וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל נשפט ל-35 שנות מאסר; משפחת הקורבן: "מגיע לו מאסר עולם"

מלבד המאסר הממושך, בית המשפט הצבאי גזר על המחבל שרצח את ינאי ויסמן בשער בנימין לפני כשנתיים 3 שנות מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה של יותר ממיליון שקלים. משפחתו של ויסמן מתחה ביקורת וביקשה לערער על גזר הדין: עונש חמור יותר היה מחזק את ההרתעה

צילום: באדיבות חדשות 2, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (ראשון) 35 שנות מאסר על אחד המחבלים שרצח את ינאי ויסמן בסניף רמי לוי בשער בנימין לפני כשלוש שנים. בנוסף, גזרו עליו השופטים שלוש שנות מאסר על תנאי והטילו פיצויים של 1,250,000 שקלים. במשפחתו של ויסמן הביעו אכזבה מכך שלא נגזר עליו מאסר עולם. הסיבה להקלה בעונש היא העובדה כי המחבל קטין והמשפחה ביקשה מהפרקליטות הצבאית לערער על גזר הדין. המחבל הורשע גם ברצח ויסמן וגם בנסיון רצח של אדם אחר שנפצע קשה באירוע.

בפברואר לפני כשנתיים נכנסו שני פלסטינים בני 15 ו-14 לסניף הרשת בשער בנימין, הסתובבו בו למשך כ-20 דקות ואז תקפו קונים שהיו במקום, עד שנורו על ידי אזרח שהיה חמוש בזירה. ויסמן, שניסה למנוע מהם לתקוף עובר אורח, נרצח ואדם נוסף נפצע. פלסטיני נוסף נעצר בחשד למעורבות בפיגוע.

לקריאה נוספת:
הפיגוע בבנימין: המחבלים נכנסו ללא בידוק והסתובבו במקום 20 דקות
אשת הנרצח ב"רמי לוי": "לכתוב על המצבה שנפל בפיגוע ולא בקרב - שקר"
"עלם חמודות": ינאי נרצח כשהלך עם אשתו ובתו התינוקת לסופר

אבטחה בכניסה לסניף רמי לוי, אזור תעשייה שער בנימין. 23 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
זירת הפיגוע לפני כשנתיים/יואב דודקביץ'

אברהם ויסמן, אביו של ינאי, אמר בעקבות גזר הדין כי ציפו למאסר עולם. "אנחנו מאוכזבים, אותו מחבל יזם את הפיגוע הזה. הוא לא רק דקר את אחד הנפגעים, הוא גם יזם את הפיגוע שזה חמור מאוד", אמר. "אני חושב שלא מגיע לו פחות ממה שהבן שלי קיבל, זה לעולם. מגיע לו לפחות מאסר עולם. עונש חמור יותר היה מוסיף להרתעה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" שמלווה את המשפחה אמר כי "המחבל הוא קטין אמנם אבל הוא חלק ממסע טרור רצחני שבא להשמיד אותנו. זה שהוא לא מקבל מאסר עולם זה חמור. המחבל מואשם בסופו של דבר ברצח, לא ייתכן שהוא יוצא בלי מאסר ועלם. זה חשוב, גם אמירה כלפי כל המחבלים. כל פעם שהמחבל יוצא עם עונש מופחת זה פגיעה בהרתעה וחיזוק לטרור".

ההליכים נגד יתר חברי החוליה נמשכים והתביעה הצבאית לומדת את פסק הדין. מדובר צה"ל נמסר כי "מפסק הדין עולה כי המחבל תכנן מבעוד מועד, עם שני מחבלים נוספים, לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין. חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע. חברי החוליה פצעו תחילה באורח קשה אזרח ישראלי שהיה במתחם ולאחר מכן דקרו למוות את סמ"ר טוביה ינאי ויסמן ז"ל, אשר נאבק בגבורה עם המחבלים וסיכל את המשך הפיגוע ועל כן קיבל צל"ש מפקד פיקוד המרכז על אומץ ליבו והדוגמא האישית שהפגין במהלך הפיגוע".

(עדכון ראשון: 16:12)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת פיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
"עונש חמור היה מרתיע", זירת הפיגוע בשער בנימין/חטיבת דובר המשטרה
ינאי ויעל ויסמן. פייסבוק, צילום מסך
ינאי ויסמן ורעייתו יעל/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully