וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המחבלים מבנימין מתוחקרים - ומוכנסים למרכז הקניות

19.2.2016 / 0:10

בתיעוד מלפני הפיגוע בסניף "רמי לוי" שבו נהרג חייל בן 21 ונפצע בינוני אזרח בן 35, נראים שני המחבלים עוברים את הבידוק הביטחוני בכניסה לאזור התעשייה ומוכנסים - אף שלגופם הם נושאים את כלי הרצח

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: מתן חדד

תיעוד שצולם אתמול (חמישי) כשעה לפני הפיגוע בסניף "רמי לוי" באזור התעשייה שער בנימין, שבו נהרג חייל בן 21 ונפצע אזרח בן 35 באורח בינוני, חושפים כי המחבלים עוברים את הבידוק בכניסה לאזור התעשייה בהצלחה – אף שהם נושאים לגופם את כלי הרצח. מהסרטון עולה כי סמוך לשעה 16:15 השניים נכנסו אל מבנה הכניסה למתחם שבו נמצא מרכז הקניות. מאבטחי המתחם בודקים את השניים במשך כדקה וחצי: אחד המחבלים אף מרים את ידיו, כאשר השניים מתושאלים על ידי המאבטחים החמושים. השניים לא עוררו את חשדם והם נכנסים למתחם.

בסרטון אחר שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים שני המחבלים עושים את דרכם אל תוך מרכז הקניות ההומה אדם. השניים הסתובבו בתוך המרכול במשך כ-25 דקות וחיפשו את הקורבן המתאים לביצוע הפיגוע. רק בשעה 16:50 הם החלו לדקור עוברים ושבים, עד שנורו.

עוד בנושא:
הפיגוע בבנימין: המחבלים נכנסו ללא בידוק והסתובבו במקום 20 דקות
הרוג ופצוע בינוני בפיגוע דקירה בבנימין; המחבלים נורו

זירת פיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
זירת האירוע/חטיבת דובר המשטרה

שניות אחדות לפני שהוכנסו השניים, הגיע למקום אדם שלישי אשר עורר את חשדם של המאבטחים. הוא עבר בידוק, ולאחר שנמצא כי הוא לא נושא תעודת זהות, הוא הורחק מהמקום. החשד הוא כי השלושה שיתפו פעולה.

המאבטח של הסניף נלקח לחקירה מאחר שייתכן שהשניים לא נבדקו בכניסה, וכך הצליחו להיכנס עם סכינים באמתחתם. בן ה-14 פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני-קשה ובן ה-15 פונה לשערי צדק במצב קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת פיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. רויטרס
חיילים מחוץ לסניף, אמש/רויטרס

רמי לוי הגיע לסניף, שנפתח לדבריו חצי שעה לאחר סיום האירוע, ואמר כי הפיגוע "לא יפגע בדו-קיום". בעקבות הפיגוע, דרשו הצבא והמשטרה להרים את רמת האבטחה בסניפיו של לוי, והזהירו כי אם לא יעמוד בכך, הסניפים בשטחים ייסגרו. הוא קיבל על עצמו לעשות זאת באופן מידי. כמו כן, לוי נקרא לשימוע במשטרה בנושא האבטחה בסניפיו בשטחים ביום ראשון.

רמי לוי בזירת פיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. רוני כנפו
לוי/רוני כנפו

"כשקורה דבר כזה צריך לחזק את המקום. לא ניתן לקיצוניים לנצח – ההפך. כשקורה דבר כזה צריך לחזק את הנקודה. יש קיצוניים ואותם אנשים החיים פה ימשיכו לחיות בשלום", אמר לוי בזירה. כמו כן, הוא הוסיף כי הסכינים לא נמצאו בתיקי המחבלים משום שהם שמו אותם "בתוך פלסטיק מיוחד". "הם עברו בידוק ביטחוני ולמעשה הם באו בצורה מאוד מתוחכמת עם מין צינור מפלסטיק שלתוכו הכניסו את הסכינים ולכן המאבטח לא הצליח למצוא את הסכינים", אמר.

(עדכון ראשון: 22:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully