וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשנו צריבות בעיניים ובפנים": גז חיטוי מסוכן דלף בתל-השומר

16.12.2018 / 17:07

לוואלה! NEWS נודע כי בשבוע האחרון גז מסוכן דלף ברחבי מחלקת העיניים של בית החולים באופן חריג כשהעובדים והמטופלים נתבקשו להתרחק מאזור הדליפה. "מדובר בחומר רפואי לחיטוי כלי הניתוח שנחשפנו אליו מהאוויר במקום", הסבירו. בית החולים: "עבר דרך מערכת נטרול רעלים"

המחלקה לטיפול נמרץ ילדים, בית חולים תל השומר, 2 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"לא היה ריח או כל סימן חריג באוויר''. בית החולים שיבא (צילום: מגד גוזני)/מגד גוזני

לוואלה!NEWS נודע כי בשבוע החולף אירעה דליפת גז מסוכן במרכז הרפואי "שיבא" תל-השומר; האירוע החריג התרחש באחד מחדרי הסניטציה הסמוכים למחלקת העיניים בבית החולים, העובדים והן המטופלים, סיפרו כיצד ערב שגרתי אחד במחלקת העיניים הפך לסיוט.

"התחלנו להרגיש צריבות בפנים ובעיניים, למרות שבכלל לא היה ריח או כל סימן חריג באוויר", סיפר לוואלה! NEWS אדם ששהה באזור הסמוך לדליפה. לדבריו, קבוצה של אנשים ששהתה במחלקת העיניים חשה עקצוצים וצריבות בעיניהם, "ואז הגיעו עובדי של בית החולים ודרשו מכולנו להתרחק מהאזור של הדליפה. אז כבר הבנו שכנראה נחשפנו לחומר מסוכן שהגיע אלינו מהאוויר בבית החולים". מדובר בגז רפואי שמשמש לחיטוי כלי הניתוח, "בדיעבד הבנו שהוא חסר ריח ולא ניתן לזיהוי".

עוד בוואלה! NEWS:
הנייה מאיים: "כל חייל צה"ל שייכנס לעזה - ייהרג או יילקח בשבי"
המחבל נשפט ל-35 שנות מאסר; משפחת הקורבן: "מגיע לו מאסר עולם"
אביה של הפצועה בפיגוע בגבעת אסף: "הייתה בטוחה שהמחבל יירה בה"

בית החולים שיבא תל השומר. דרור עינב
''המחלקה הייתה יחסית ריקה וזה המזל הגדול''. בית החולים ''שיבא'' תל השומר (צילום: דרור עינב)/דרור עינב

למרבה המזל, בשל השעה המאוחרת בה החל במפתיע הגז המסוכן לדלוף, כמות הרופאים והחולים ששהו במחלקה היה מועט. "המחלקה הייתה יחסית ריקה וזה המזל הגדול. אם זה היה קורה בשעת בוקר, כשיש הרבה מטופלים, יכול להיות שהרבה פציינטים היו נפגעים וחשים בצריבה שנגרמה מהגז" הוסיף.

שיטות החיטוי המקובלות כיום בבתי החולים כוללות שימוש בקיטור, חום יבש או עיקור בגז. הגזים שבשימוש הינם אתלין, אוקסידף, פורמלדהיד ואדי מי חמצן. החיטוי בגזי אתילן, אוקסיד ופורמלדהיד נחשב לחיטוי מיטבי, אולם מדובר בחומרים מסוכנים. עקב הסיכון הרב שבשימוש באתילן אוקסיד, מקובל בתהליכי סניטציה כשמדובר בכלים רפואיים קטנים. תהליך החיטוי בפורמלדהיד נותר ללא תחליף בעת חיטוי של כלים וחללים גדולים, יחד עם זאת החיטוי בחומר נחשב למיטבי, וכי מצריך נקיטת משנה בטיחות, כמו מיגון אישי ומניעת דליפות לאזורים אחרים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגז עבר דרך מערכת הנטרול המותקנת באתר". בית החולים תל השומר(צילום: דוברות בית החולים שיבא)/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישנם בתי חולים ומרפאות בישראל, שלנוכח הסיכונים מדליפת הגזים המסוכנים, התקינו במרכזים הרפואיים מערכות לנטרול ונידוף החומרים הרעילים, ואלו מקטינים את הסיכונים האישיים והסביבתיים לבוא במגע עם החומרים המסוכנים. לנוכח מסוכנות השימוש בחומרים הללו, רק אנשי מקצוע מיומנים מוסמכים לבצע את החיטוי.

מהמרכז הרפואי "שיבא" נמסר בתגובה: "בתאריך 12.12.18 נרשמה עדות על צריכה מוגברת של גז באתר העיקור של ביה"ח אשר מרוחק מאוד ממחלקות האשפוז ומאזורי אוכלוסייה, הגז עבר דרך מערכת הנטרול המותקנת באתר. כמשנה זהירות האזור גודר עד סיום האירוע וביצוע בדיקה אשר אישרה כי רמת הגז באוויר תקינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully