וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקף באכזריות": טוראי שהכה חייל דרוזי בבסיס ירצה 7 חודשי מאסר

17.12.2018 / 8:40

לאחר שבוואלה! NEWS נחשף המקרה החמור שבו חייל בן העדה הדרוזית הותקף באכזריות פעמיים על ידי שני חיילים בבסיס צה''לי בצפון, השניים נעצרו ואחד מהם יישלח למאסר בכלא 6. בית המשפט: "מעשים אלו רומסים ברגל גסה את ערכי צה"ל"

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
"הותקף על ידי שני עבריינים במדים''. החייל שהותקף, דצמבר 2017/צילום מסך, פייסבוק

לאחר שבית הדין הצבאי של מחוז צפון בחיפה הרשיע את הטוראי איתמר עלי מעפולה בתקיפה בנסיבות מחמירות של חייל אחר בן העדה הדרוזית, הוא יתייצב היום (שני) בכלא 6, שם יחל לרצות את עונשו. התקרית החמורה התרחשה לפני כשנה, בה טוראי עלי יחד עם חברו טוראי עומרי שטרית הכו את החייל, תושב הכפר מרר מספר פעמים באכזריות. השניים נעצרו לאחר שטענות משפחת החייל התפרסמו בוואלה! NEWS שאמרו כי הצבא לא נקט נגדם באמצעים משמעתיים וניסה לטייח את המקרה. "מה שנראה בתמונות לא קרה בזירת פיגוע", אמרו אז בני המשפחה הזועמים לנוכח צילומי הבן הפצוע.

שני החיילים שירתו כטבחים בבסיס אוגדת שריון של פיקוד הצפון, ושובצו ללינה בחדרו של הסמל שנפגע ששירת במחלקת קשר. על פי דברי המשפחה, הם החליטו שהם לא רוצים אותו איתם בחדר כי הם "צריכים פרטיות" ולקחו לו את המפתח, וכשהגיע החייל למטבח כדי לבקש אותו - הם סירבו בגסות. עוד שחזרה משפחתו כי כשהוא ביקש שידברו אליו בכבוד והודיע להם שייפנה למפקדים הם גם זרקו עליו כיסא. כשנפל לרצפה הם בעטו בו, הכו אותו באגרופים והשליכו עליו חפצים שונים. המקרה הזה תם רק כאשר רב"ט ושתי קצינות בדרגת סגן הגיעו למטבח והפרידו בין המעורבים. עלי ושטרית עוד הספיקו לאיים: "זה לא נגמר פה" וכן "חכה חכה אחרי הבסיס".

עוד בוואלה! NEWS:
בני הזוג שאיבדו את בנם בפיגוע בעפרה: "הוא הצליח לאחד את העם"
הנייה מאיים: "כל חייל צה"ל שייכנס לעזה - ייהרג או יילקח בשבי"
"הרגשנו צריבות בעיניים ובפנים": גז חיטוי מסוכן דלף בתל-השומר

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
רצו ''לסיים את זה יפה'' ותקפו באכזריות. החייל שהותקף בבית החולים/צילום מסך, פייסבוק

למחרת, סמוך לשק"ם, פנו שני הטבחים לחייל ואמרו לו שהם מעוניינים "לסיים את זה יפה", וביקשו ממנו לגשת למפקדם ולמסור לו שסגרו את העניין ביניהם. הוא סירב - ושוב הותקף באכזריות. קצין בדרגת סרן העיד במשפט כי ראה את עלי מכה את הסמל עם לבנה בגודל של כף יד. כתוצאה מכך אפו נשבר, הוא דימם ונפל על הארץ. בעקבות האירוע הוא נזקק ל-19 ימי חופשת מחלה. החייל שוחרר לאחר שנה בשבוע שעבר, אך עדיין נדרש לניתוח.

לדברי המשפחה, "זה לא קרה בשער שכם, וגם לא באחת הקסבות שבשטחים. החייל שבתמונה הותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני עבריינים במדים". הם הדגישו כי "הוא הרגיש שהדבר עלול לעלות לו בחייו ובמזל חיילים וקצינים נוספים שהיו בקרבת מקום עצרו את האירוע - אחרת אין לדעת לאן הדבר עלול היה להתפתח".

בית הדין של מחוז צפון גזר על טוראי עלי 330 ימי מאסר שהם, ולאחר ניכוי של 4 וחצי חודשי המעצר שלו נותר לו לרצות בפועל עוד שבעה חודשים. בית הדין פסק גם כי ישלם לסמל שתקף פיצוי בסך 2,000 שקלים. סנגורו, עורך הדין אפרים דימרי, ערער על ההרשעה ועל חומרת העונש לבית הדין הצבאי לערעורים- ונדחה. "במעשיו יש חומרה יתרה משבוצעו בתוך היחידה, במסגרת הצבאית", קבע בית הדין הצבאי לערעורים והוסיף, "הוא תקף בבריונות ובאכזריות חייל מן היחידה בצוותא עם חייל אחר, ולאחר מכן, לנגד עיניהם של חיילים ומפקדים רבים". עוד הדגיש בית הדין הצבאי לערעורים כי "מעשים אלה פוגעים במרקם הצבאי ורומסים ברגל גסה את ערכי הכבוד, הסובלנות והרעות אשר בבסיסה של המערכת הצבאית. "אין להשלים עם מצב שבו חייל יחשוש לשלומו בתוככי מחנות צה"ל".

עוד באותו נושא

אלימות חמורה בבסיס צה"ל: "החייל הוכה - אך התוקפים לא נענשו"

לכתבה המלאה

"בצה"ל חייבים לטפל בתופעה"

על טוראי שטרית גזר בית הדין של מחוז צפון 82 ימי מאסר, כמספר הימים שהוחזק מאחורי סורג ובריח במעצר, ותשלום פיצוי של 500 שקלים. מנגד, ערערה התביעה הצבאית על קלות העונשים, אולם גם הם נדחו. "הייתי מצפה למאסר ארוך יותר, במיוחד לאור אלימות הממשיכה בקרב חיילים בצה"ל", אמר לוואלה! NEWS אביו של החייל שהותקף. "הנה, שמענו לאחרונה על חייל דרוזי שעבר התעללות בחיל האוויר לאורך זמן ופשוט צריך למגר את התופעה הזו מהצבא בכלל בין אם מדובר בדרוזים, יהודים או כל עדה אחרת". הוא הוסיף: "אנחנו מתרכזים בשיקום של הבן וברוך השם הוא סיים שירות חובה מלא, אבל בעקבות האירוע הזה הוא כבר לא יגשים את חלומו לקצונה ולשירות קבע".

ח"כ סאלח סעד מהמחנה הציוני, התייחס למקרה ואמר כי "אני שמח שערעורי החיילים המתעללים נדחו, אך לצד ענישת החייל, הצבא חייב לסייע בשיקום החייל ממרר שעבר התעללות ולעזור למשפחה. ליבי עם החייל ומשפחתו ואמשיך לפעול בכל החזיתות שמקרים כאלה לא יחזרו. נוכח אירוע נוסף של התעללות בחייל דרוזי שנחשף לאחרונה, בצה"ל חייבים 'להחליף דיסקט' ולטפל בתופעה, גם בהסברה וחינוך. אחרי חקיקת חוק הלאום מדובר באתגר אמתי, כשהמסר שמועבר מהממשלה הוא שדרוזים שווים פחות. על צה"ל ככור ההיתוך וכקונצנזוס בחברה הישראלית, לנהוג אחרת ולגדוע את התופעה מהשורש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully