וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע ב"רמי לוי" בשערי בנימין: נעצר חשוד שלישי במעורבות באירוע

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה החשוד השלישי מבקש להיכנס למתחם ונדחה בגלל שכנראה לא נשא תעודה מזהה. דקות אחריו, נכנסו שני המחבלים. בפיגוע בסניף "רמי לוי" נרצח ינאי ויסמן, בן 21 ולוחם בחטיבת הנח"ל, ונפצע קשה גבר בן 35

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: מתן חדד

צה"ל ושב"כ עצרו חשוד שלישי במעורבות בפיגוע בסניף "רמי לוי" באזור התעשייה שער בנימין בשבוע שעבר - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. בפיגוע נרצח ינאי ויסמן, לוחם בחטיבת הנח"ל בן 21, נשוי ואב לבת, וכן נפצע באורח בינוני גבר בן 35. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS מיום האירוע, נראה החשוד השלישי מגיע אל מתחם הקניות שער בנימין, בסמוך לשעה 16:15, ביחד עם שני המחבלים, בני 14 ו-15. בסרטון נראהכי השומרים בודקים אותו באופן קפדני, ולאחר שעל גופו לא אותרו כלים חשודים, הם בכל זאת מסרבים להכניסו משום שככל הנראה לא החזיק בתעודה מזהה והתנהגותו עוררה את חשדם של השומרים.

בשלב זה מתפתח דין ודברים בין הפלסטיני החשוד לבין אחד המאבטחים וכעבור כמה שניות הוא עוזב את המקום. כל אות עת, ממתינים שני הנערים בכביש הגישה למתחם הקניות הסמוך לכביש 60. מיד לאחר שהפלסטיני החשוד עושה את דרכו בחזרה, מתחילים שני המחבלים את תנועתם לכיוון מרכז הקניות, שם הם עוברים תחקור קצר ומוכנסים. על פי החשד, ייתכן שהפלסטיני השלישי בדק את סידורי האבטחה במקום. מה שלא נראה בסרטון הוא שלאחר כמה דקות, שב הפלסטיני וביקש מהמאבטחים להיכנס למתחם לצורך רכישה קצרה. הוא הוכנס, אולם כעבור מספר דקות הוא הוצא שוב על ידי המאבטחים.

לקריאה נוספת:
תיעוד: המחבלים מבנימין מתוחקרים - ומוכנסים למרכז הקניות
הפיגוע בבנימין: המחבלים נכנסו ללא בידוק והסתובבו במקום 20 דקות

מגנומטר הותקן בכניסה לרמי לוי באזור התעשייה שער בנימין. 21 בפברואר 2016. יעקב אושר, תצפית TPS
המגנומטר בכניסה לסניף רמי לוי באזור תעשייה שער בנימין, היום/תצפית TPS, יעקב אושר

בסרטון אחר שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים שני המחבלים עושים את דרכם אל תוך מרכז הקניות ההומה אדם. השניים הסתובבו בתוך המרכול במשך כ-20 דקות וחיפשו את הקורבן המתאים לביצוע הפיגוע. רק בשעה 16:50 הם החלו לדקור עוברים ושבים, עד שנורו.

כמו כן, בעקבות הפיגוע התקין איש העסקים רמי לוי הבוקר מגנומטר בסניף באזור התעשייה בשער בנימין, בהוראת אוגדת איו"ש בצה"ל, שאף דרשה להציב מאבטח נוסף במקום. בהמשך היום הוא צפוי להגיע לשימוע במשטרה בנוגע לנהלי האבטחה בסניף. זאת בעקבות הפיגוע במקום בשבוע שעבר, שבו נרצח ינאי ויסמן, לוחם חטיבת הנח"ל בן 21, נשוי ואב לבת, ונפצע באורח בינוני גבר בן 35.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תיעוד: כך המחבלים שביצעו את הפיגוע בסניף "רמי לוי" בשער בנימין עוברים בהצלחה את הבידוק בכניסה לאזור התעשייה. צילום מסך
שני הנערים המחבלים בצילומי האבטחה בכניסה לסניף, ביום חמישי האחרון/צילום מסך

לוי הגיע לסניף, שנפתח לדבריו חצי שעה לאחר סיום האירוע, ואמר כי הפיגוע "לא יפגע בדו-קיום". בעקבות הפיגוע, דרשו הצבא והמשטרה להרים את רמת האבטחה בסניפיו של לוי, והזהירו כי אם לא יעמוד בכך, הסניפים בשטחים ייסגרו. הוא קיבל על עצמו לעשות זאת באופן מידי. כמו כן, לוי נקרא לשימוע במשטרה בנושא האבטחה בסניפיו בשטחים.

"כשקורה דבר כזה צריך לחזק את המקום. לא ניתן לקיצוניים לנצח – ההיפך. כשקורה דבר כזה צריך לחזק את הנקודה. יש קיצוניים ואותם אנשים החיים פה ימשיכו לחיות בשלום", אמר לוי בזירה.

הוא הוסיף כי הסכינים לא נמצאו בתיקי המחבלים, שכן הם שמו אותם "בתוך פלסטיק מיוחד", כדבריו. "הם עברו בידוק ביטחוני ולמעשה הם באו בצורה מאוד מתוחכמת עם מין צינור מפלסטיק שלתוכו הכניסו את הסכינים ולכן המאבטח לא הצליח למצוא את הסכינים".

(עדכון ראשון: 14:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully