וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבנימין: המחבלים נכנסו ללא בידוק והסתובבו במקום 20 דקות

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע שבו נהרג חייל ונפצע בינוני אדם נוסף, חצו באין מפריע את עמדת הבידוק כשלגופם סכינים ושוטטו דקות ארוכות בין לקוחות סניף "רמי לוי". ביום ראשון יגיע לוי לשימוע בעניין אבטחת סניפיו בשטחים

צילום: רוני כנפו, רויטרס, דוברות מד"א, נאור כהן - חדשות צ.ב.מ; עריכה: שניר דבוש

המחבלים בני ה-14 ו-15 שהרגו היום (חמישי) את לוחם חטיבת הנח"ל טוביה ינאי ויסמן בסניף "רמי לוי" באזור התעשייה שער בנימין ופצעו בינוני גבר בן 35, הסתובבו במשך 20 דקות בחנות באין מפריע – כך עולה מחקירה ראשונית של המשטרה. כמו כן, המאבטח של הסניף נלקח לחקירה מאחר שייתכן שהשניים לא נבדקו בכניסה, וכך הצליחו להיכנס עם סכינים באמתחתם. בן ה-14 פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני-קשה ובן ה-15 פונה לשערי צדק במצב קשה.

רמי לוי הגיע לסניף, שנפתח לדבריו חצי שעה לאחר סיום האירוע, ואמר כי הפיגוע "לא יפגע בדו-קיום". בעקבות הפיגוע, דרשו הצבא והמשטרה להרים את רמת האבטחה בסניפיו של לוי, והזהירו כי אם לא יעמוד בכך, הסניפים בשטחים ייסגרו. הוא קיבל על עצמו לעשות זאת באופן מידי. כמו כן, לוי נקרא לשימוע במשטרה בנושא האבטחה בסניפיו בשטחים ביום ראשון.

זירת פיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע/חטיבת דובר המשטרה

"כשקורה דבר כזה צריך לחזק את המקום. לא ניתן לקיצוניים לנצח – ההפך. כשקורה דבר כזה צריך לחזק את הנקודה. יש קיצוניים ואותם אנשים החיים פה ימשיכו לחיות בשלום", אמר לוי בזירה. כמו כן, הוא הוסיף כי הסכינים לא נמצאו בתיקי המחבלים משום שהם שמו אותם "בתוך פלסטיק מיוחד". "הם עברו בידוק ביטחוני ולמעשה הם באו בצורה מאוד מתוחכמת עם מין צינור מפלסטיק שלתוכו הכניסו את הסכינים ולכן המאבטח לא הצליח למצוא את הסכינים", אמר.

לוי עוד הוסיף: "לא יודע מי אומר דברים על חרם. אנו מעסיקים בלי הבדל דת גזע ולאום. לקיצונים יש מטרה להעמיק את הסכסוך ולא ניתן להם צ'אנס. זה הפיגוע הראשון בשער בנימין. במדינת ישראל קרו עשרות ומאות פיגועים ולכן אני קורא לעם ישראל דווקא להגיע ולחזק את המקום. את ירושלים. ואני קורא לעם ישראל – זה לא מה שישבור אותנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוזאל, שהיה במקום, סיפר לוואלה! NEWS: "הייתי ליד דוכן הירקות ושמענו צרחות. ישר הבנו שזה פיגוע. לצערי אני לא חמוש, אבל בתוך שניות רצו לשם כמה אזרחים וחיילים ירו במחבל הראשון ואחרי כעשר שניות ירו במחבל השני".

(עדכון ראשון: 20:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully