליטים ברחבי העולם - כ-21.3 מיליון.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
המעורבות הרוסית נחשפת: כך פעל קמפיין הפייק ניוז למען טראמפ
נשיא סודאן שבר את החרם: מנהיג ערבי ראשון בסוריה מאז המלחמה
גנרל איראני ירה בעצמו למוות בשוגג בעת שניקה את אקדחו

הפגנות בבריסל נגד מדיניות ההגירה של הממשלה, 17/12/18. רויטרס
שוטרים ניצבים מול המפגינים בבריסל, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully